Podľa VW sú elektromobily oveľa spoľahlivejšie ako klasické autá10. Január 2025
Volkswagen je presvedčený, že predaj jeho elektrických vozidiel bude v roku 2025 konečne prekvitať. V Európe má viac objednávok na luxusné, športové autá Volkswagen ID.7 ako na Passat. Vedie v pretekoch predaja elektrických vozidiel doma v Nemecku a vlani v októbri bol najpopulárnejším výrobcom elektromobilov v Nórsku. Tento rok reálne očakáva, že autá s nulovými emisiami budú predstavovať až 25% dodávok v EÚ.
Šéf predaja spoločnosti Martin Sander v nedávnom rozhovore pre Automotive News vyzdvihol elektrické vozidlá. Na otázku, prečo by ľudia mali zvážiť elektromobil pred autom na benzín, člen predstavenstva VW pre predaj, marketing a popredajný predaj povedal: “Najprv musíte hovoriť o faktoch. Napríklad elektrické vozidlá sú oveľa spoľahlivejšie ako vozidlá so spaľovacím motorom. Ale jediný spôsob, ako zmeniť názory, je dostať zákazníkov do vozidiel.”
Najnovšia štúdia Consumer Reports však ukázala, že majitelia elektromobilov mali so svojimi autami o 42% viac problémov. Akokoľvek to môže znieť zle, v skutočnosti ide o veľké zlepšenie v porovnaní so štúdiou z roku 2023, keď mali elektromobily o 79% viac problémov ako spaľovacie motory. Najnovšia analýza, vydaná v decembri 2024, obsahuje odpovede od približne 300 000 majiteľov automobilov z modelových rokov 2022 až 2024. CR, ktorá má VW ID.4 na svojom zozname najmenej spoľahlivých nových vozidiel, tvrdí, že od majiteľov elektromobilov dostala viac spätnej väzby ako kedykoľvek predtým.
Sander dodal, že ľudia, ktorí sa zdráhajú kupovať elektromobily, by si ich mali jeden deň vyskúšať, aby “zistili, aké jednoduché je nabíjanie a aké rýchle môže byť nabíjanie”. Muž zodpovedný za predaj vo VW zašiel tak ďaleko, že povedal, že ID.3 “v kľúčových oblastiach prekonáva Teslu Model Y, VW Golf a BMW i4“. Vysvetlil, že elektrický hatchback v horúcej podobe GTX má väčší dojazd ako Model Y, lepší výkon ako Golf GTI a rýchlejšie nabíjanie o 10-80 percent ako luxusné, športové autá BMW i4.
Rozširovanie elektrickej zostavy VW bude pokračovať lacnejším autom ID.2. Cena od menej ako 25 000 EUR bude podľa Sandera “zmenou hry”. Ešte cenovo dostupnejší model, možno nazvaný ID.1, bude začínať na menej ako 20 000 EUR. Pre základný elektromobil bolo pôvodným plánom spojiť sily s Renaultom, ale obe spoločnosti sa nakoniec rozhodli rozísť. Skupina VW bude vyvíjať ID.1 vo vlastnej réžii, zatiaľ čo francúzska značka robí všetku prácu pre elektrické Twingo.
Keď dorazí koncom desaťročia, deviata generácia Golfu bude iba elektrickým modelom. Bude sa vyrábať vo Wolfsburgu, kde sa montuje súčasný model so spaľovacími motormi. Výroba hatchbacku a kombi ICE Golf v Nemecku sa však skončí v roku 2027 a výroba sa presunie do Puebla v Mexiku. Benzínové a elektrické golfy budú pokojne koexistovať niekoľko rokov. VW nevylučuje, že Mk8 ponechá v predaji do roku 2035.
zdroj: motor1.com