Renault 5 Turbo sa vracia so šialeným elektrickým výkonom16. December 2024
Výkonných elektrických hatchbackov je málo. Medzi modely, ktoré sú aktuálne v predaji, patria Abarth 500e, Cupra Born VZ, Mini John Cooper Works a menej známy MG4 XPower. Renault ich chce zatieniť všetky – vrátane svojho vlastného Alpine A290 – smiešne silnou iteráciou znovuzrodeného Renault 5. Áno, Renault 5 Turbo je späť a rovnako ako luxusné, športové autá Porsche Taycan je to elektromobil s “Turbo” v názve.
Aj keď to môže vyslať koncepčnú atmosféru, Renault 5 Turbo 3E nie je len na parádu. Automobilka s diamantovým logom má v úmysle uviesť toto luxusné, športové auto do výroby. Malý, ale mocný hatchback bude mať pohon zadných kolies, podobne ako jeho predchodca z 1980. rokov. Namiesto toho, aby mal pôvodný štvorvalcový motor umiestnený v strede, bude rozkývať pár zadných elektromotorov. Tento turbo 1.4-litrový motor mal výkon asi 160 koní, zatiaľ čo jeho duchovný nástupca EV má viac ako trojnásobok výkonu.
Francúzi ponúkajú kombinovaný výkon viac ako 500 koní, čo je o neuveriteľných 285 koní viac ako Alpine A290, ktorý sme spomenuli. Výkonový rozdiel medzi 5 Turbo 3E a štandardným Renaultom 5 je ešte väčší, pri smiešnych 350 koňoch. Krútiaci moment nie je spomenutý, ale vieme, že elektrický hatchback bude potrebovať iba tri a pol sekundy, aby z pokoja dosiahol rýchlosť z 0-100 km/h. Vďaka tomu je o 0.3 sekundy rýchlejší ako MG4 XPower, ktorý má “len” 429 koní.
Veľkolepe svalnatá karoséria odstraňuje zadné dvere bežného Renaultu 5 výmenou za bočné vetracie otvory. Renault pridáva vyduté blatníky ako návrat k pôvodnému R5 Turbo. Všimli sme si tiež masívne 20-palcové originál disky na tom, čo zostáva malým autom. Dvojfarebné zliatiny sú vpredu obalené pneumatikami 245/35 ZR20 a vzadu mäsitou gumou 275/35 ZR20.
Keďže bežný Renault 5 má usporiadanie pohonu predných kolies s jedným motorom, dá sa s istotou povedať, že pod kožou sú nejaké veľké zmeny. Dvojmotorová verzia RWD využíva “karbónovú nadstavbu”, o ktorej sa tvrdí, že je “ľahká a extrémne tuhá”. Hmotnosť nie je spomenutá, ale predchádzajúce koncepčné auto – ktoré malo tiež dva motory vzadu – naklonilo váhu na 1.497 kg. Alpine A290 je o niečo ľahší, váži 1.476 kg.
Určite neexistuje veľký trh pre tento druh auta, ale je fajn, že existuje. Očakáva sa, že sa začne predávať v roku 2026.
zdroj: motor1.com