Elektrické BMW M3 sedan vyzerá už teraz zaujímavo12. December 2024
Od svojho vzniku v roku 1986 mali luxusné, športové autá BMW M3 štyri, šesť a dokonca osem valcov. Športový sedan BMW si zachová prevládajúci radový šesťvalec pre ďalšiu generáciu, ktorá príde neskôr v tomto desaťročí. Je tu však zvrat. K benzínovému modelu sa pripojí toto – plne elektrická BMW M3. Oficiálne obrázky poskytujú skorý pohľad na horúci elektromobil založený na pripravovanej platforme Neue Klasse vyvinutej výhradne pre autá bez spaľovacích motorov.
Prototyp v kamufláži vo farbe M zobrazuje špičkovú verziu elektrického sedanu i3. Po vstupe do výroby v nemeckom Mníchove sa bežný model dostane na trh v roku 2026. Jeho atletickejší bratranec, údajne s kódovým označením “ZA0″, sa má narodiť najskôr v roku 2027. Napriek tomu BMW túži ukázať testovacie vozidlo, ktoré zdanlivo nesie panely karosérie pripravené na výrobu.
Elektrickú M3 si môžete predstaviť ako zosilnenú verziu konceptu Vision Neue Klasse. Keďže jazdí na vyhradenej platforme EV, previsy sú krátke, čo dodáva výkonnému štvordverovému modelu takmer kompaktné proporcie. V automobilovom svete zamorenom nafúknutím áut je osviežujúce vidieť, ako BMW klesá. No, aspoň taký dojem nadobúdame po analýze týchto fotografií.
Pravdepodobne oceníte, že nepríjemná mriežka chladiča súčasnej M3 je preč. Namiesto toho má výkonný elektrický sedan širšie obličky, ktoré sme videli na koncepte, kde sa mriežka chladiča spojila so svetlometmi. Svetlá tohto prototypu sú provizórne. Keďže sme však predpokladali, že auto má finálnu karosériu, tvar a veľkosť svetlometov a zadných svetiel sa nezmení.
Elektrické, luxusné, športové autá BMW M3 majú vysúvacie kľučky dverí, robustné brzdy, znížené športové odpruženie a jemný spojler kufra. BMW zatiaľ nie je ochotné ukázať interiér, ale koncept Vision Neue Klasse nám dal dobrú predstavu o tom, čo môžeme očakávať. Luxusná automobilka ešte viac zjednoduší svoje kabíny a zbaví sa väčšiny bežných rozvádzačov vrátane charakteristického otočného gombíka iDrive. Namiesto toho bude k dispozícii masívna stredová dotyková obrazovka a head-up displej široký ako palubná doska.
Hoci BMW nedávno uviedlo, že všetky jeho luxusné, športové elektromobily budú mať nakoniec štyri motory, je nepravdepodobné, že by počiatočný elektrický model M získal plný výkon. Logika nám hovorí, že mať 1 341 koní, ktoré pred časom spomenul Frank Weber, vedúci inžinierstva, by bolo pre M3 prehnané. Namiesto toho bude pôvodná verzia pravdepodobne ponúkať výrazne pod 1 000 koní, ale pravdepodobne viac ako 543 koní, čo aktuálne ponúkajú luxusné, športové autá BMW M3 CS.
Ak vás nezaujala elektrická M3, ktorá sa určite nebude volať iM3, konvenčne poháňané auto sa dožije siedmej generácie. Generálny riaditeľ spoločnosti BMW M Frank van Meel to už potvrdil. Správy uvádzajú, že je interne známy ako “G84″ a mohol by pristáť v roku 2028, iba s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.
zdroj: motor1.com