Aston Martin konečne predstavil nový model Valhalla11. December 2024
Príbeh pôvodu modelu Aston Martin Valhalla siaha až do roku 2019 s konceptom AM-RB 003. Aston Martin po rokoch odkladov oficiálne odhalil svoje dlho očakávané luxusné, športové auto s motorom v strede.
Nový Aston Martin Valhalla má k dispozícii 1 064 kombinovaných koní z jeho plug-in hybridného pohonného ústrojenstva, o niečo viac, ako sa pôvodne očakávalo. Prevažná väčšina – 817 koní – pochádza z dvojito preplňovaného 4,0-litrového motora V8 namontovaného za hlavou vodiča.
Toto nie je len nadmerne posilnená verzia vytrhnutá z DBX707. Je tam plochý kľukový hriadeľ, ktorý otáča nové piesty a obsahuje systém mazania suchej vane. Má vačkové hriadele na mieru a nový systém zapaľovania. Vylepšené turbodúchadlá plnia valce.
Zvyšný výkon prichádza vďaka trom elektromotorom. Jeden je integrovaný s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá slúži predovšetkým ako štartér a generátor na nabíjanie batérie. Ďalšie dve sú vpredu a otáčajú každým kolesom pre priľnavosť pohonu všetkých kolies. Motory môžu pracovať nezávisle pre kúzlo vektorovania krútiaceho momentu na pretekárskej dráhe, alebo môžete zapnúť režim EV a jazdiť 14 km rýchlosťou až 130 km/h. V elektrickej prevádzke sú aktívne iba predné motory a keďže luxusné, športové autá Aston Martin Valhalla nemajú spiatočku, sú zodpovedné za cúvanie.
Keď všetko spolupracuje, Aston Martin hovorí, že Valhalla dosiahne rýchlosť 100 km/h za “predpokladaných” 2,5 sekundy. Udržujte pedál na podlahe a dosiahnete maximálnu rýchlosť 350 km/h, čo je číslo, ktoré umožňuje aktívny aerodynamický systém auta. Vo väčšine jazdných situácií zostáva veľké zadné krídlo dole, aby sa zachoval čistý vonkajší dizajn Valhally. Prepnite do pretekárskeho režimu a stúpa dosť dramaticky. Predná pera sa tiež rozširuje ďalej a zvyšuje prítlak na maximálne 600 kg pri rýchlosti 240 km/h. Odtiaľ sa automaticky upravujú uhly krídel, aby sa táto sila udržala pri zvyšovaní rýchlosti.
Systém Aston Martin Integrated Vehicle Dynamics Control (IVC) vykonáva všetky výpočty a vykonáva úpravy, ktoré zahŕňajú úplné vysunutie krídel pre vzduchové brzdy. IVC tiež riadi odpruženie, riadenie, brzdy a vektorovanie krútiaceho momentu, ktoré sa líšia medzi štyrmi dostupnými jazdnými režimami. Pretekársky režim medzitým vypína asistencie pre neobmedzený zážitok. Ďalšie dve možnosti sú Sport+ alebo Sport, predvolené nastavenie pre Valhallu.
Interiér vyzerá v porovnaní s inými modelmi Aston Martin skôr sparťansky. Motýľové dvere sa otvárajú a odhaľujú more odhaleného karbónu a je tu zavalitý volant inšpirovaný F1. Prístrojová doska je vlastne výstuha z uhlíkových vlákien pokrývajúca šírku kabíny, na ktorej sú namontované dva digitálne displeje. Podlaha je vyvýšená a sedadlá sklopené, aby stelesňovali pretekársky pocit, a cestujúci sedia v agresívnych sedadlách, z ktorých každé má jeden rám z uhlíkových vlákien. Toto luxusné, športové auto však nie je bez pohodlia – konkrétne stereo Bowers & Wilkins, výbava Alcantara, satelitná navigácia a Apple CarPlay.
“S ďalšou generáciou športových vozidiel, ktoré sa stretli s ohlasom kritikov, teraz pridávame do nášho portfólia vôbec prvý sériovo vyrábaný Aston Martin s motorom uprostred, dokonalé luxusné, športové auté pre jazdcov,” povedal generálny riaditeľ Aston Martinu Adrian Hallmark. “Na papieri aj na trati Valhalla prináša technologicky najvyspelejšie superauto zamerané na vodiča so skutočným výkonom hyperauta, a napriek tomu je na ceste rovnako použiteľné a príjemné ako akékoľvek iné, luxusné, športové autá Aston Martin. Jedinečná ponuka, navrhnutá tak, aby bola najelegantnejším a najvzrušujúcejším produktom na trhu.”
Výroba Aston Martin Valhalla sa začína v druhom štvrťroku 2025. Cena nie je spomenutá a nakoniec sa vyrobí len 999 exemplárov. Teraz si môžete nakonfigurovať svoj na webovej stránke Aston Martin.
zdroj: motor1.com