Mercedes ponúka pohľad na svoj výskum a budúce technológie5. December 2024
Priekopnícky duch je súčasťou DNA značky Mercedes-Benz už takmer 140 rokov. Táto spoločnosť si ako vynálezca automobilu a technologický priekopník nespočetnými inováciami postupne vydláždila cestu k zdokonaleniu individuálnej mobility. Už technologický program VISION EQXX poskytol konkrétny obraz efektívnosti v budúcej elektrickej a digitálnej dobe. Cesta do budúcnosti stále pokračuje: Mercedes-Benz neustále skúma novodobé technológie v snahe vytvoriť podobu mobility zajtrajška. Táto spoločnosť poskytuje exkluzívne predstavenie aktuálnych výskumných aktivít orientovaných na pokrok v automobilovom priemysle, ktoré ďaleko presahujú súčasnú éru transformácie: sú to inovácie pre celkom novú éru mobility. Patrí medzi ne vývoj priekopníckych technológií, ktoré zvyšujú kvalitu života a bezpečnosť cestnej premávky, podporujú ochranu klímy a zlepšujú digitálne hyperpersonalizované zážitky, ktoré ďaleko presahujú hranice vozidla.
„Inovatívna sila bola a je jednou z najdôležitejších hnacích síl značky Mercedes-Benz. Naša značka svojimi pokrokovými technológiami určuje charakter automobilového pokroku už takmer 140 rokov. Sme pritom presvedčení o tom, že inovácie majú zmysel len vtedy, keď našim zákazníkom ponúkajú ozajstnú pridanú hodnotu. Vďaka ich dokonalému zloženiu je vozidlo tejto značky skutočným luxusným, športovým autom Mercedes-Benz. Pokrok chápeme ako vývoj inovatívnych technológií v dialógu so spoločnosťou. Takto dokážeme chrániť svoju inovatívnu silu a vytvárať novodobý automobilový zážitok.“ Povedal Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG, technický riaditeľ, vedúci vývoja a nákupu.
Automobil je dnes súčasťou spoločnosti – je to neoddeliteľná súčasť nášho komplexného sveta. Ako bude vyzerať život v budúcnosti, najmä v mestách? Pokrok nikdy nie je jasne definovaný a je vždy predmetom diskusií. Na včasné rozpoznanie spoločenského vývoja a potrieb ľudí založila značka Mercedes-Benz globálnu sieť vedomostí, ktorú tvoria odborníci z rozličných odvetví – od sociológov a filozofov cez vedcov, umelcov, futuristov a architektov až po startupy a hightech spoločnosti. Mnohí ľudia už dnes žijú, pracujú a trávia svoj voľný čas prevažne v mestách. A práve toto je prvé miesto, na ktorom nájdu technické a spoločenské inovácie svoje uplatnenie. Preto Mercedes-Benz komunikuje s mestami na celom svete, predovšetkým pokiaľ ide o ich stratégie zamerané na chytré systémy mesta. Vznik chytrých miest bude rozhodujúcou mierou ovplyvňovať aj spôsob, akým budeme v budúcnosti cestovať v mestskom prostredí – efektívnejšie a trvalo udržateľnejšie.
Futuristi Mercedes-Benz na základe rôznorodej a neustálej výmeny vedomostí vyvinuli futuristické obrázky Londýna, Los Angeles a Šen-čenu od roku 2040. Tieto obrázky sú názorným príkladom toho, ako môžu digitalizácia a zmena klímy zmeniť mestské prostredie metropol v Európe, USA a Číne. Tempo tejto transformácie je pritom veľmi odlišné a ovplyvňujú ho politické, kultúrne, vedecké a klimatické podmienky. Obrázky, ktoré vznikli z medzinárodnej spolupráce, slúžia ako inšpirácia pre možné a žiaduce podoby budúcnosti. Výmena názorov a vedomostí je základom pre optimálnu integráciu vozidiel do miest – zároveň je aj východiskovým bodom pre budúce spolupráce výrobcu luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz s chytrými mestami.