Porsche ukazuje, ako sa vyrábajú limitované edície modelu 9112. December 2024
V rozsahu konfigurácií pre luxusné, športové autá Porsche 911 nie je ponúkaných veľa vozidiel. Medzi základným Porsche 911 Carrera a špičkoým modelom 911 GT3 RS je na webovej stránke Porsche uvedených nie menej ako 18 rôznych modelov a výbav. Faktorov v exkluzívnom servise Manufaktur Porsche a samotná montáž je nekonečne zložitejšia.
A napriek tomu každá jedna 911 – vrátane pretekárskych áut pre rôzne Carrera Cupy – nakoniec opustí rovnakú montážnu linku v Zuffenhausene. Dosiahnutie cieľa je však pre niektoré luxusné, športové autá Porsche 911 veľmi odlišný proces. Porsche nedávno vysvetlilo proces a zameralo sa na špeciálne edície ako 911 Dakar a S/T.
Všetko začína rovnako, a to karoséria, ktorú zostaví približne 300 robotov. Všetky luxusné, športové autá Porsche 911 smerujú na hlavnú linku na ďalšiu montáž, ale lišty s uhlíkovými vláknami sa nakoniec prenesú do špeciálnych montážnych vozíkov, kde sa inštalujú ľahké bity a ručne nastavujú tak, aby správne sedeli. Po dokončení sa 911 vráti na štandardnú montážnu linku.
Zákazková práca v interiéri vedie aj k špeciálnej zastávke. Porsche má v Zuffenhausene vlastnú sedláreň, kde odborníci strihajú a šijú rôzne materiály. Spoločnosť absolvuje svoj interiérový tím špecifickým školením, aby ho pripravila na širokú škálu požiadaviek, ktoré prinášajú modely špeciálnej edície a všetko, čo si vyžaduje služba Exklusive Manufaktura. S viac ako 1 000 rôznymi dostupnými možnosťami to nie je práve vykrajovačka. A všetky tieto vlastné dotyky sa nakoniec inštalujú ručne.
To platí aj pre špeciálne možnosti lakovania. Luxusné, športové autá Porsche 911 s dvojfarebným spracovaním, ako je 911 Dakar, opäť vychádzajú z hlavnej linky pre vlastný odtieň. Nie sú tu žiadne roboty ani iné rýchle procesy, iba dvaja špecialisti v lakovacej kabíne, ktorí ručne nanášajú druhú farbu.
Podľa Porsche samotná aplikácia farby zvyčajne trvá najmenej sedem hodín. Ak ide o veci ako vlastné čísla alebo pruhy, je to ešte dlhšie. Celý dvojfarebný proces od začiatku do konca môže trvať 30 hodín, aj keď nakoniec sa aj tieto luxusné, športové autá vrátia na hlavnú linku na finálnu montáž.
“Závod v Zuffenhausene vo výrobnom procese modelov 911 jedinečným spôsobom spája silné stránky automatizovanej výroby s výhodami automobilovej manufaktury,” povedal Jens Brucker, viceprezident závodu v Zuffenhausene. “Limitovaná edícia modelov Porsche 911 je skutočne špeciálnou príležitosťou ukázať naše automobilové remeselné spracovanie. Rôzne stupne Manufaktur v závode znamenajú, že exkluzívne modely 911 môžu byť skutočne jedinečné.”
zdroj: motor1.com