Nové Audi S5 je zbytočné ťažké24. November 2024

Nie je žiadnym tajomstvom, že vždy, keď sa predstaví nové auto, je zvyčajne väčšie a ťažšie ako jeho predchodca. Výrobcovia automobilov zvyčajne ako dôvod udávajú prísnejšie bezpečnostné predpisy a zjavnú zákaznícku potrebu väčšieho množstva technológií natlačených v priestrannej kabíne. Nech je to akokoľvek, stále prekvapuje, koľko hmotnosti niektoré luxusné, športové autá priberajú generačnou výmenou. Vstúpte do nového Audi S5, ktoré nahrádza staré Audi S4 Sedan aj Audi S5 Sportback.

Hoci mal nový model premiéru v júli, úplné technické špecifikácie boli zverejnené až pred časom. Teraz sme sa dozvedeli, že nové, luxusné, športové autá Audi S5 nakláňajú ručičku váhy na hodnotu 1 950 kilogramov v európskej špecifikácii. Vďaka tomu je nový model o neuveriteľných 155 kg ťažší ako staré Audi S4 predávané v Európe, kde mal absurdne dieselový motor. Dokonca Audi S4 ponúkané v Spojených štátoch s benzínovým motorom vážilo len 1 760 kg, vďaka čomu bolo o 190 kg ľahšie ako nové luxusné, športové autá Audi S5.

Nové Audi S5 sa už nepredáva ako sedan, pretože je teraz len hatchback, takže niektorí by tvrdili, že spravodlivé porovnanie by bolo s predchádzajúcou generáciou Audi S5 Sportback. Má 170 kg navyše oproti starému päťdverovému modelu. Akoby to nestačilo, Audi predáva aj kombi S5, ktoré je ešte ťažšie, s hmotnosťou 1 965 kg. Plug-in hybridné verzie ešte neboli odhalené, ale tie pravdepodobne pridajú ešte väčšiu váhu, najmä ak sa plánuje šesťvalec PHEV.

To znamená, že s hmotnosťou sú v tomto segmente luxusné, športové autá najhoršie, vzhľadom na to, že plug-in hybridný sedan Mecedes-AMG C63 predávaný v Európe váži 2 111 kg, zatiaľ čo kombi je uvedené na vyšších 2 145 kg. A to aj napriek tomu, že v modeloch Mercedes je nainštalovaný malý štvorvalcový 2.0-litrový motor namiesto V6.

Najťažšou verziou BMW M3 je Touring s hmotnosťou 1 865 kg, čo sa teraz začína zdať rozumné. Audi pripravuje nové, luxusné, športové autá Audi RS5 a je pravdepodobné, že to bude šesťvalcový plug-in hybrid, ktorý udrží krok s prísnejšími emisnými predpismi, takže sa očakáva ešte väčšia hmotnosť.

zdroj: motor1.com