Nový Mercedes-Benz S si udrží svoje klasické motorizácie11. Október 2024

V roku 2026 dostanú luxusné, športové autá Mercedes-Benz S facelift v polovici predajného cyklu. Začiatkom tohto roka generálny riaditeľ Ola Kallenius odhalil, že luxusná značka “investovala do aktualizácie modelu nového spaľovacieho motora triedy S oveľa viac, ako bežne míňame na facelift”. Pri pohľade do budúcnosti tradicionalistov poteší, že ďalšia iterácia vlajkovej lode Stuttgartu bude mať stále konvenčné pohonné jednotky.

Šéf Mercedesu sa rozprával s britským časopisom Autocar o dualite triedy S. Zopakoval, že sa plánujú elektrické, luxusné, športové auto Mercedes-Benz S, ktoré nahradí zvláštne vyzerajúce EQS. Benzínový mode sa udrží dlhodobo a zostane na platforme vyvinutej pre vozidlá so spaľovacími motormi. Napriek zdieľaniu názvu nebude variant EV ekvivalentom, pretože bude sedieť na vyhradenej architektúre.

Kallenius povedal, že vrchol ponuky spoločnosti je “najlepšie zabalené auto na svete” a že nútenie verzií so spaľovacím motorom a EV zdieľať platformu by bol kompromis, ktorý Mercedes nie je ochotný urobiť. Vloženie benzínového motora do elektrickej triedy S by znamenalo obetovanie priestoru vo vnútri honosnej kabíny, čo by zákazníci len ťažko akceptovali. Robiť to naopak by tiež nefungovalo, pretože inžinieri by museli urobiť ústupky na obaloch.

Hlavný šéf uznal, že bude nákladné mať odlišné modely triedy S, ale Mercedes sa bude snažiť udržať dodatočné investície “na zvládnuteľnej úrovni”. Ako? Rozdelením čo najväčšieho množstva medzi benzínové a elektrické, luxusné, športové autá, aby sa obmedzili náklady na vývoj. Mali by sme zdôrazniť, že úhlavný rival BMW má inú stratégiu, pretože luxusné, športové autá BMW 7 a i7 používajú rovnaké základy CLAR.

Trojcípa hviezda sa už pripravila na budúcnosť tým, že jej spaľovacie motory spĺňajú nadchádzajúce predpisy Euro 7. Medzitým je to jedna z mála automobiliek, ktorá na rozdiel od BMW stále predáva luxusné, športové autá s motorom V12. Vo vzácnom segmente dvanásťvalcových luxusných sedanov Bentley a aj Audi upustili od motorov W12. Rolls-Royce bude nasledovať koncom desaťročia, keď bude vyradený úctyhodný V12, ktorý mala stará séria 7.

Keďže súčasná trieda S dostane o pár rokov facelift, znamená to, že W223 bude vyradený až do konca desaťročia. V dôsledku toho nám logika hovorí, že W224 s benzínovými (a možno aj naftovými) motormi bude pravdepodobne ponúkaný až do konca roku 2030.

Bohatá kombinácia modelov so spaľovacími motormi a elektrickým pohonom vedie šéfa Mercedes-Benz k tomu, aby povedal, že “v najbližších 10 rokoch to budú pre zákazníkov Mercedesu tie najlepšie časy”. BMW nemá v úmysle opustiť ani benzínovú radu 7, pretože bude pokojne koexistovať s BMW i7.

Na rozdiel od Mercedesu, ktorý mal niekoľko vznešených cieľov v oblasti elektromobilov do roku 2030 “tam, kde to trhové podmienky umožňujú”, BMW takéto sľuby nikdy nedalo. Do konca desaťročia sa snaží dosiahnuť 50 %, ale varuje, že to bude závisieť od preferencií zákazníkov.

zdroj: motor1.com