Lamborghini predpokladá silný dopyt po svojom elektrickom SUV10. Október 2024

Lamborghini plánuje uviesť na trh svoje prvé elektrické, luxusné, športové auto v roku 2028. Podľa predstaveného konceptu Lanzador, ktorý bol uvedený na Pebble Beach v roku 2023, pôjde skôr o funky grand tourer 2+2 v tvare SUV ako o čisto športové auto. Generálny riaditeľ Stephan Winkelmann predpovedá, že tieto nové, elektrické, luxusné, športové autá Lamborghini sa budú predávať rovnako ako mainstreamové superšporty spoločnosti, a to aj napriek klesajúcemu záujmu verejnosti o autá poháňané batériami.

V rozhovore pri predstavení modelu Lamborghini Urus SE v technickom centre Nardò v Taliansku Winkelmann predstavil očakávané objemy radu Lamborghini po uvedení svojho elektromobilu.

“Revuelto je v najmenšom segmente, objemy budú vždy najmenšie. A potom vidíme Temerario a [elektrické] auto GT viac-menej na rovnakej úrovni. A samozrejme luxusné, športové autá Lamborghini Urus budú vždy najpredávanejšie.”

Temerario, ktoré bolo uvedené na trh začiatkom tohto roka, je novým základným superautom Lamborghini, ktoré nahradilo veľmi úspešný Huracan. Taliansky výrobca predal v minulom roku 3962 kusov Huracán, čo predstavuje približne 40% všetkých predajov. Pravdepodobne je bezpečné predpokladať, že predaj Temeraria bude nasledovať tento príklad.

Winkelmannovo tvrdenie o objeme elektromobilov Lamborghini je odvážnou predpoveďou, vzhľadom na posun verejnosti od elektromobilov, a to aj na ultraluxusnej úrovni. Lamborghini sa však dnešným dopytom neobáva.

“Musíte myslieť na to, že Lamborghini potrebuje päť rokov [vývoja] a potom produktový cyklus najmenej osem rokov,” hovorí Winkelmann. “Takže sa vždy musíte pozrieť na to, čo sa stane v budúcnosti. Pretože ak sa rozhodujete podľa nálady dnešného dňa, nikdy nič neurobíte.”

Winkelmann nie je jediný, kto vsádza na úspech elektrického Lamborghini. Technický riaditeľ Rouven Mohr hovorí, že je len otázkou kedy, nie či sa nálady zmenia. A Lamborghini sa pri predaji áut nebude spoliehať na simulované radenie prevodových stupňov a falošné zvuky motora, ale skôr na niečo viac.

“Z nášho pohľadu musíme ísť ešte o krok ďalej,” hovorí Mohr. “Iba snaha napodobniť spaľovací motor je zatiaľ pravdepodobne správnou odpoveďou. Musíme však presvedčiť zákazníkov, že zážitok z jazdy na elektrický pohon je niečo viac, ako vo svete spaľovania nemôžete mať. Len tak môžete presvedčiť emocionálnych kupujúcich, aby zostali elektrickí.”

zdroj: motor1.com