Volvo nebudú robiť kompromisy v štýle a pohodlí kvôli účinnosti24. September 2024

Niektorí výrobcovia automobilov boli kritizovaní za to, že to preháňajú s aerodynamickou účinnosťou, takže ich elektrické vozidlá vyzerajú ako placky. Ide napr. o luxusné, športové autá Mercedes. Čím je tvar klzkejší, tým väčšiu vzdialenosť môže EV prejsť. Volvo si však myslí, že pri navrhovaní nového modelu existuje hranica pozornosti venovanej súčinnosti odporu.

V rozhovore pre austrálsky magazín Drive senior manažér dizajnu exteriéru spoločnosti Volvo Florian Mockenhaupt povedal, že budúce luxusné, športové autá Volvo budú ťažiť z vylepšenej aerodynamiky, ale varoval, že zameranie sa predovšetkým na aerodynamickú účinnosť v konečnom dôsledku poškodzuje štýl aj praktickosť: “V skutočnosti nejde ani tak o estetiku, ale o výrobu auta, ktoré vyzerá ako myš Apple, prichádza s množstvom ďalších kompromisov. Vieme, že naši zákazníci napríklad veľmi uctievajú pohodlie.”

Mockenhaupt hovorí, že Volvo sa bude usilovať o to, aby boli jeho luxusné, športové autá elegantnejšie a zároveň zachovalo súdržný dizajnový jazyk v celom rade. Modely novej generácie budú logicky vyzerať modernejšie, ale nebudú úplným odklonom od súčasných áut, pretože verí, že ľudia nakupujúci v luxusnom segmente uprednostňujú konzistenciu. Tvrdí, že medzi mainstreamovými výrobcami automobilov je to iný príbeh, pretože niektoré značky majú autá, ktoré vyzerajú úplne inak, keď sedia vedľa seba v showroome.

Mockenhaupt sľubuje, že Volvo sa vyhne stratégii “rovnaká klobása, iná dĺžka”, ktorú niektorí nemeckí konkurenti stále robia v roku 2024. V zostave spoločnosti je jeden model, ktorý nie je celkom ako ostatné, predovšetkým preto, že v skutočnosti to nie je Volvo. Áno, EM90, prestavaný minivan, ktorý začal svoj život ako Zeekr 009. Jeho vplyv na celkový imidž spoločnosti Volvo je však obmedzený, pretože luxusný rodinný nákladný automobil sa predáva iba v Číne.

Ako uvádza Automotive News, generálny riaditeľ spoločnosti Volvo Jim Rowan a obchodný riaditeľ Bjorn Annwall povedali predajcom v USA, že v priebehu nasledujúcich 24 mesiacov bude uvedených na trh 10 áut novej generácie alebo aktualizovaných modelov. Dva z nich budú crossover Volvo EX60 a sedan Volvo ES90, pričom oba budú elektromobily, plus plug-in hybrid s dlhým dojazdom. Tie sa pripoja k nedávno uvedenému Volvu EX90 a druhému faceliftu pre luxusné, športové autá Volvo XC90.

Pre globálne trhy má Volvo v úmysle uviesť na trh automobil novej generácie a faceliftovaný model každoročne počas nasledujúcich ôsmich rokov. Napriek tomu, že spoločnosť vlastnená Geely pôvodne tvrdila, že do roku 2030 prejde len na elektrickú energiu, teraz dúfa, že plug-in hybridy a elektromobily budú do konca desaťročia predstavovať 90-100 % predaja.

zdroj: motor1.com