Nástupca Volkswagenu Atlas v USA nesie označenie Teramont16. September 2024
Volkswagen nepredáva súčasnú generáciu Touaregu v Spojených štátoch, kde majú zákazníci možnosť kúpiť si menej sofistikované, luxusné, športové autá Volkswagen Atlas. Veľké SUV existuje od roku 2017 a prešlo dvoma faceliftmi. Prirodzene, prebiehajú práce na modeli druhej generácie, ktorý práve unikol na verejnosť. Technicky je to Teramont Pro, v skutočnosti čínska verzia zo spoločného podniku SAIC-VW.
Veľké SUV nebolo v Číne oficiálne odhalené, ale auto je vonku prostredníctvom miestneho ministerstva priemyslu a informačných technológií. Každé nové auto, ktoré je tam homologované, prechádza špecifickým procesom, ktorý zahŕňa zverejnenie odhaľujúcich obrázkov na webovej stránke MIIT. Trvá to už roky, a napriek tomu sa zdá, že výrobcovia automobilov nemajú problém s tým, že centrálne vládne ministerstvo účinne prezradí dizajn budúcich áut.
Čo sa týka dizajnu, treba povedať, že to nie je najvzrušujúcejšie. Pozeráme sa na dve rôzne úrovne výbavy, súdiac podľa predných prívodov vzduchu. Na bielom Teramont Pro sú oveľa väčšie, čo naznačuje, že ide o športovejšie vyzerajúcu verziu s pravdepodobne vyššou cenovkou. Uvidí sa, či ekvivalentná americká verzia bude výbavou R-Line alebo nie, ale mala by vyzerať takmer identicky. Čínsky model má logo R za panelom zakrývajúcim mriežku chladiča.
Štýl predstavuje výrazný odklon od súčasného Atlasu, a nie nevyhnutne k lepšiemu. Vyzerá to dosť nevýrazne takmer zo všetkých uhlov. Predná a zadná maska nám vytvárajú dojem nadrozmerného Volkswagenu Tiguan, zatiaľ čo boky obsahujú zapustené kľučky dverí pre hladší profil. Odchádzajúci Atlas tiež nemusí byť nevyhnutne pekné SUV, ale jeho náhrada vyzerá ešte všeobecnejšie.
Okrem týchto obrázkov sú na webovej stránke MIIT uvedené aj niektoré technické špecifikácie. Dozvedáme sa, že Volkswagen Teramont Pro špecifický pre Čínu je 515 cm dlhý, 199 cm široký a 178 cm vysoký. Rázvor meria 298 cm pre trojradové SUV, ktoré váži 2.155 kg. V porovnaní s Atlasom je o 6 cm dlhší, ale má rovnaký rázvor a šírku spolu s prakticky rovnakou výškou.
O výkon sa stará preplňovaný 2,0-litrový benzínový motor s výkonom 268 koní, ktorý sa prenáša na všetky štyri kolesá podľa odznaku 4Motion. O atmosférickom 3.6-litrovom VR6 nie je ani slovo, ale treba dodať, že americký model ho pre modelový rok 2024 vypustil. Prvá generácia Teramontu však v Číne ponúka výkonnejší 2.5-litrový motor V6 turbo.
Nová generácia amerického Atlasu by mala prísť v modelovom roku 2026 po oficiálnom debute niekedy v roku 2025. Je pravdepodobné, že SAIC-VW už predtým predstaví luxusné, športové autá Volksagen Teramont Pro so špecifikáciou pre Čínu.
zdroj: motor1.com