Nové elektrické Audi A6/S6 je oficiálne tu1. August 2024

Prvé elektrické úsilie Audi sa zameralo na crossovery, ale nemecká luxusná značka je pripravená diverzifikovať svoje portfólio elektromobilov. Privítajme luxusné, športové autá Audi A6 Sportback E-Tron, vrátane praktickejšieho súrodenca Avant. Obe verzie jazdia na rovnakej platforme OOP, ktorá podporila aj luxusné, športové autá Audi Q6 E-Tron a nové Porsche Macan.

Pretože takmer každé auto v dnešnej dobe musí mať delené svetlomety, duo Audi A6 E-Tron prijíma trend s hlavnými svetlami pod samostatným pásom denných svetiel a smeroviek. Európska verzia má adaptívne maticové LED diódy a konfigurovateľné svetelné podpisy a digitálne zrkadlá.

Na rozdiel od Audi Q6 E-Tron, ktorý sme už spomenuli, s konvenčnými kľučkami dverí vyčnievajúcimi z karosérie, majú luxusné, športové autá Audi A6 E-Tron elegantnejší profil vďaka zapusteným kľučkám dverí. Keďže je označený ako Sportback, bežný A6 je technicky hatchback/liftback s praktickejšími dverami batožinového priestoru.

Audi ponúka koeficient odporu vzduchu len 0,21 pre Sportback. Figúrka Cd je pre verziu s dizajnom kolies špecifickým pre Európu a aerodynamicky optimalizovanými bočnými kamerami. Audi A6 E-Tron je najaerodynamickejšie cestné luxusné, športové auto Audi všetkých čias. Je to tiež aerodynamicky najefektívnejší produkt koncernu Volkswagen, ktorý je v súčasnosti v predaji. Vzácny VW XL1 to však urobil lepšie, len na 0,189. Ako sa dalo očakávať, A6 E-Tron Avant je menej aerodynamický, ale Cd 0.24 pre kombi je stále vynikajúca hodnota.

Podobne ako exteriér pripomína benzínové Audi A5, aj kabína vyzerá okamžite povedome. Áno, to znamená extra 10,9-palcový dotykový displej len pre cestujúceho. Na základnom Audi A5 bez prídavného displeja vyzerá palubná doska zvláštne. V strede dominuje 14,5-palcový displej, zatiaľ čo vodič dostane 11,9-palcový digitálny prístrojový panel – rovnako ako v novom A5.

Audi má v úmysle predávať A6 Sportback E-Tron v troch príchutiach: pohon zadných kolies, Quattro a horúcejší S6. Základný model bude mať výkon 362 koní, čo mu poskytne šprint z 0-100 km/h za odhadovaných 5.2 sekundy a maximálnu rýchlosť 215 km/h. Prejdite na model strednej triedy a na prednej náprave bude elektromotor. Kombinovaný výkon sa zvýši na 422 koní, čím sa šprint skráti na 4,3 sekundy pri zachovaní maximálnej rýchlosti.

Čo sa týka vlajkovej lode, tak luxusné, športové autá Audi S6 Sportback E-Tron budú mať k dispozícii 496 koní. Pomocou riadenia štartu sa celkový výkon systému dočasne zvýši na 543 koní, čo stačí na to, aby sa šprint dokončil len za 3,7 sekundy. Výkonná verzia naplno dosiahne rýchlosť 250 km/h.

Bez ohľadu na výber majú všetky tri spoločné lítium-iónovú batériu s využiteľnou kapacitou 94,4 kWh. Podporuje nabíjanie jednosmerným prúdom až do 270 kW, v takom prípade bude trvať 21 minút, kým sa batéria nabije z 10 na 80%.

Nové Audi A6 Sportback E-Tron so zadným náhonom prejde viac ako 775 km na základe odhadov Audi. Menej aerodynamický Avant by mal prejsť viac ako 745 km. Ako sa dalo očakávať, ostrejšie verzie S sú menej efektívne, 693 km pre Sportback a 663 km pre Avant.

Audi A6 E-Tron začína na cene 75 600 € v Nemecku za základný Sportback a stúpa na 101 150 € za luxusné, športové autá Audi S6 E-Tron v podobe Avant. V Európe sa knihy objednávok otvárajú v septembri. Audi hovorí, že budú nasledovať ďalšie deriváty pohonu zadných a všetkých kolies.

Zavedením elektrického modelu A6 signalizuje Audi začiatok konca klasického benzínového/dieselového modelu Audi A6. Ďalší model ICE prejde na prezývku A7. Súčasťou aktualizovanej nomenklatúry je, aby všetky elektromobily mali párne čísla a spaľovacie vozidlá nepárne čísla. Revidovaná stratégia pomenovania novej A5 Sportback/A5 Avant s konvenčnými pohonnými jednotkami je už zavedená, čím sa uvoľňuje priestor v zostave pre budúcu elektrickú A4. Podobne aj ďalšie luxusné, športové autá Audi A8 budú elektrické.

zdroj: motor1.com