Podľa AMG potrebujú zákazníci čas, aby ocenili štvorvalec C6325. Júl 2024
AMG urobilo nemysliteľné a znížilo počet valcov pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG C63 na polovicu, pričom vyradilo robustný motor V8, aby uvoľnilo miesto pre štvorvalcový motor. Nová 2.0-litrová preplňovaná jednotka vyvolala značnú kritiku kvôli dramatickému zmenšeniu. Prechod z úctyhodného M177 od Affalterbachu na menší M139l vyvolal vlažné prijatie. Šéf AMG je však presvedčený, že sa (nakoniec) zákazníci zahrejú aj so štvrvalcom.
V rozhovore pre Autocar muž zodpovedný za výkonnostnú divíziu Mercedes povedal, že “niektorí zákazníci potrebujú čas, aby boli skutočne nadšení z technológie.” Tento pozdĺžne inštalovaný motor, ktorý je v podstate vylepšenou verziou priečne namontovaného motora, ktorý sa nachádza v kompaktných autách “45″, priniesol nových zákazníkov. AMG opisuje ako technologickú značku, takže to neznamená, že všetky luxusné, športové autá musia mať veľký starý motor V8.
Výkonný riaditeľ radí zákazníkom, že “je dôležité byť otvorený, pokiaľ ide o technológie”. Plug-in hybridné 2.0-litrové nastavenie sa nenachádza len v due sedan a kombi Mercedes-AMG C63, ale aj v kupé GLC63 a GLC63. Okrem toho Mercedes-AMG použil variáciu štvorvalcového motora pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG GT43 a SL43, ale tieto dva nie sú plug-in hybridy.
Napriek fámam o možnom návrate k V8 pre C63 Schiebe minulý rok tieto správy odmietol. Osem valcov sa pod kapotou C63 alebo väčšieho E63 nevracia. Ten ešte nedebutoval vo svojej novej generácii, ale očakáva sa, že bude obsahovať plug-in hybridné nastavenie s radovým šesťvalcom. Keďže menší E53 už má šesť valcov, bolo by zvláštne, keby vlajková loď mala menší spaľovací motor.
Autocar sa spýtal Schiebeho na výber motora pre Mercedes-AMG CLE63, ktorý bude v podstate náhradou za dvojdverové modely C63 a E63. Bez poskytnutia podrobností najvyšší predstavitelia AMG uviedli, že “urobili správne rozhodnutie” a že všetci budeme “nadšení”, keď bude debutovať. Nepotvrdené správy naznačujú, že CLE63 mal mať pôvodne len štyri valce, ale teraz sa zrejme plánuje väčší benzínový motor.
Kontroverzia sa začala s C63 a AMG mohlo zmierniť úder, ak by bolo auto ľahšie po strate veľkého motora. S hmotnosťou 2.154 kg je však v skutočnosti asi o 385 kg ťažší ako model predchádzajúcej generácie vďaka dodatočným hybridným komponentom.
V rozhovore pre Top Gear minulý rok Schiebe uviedol, že AMG sa zaviazala k svojmu elektrifikovanému štvorvalcovému motoru, pretože je ”veľmi, veľmi progresívny” a že spoločnosť verí vo výkonné hybridy. Treba pripomenúť, že veľké, luxusné, športové autá Mercedes-AMG S63 sú tiež športový PHEV, rovnako ako špičkové verzie GT Coupe, GT 4-dverové kupé a SL.
zdroj: motor1.com