Audi sa zbavuje falošných výfukov20. Júl 2024

Počas predchádzajúceho desaťročia si Audi vyvinulo nepríjemný zvyk umiestňovať falošné koncovky výfuku na niektoré svoje luxusné, športové autá. Dieselové Audi S5 predávané v Európe bolo pravdepodobne najhorším príkladom, ale aj SQ5 a S6 boli rovnako zvláštne. Našťastie sú umelé výfuky minulosťou, pretože Audi sa zaviazalo zbaviť sa kontroverzného nastavenia.

V rozhovore pre časopis Auto Express hovorca Audi prisľúbil, že budúce luxusné, športové autá Audi s novou architektúrou Premium Platform Combustion (PPC) budú využívať “funkčné koncovky výfuku.” Dobrou správou je “spätná väzba od zákazníkov”, čo je zdvorilý spôsob, ako povedať, že ľudia falzifikátom pohŕdali.

Stále viac áut má koncovky výfuku zastrčené pod nárazníkom. Audi ich chce predviesť vo svojich nových vozidlách založených na PPC. Uvidí sa, či menšie vozidlá na platforme MQB budú nasledovať. Ak chce mať nemecká luxusná značka súdržný dizajn naprieč modelovým radom, lacnejšie vozidlá by mali mať tiež skutočné nastavenie.

Niekoľko ďalších modelov založených na PPC je na ceste, vrátane Audi Q5, A7 a Q7. Všetci traja pravdepodobne dostanú ošetrenie S a zaobídu sa bez krikľavých falošných koncoviek výfuku. Väčšie trojradové SUV, predbežne známe ako Audi Q9, prichádza ako oneskorená odpoveď na luxusné, športové autá BMW X7 a Mercedes GLS. Nie je jasné, či vrcholný model Audi A8 dostane ďalšiu generáciu so spaľovacími motormi. Ak áno, bude preznačený na A9.

Značka so sídlom v Ingolstadte aktualizuje svoju nomenklatúru presunom všetkých spaľovacích áut na nepárne čísla a elektromobilov na párne čísla. Preto stará A4 uvoľnila miesto novej A5. Nová generácia A6 s benzínovými a naftovými motormi sa stane A7. To umožní Audi uviesť na trh plne elektrický model Audi A6, A4 bez spaľovacích motorov, ktoré prídu neskôr v tomto desaťročí, pravdepodobne po veľkom chlapcovi Audi A8 EV.

Skutočné koncovky výfuku tu už dlho nebudú. Pokiaľ nedôjde k zmene plánov, Audi má stále v úmysle prejsť na čisto elektrický pohon do roku 2033. Výroba automobilov so spaľovacím motorom by mohla v Číne chvíľu pokračovať v závislosti od miestneho dopytu.

zdroj: motor1.com