Mercedes-Maybach S na oslavu 150 rokov založenia Robbe & Berking10. Júl 2024
Láska k jedinečnému remeselnému spracovaniu, jasnej estetike a nadčasovej elegancii spája luxusné, športové autá Mercedes-Maybach a manufaktúru na spracovanie striebra a výrobu jácht Robbe & Berking. Rovnako sa usilujú vytvárať individualizované produkty pre vyznávačov výnimočnosti. Pri príležitosti 150-ročného jubilea manufaktúry na spracovanie striebra vo Flensburgu vytvorila spoločnosť Mercedes-Maybach exkluzívne prepracovaný model Triedy S. Jeho dizajn vychádza z legendárnej „dvanástky“ SPHINX, ktorá bola vyrobená v roku 1939 a do histórie plachetníc sa zapísala ako „nočná modrá kráska“. Bola prvou klasickou drevenou jachtou, ktorú zreštaurovala spoločnosť Robbe & Berking. Na základe toho bola v roku 2008 založená lodenica Robbe & Berking Classics na stavbu a opravu jácht. Jubilejné, luxusné, športové auto Mercedes-Maybach S 680 (kombinovaná energetická spotreba: 14,2-13,2 l/100 km | kombinované emisie CO2: 323-300 g/km) má rovnakú farebnú schému ako jachta SPHINX: dvojfarebný lak pozostávajúci z nautickej modrej metalízy v hornej časti a laku vo farbe patagónska červená MANUFAKTUR bright v dolnej časti karosérie. Ako odkaz na bielu čiaru ponoru jachty ich oddeľuje filigránsky prúžok vo farbe opalitová biela MANUFAKTUR metallic.
„Rovnako ako jachta SPHINX, aj naše exkluzívne jubilejné luxusné, športové auto Mercedes-Maybach Triedy S je stelesnením umenia remeselnej výroby, elegancie a lásky k detailom. Srdečne gratulujeme spoločnosti Robbe & Berking k jej jubileu a tešíme sa na ďalšiu úspešnú spoluprácu.“ Daniel Lescow, riaditeľ Mercedes-Maybach, spoločnosť Mercedes-Benz Group AG.
„Toto nádherné jubilejné vozidlo je ďalším znakom priateľstva, ktoré už dlho spája značky Maybach a Robbe & Berking. Máme tiež spoločnú vášeň: remeselné spracovanie, ušľachtilé materiály a nadčasovo krásne línie. Na ceste, na vode, ako aj na stole.“ Oliver Berking, konateľ manufaktúry Robbe & Berking na spracovanie striebra.
Interiér v krištáľovej bielej koži napa v kombinácii s ozdobným prešívaním vo farbe sivá Orión a ozdobnými prvkami z dreva s hliníkovými ozdobnými lištami
Interiér unikátneho modelu Mercedes-Maybach Triedy S žiari v krištáľovej bielej koži napa Exklusiv Maybach MANUFAKTUR s kosoštvorcovým prešívaním. Týmto ušľachtilým materiálom sú potiahnuté sedadlá, čalúnenie stropu, stredové diely obloženia dverí aj odkladací priečinok pod centrálnym displejom. Na vybraných miestach na bielej koži vyniká ozdobné prešívanie vo farbe sivá Orion, čo predstavuje analógiu s plachtou. Ďalší elegantný kontrast vytvárajú mimoriadne ozdobné prvky vo vyhotovení drevo orech so svetlými hliníkovými ozdobnými lištami. Tie pripomínajú lodnú palubu. Individuálne sú prispôsobené aj podušky zadných sedadiel, ktoré sú potiahnuté kožou napa. Hladká, trojuholníková bočná plocha vo farbe striebrosivá pearl kontrastuje s krištáľovou bielou kožou s kosoštvorcovými stehmi vo farbe sivá Orión a s razbou MAYBACH. Dizajn podušiek dotvára kéder z kože napa vo farbe striebrosivá pearl. Prvky mimoriadnej výbavy tohto exkluzívneho modelu boli vyhotovené ručne v manufaktúre v Sindelfingene.
Medzi ďalšie zaujímavé prvky výbavy patria elektrické komfortné dvere vzadu, nástupné lišty MANUFAKTUR s načerveno osvetleným nápisom MAYBACH a špičkový 4D obklopujúci ozvučovací systém Burmester®. Vozidlo má aj špičkový systém zábavnej techniky MBUX pre oblasť zadných sedadiel a chladiaci priečinok s dvoma postriebrenými čašami na šampanské od spoločnosti Robbe & Berking. Čaše z manufaktúry na spracovanie striebra, ktorá bola založená v roku 1874, dokážu od roku 2002 na želanie dodať modelom Mercedes-Maybach lesk výnimočnosti a u zákazníkov sa tešia rastúcej obľube. Exkluzívny jedinečný exemplár luxusného, športového auta Mercedes-Maybach Triedy S je už rezervovaný pre jedného zákazníka.
Jachta SPHINX patrí do slávnej 12-metrovej triedy R (jachta 12mR). Veľké a elegantné jachty tejto triedy sa stavali v rokoch 1907 až 1987. Ako lode kráľovskej triedy jachtingu sa v rokoch 1958 až 1987 zúčastňovali na pretekoch amerického pohára (Americaʼs Cup). Sú stelesnením klasickej jachty a snom každého nadšeného priaznivca plachtenia. Sú však výrazne dlhšie ako dvanásť metrov. Označenie „dvanástka“ je výsledkom legendárneho „medzinárodného pravidla“, na ktorom sa v roku 1906 dohodli veľké jachtárske národy s cieľom stavby pretekárskych plachetníc.
21,48 metra dlhú jachtu SPHINX postavila v roku 1939 lodenica Abeking & Rasmussen ako klubovú loď pre Severonemecký regatový zväz (NRV) v Hamburgu. Bola poslednou zo série desiatich „dvanástok“, ktoré boli spustené na vodu. Neskôr niekoľkokrát zmenila majiteľa a plavila sa pod rôznymi menami. Napríklad v rokoch 1958 až 2004 slúžila nemeckému námorníctvu pod názvom „Ostwind“ (Východný vietor) ako loď na výcvik dôstojníckych kandidátov. Okrem iných ocenení deväťkrát získala Modrú stuhu za najrýchlejšiu jachtu v morskom zálive Flensburger Förde. V roku 2005 ju kúpil vášnivý jachtár Oliver Berking spolu s dvoma priateľmi. S láskou k detailom a veľkou vášňou zreštaurovali pretekársku jachtu podľa pôvodných plánov. Klasickú drevenú jachtu pod jej pôvodným menom SPHINX potom opäť sprístupnili jachtárskemu svetu. S cieľom zachovať a ďalej využívať získané odborné znalosti sa Oliver Berking v roku 2008 rozhodol v mestskom prístave vo Flensburgu založiť lodenicu Robbe & Berking Classics na stavbu a opravu jácht. Tá sa stala celosvetovo vyhľadávaným špecialistom na reštaurovanie klasických plachetníc a na stavbu verných replík stratených klasických lodí.