Predaj benzínového Porsche Boxster a Cayman skončí v roku 20257. Júl 2024

Začiatkom tohto roka bolo Porsche nútené vyradiť z predaja luxusné, športové autá Porsche 718 Boxster a Cayman v Európe kvôli novým predpisom o kybernetickej bezpečnosti. Macan s benzínovými motormi postihol rovnaký osud. Duo športových vozidiel a crossover je však stále možné zakúpiť mimo EÚ.

Výrobný manažér Porsche Albrecht Reimold pre Automobilwoche povedal, že luxusné, športové autá Porsche Boxster a Cayman ukončia výrobu do polovice budúceho roka. Porsche tlačí dopredu s plne elektrickou náhradou, ktorú už riadil, a sľubuje, že to bude “skutočné zábavné auto”. Žiadne ďalšie podrobnosti neboli zverejnené, ale súdiac podľa špionážnych záberov, kabriolet pravdepodobne vyjde ako prvý.

Ďalším Porsche s benzínovými motormi, ktoré speje ku koncu, je predchádzajúca generácia crossoveru Macan. Zatiaľ čo úplne nový elektrický nástupca je už vonku, starý športový crossover sa stále predáva mimo Európy. Reimold hovorí, že do polovice roku 2026 bude spoločnosť “plne oddaná” elektrickému nástupcovi. Obmedzená dostupnosť dielov urýchľuje zánik benzínového modelu.

Čoraz prísnejšie predpisy v Európe sú tiež ďalším klincom do rakvy Macana. Reimold spomenul, že by nebolo finančne uskutočniteľné investovať do 10-ročného auta, aj keď je to jeden z najpredávanejších produktov: “Samotný objem nie je pre nás ako luxusného výrobcu meradlom.”

Súdiac podľa predaja luxusných, športových automobilov Porsche v roku 2023, blížiaci sa zánik týchto troch automobilov bude mať pravdepodobne obrovský vplyv na dodávky. Modelový rad 718 vzrástol v minulom roku o 13% na 20 518 vozidiel, zatiaľ čo dopyt po modeli Macan zostal na úrovni predchádzajúceho roka s 87 355 vozidlami. Menšie z dvoch SUV Porsche bolo takmer najpredávanejším, za Cayenne zaostávalo o menej ako 200 kusov.

Elektrický Macan má väčšiu šancu prilákať kupujúcich, ktorí by sa rozhodli pre benzínový motor. Uvidíme, ako sa budú nadšenci cítiť, keď nebudú mať motor za sedadlami Porsche Boxster/Cayman.

zdroj: motor1.com