Aston Martin Valiant je okruhová verzia s manuálnou prevodovkou28. Jún 2024
Aston Martin vypustil do sveta nové, luxusné, športové auto, určené na okruhy. Zoznámte sa s Aston Martin Valiant, superšportom založeným na už veľkolepom kupé Aston Martin Valour. Zostáva verný ediktu spoločnosti Aston Martin, že veľké motory sú to, čo ľudia chcú, a používa twin-turbo motor V12 s výkonom viac ako 730 koní. A je spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Predstavte si Aston Martin Valiant ako luxusné, športové autá Porsche 911 GT3 RS od Aston Martin. Je to zahriaty, športovejší variant Valour navrhnutý pre výkon pred komfortom. Podľa spoločnosti nápad neprišiel od nikoho iného ako od jazdca Aston Martin Formule 1 Fernanda Alonsa, ktorý požiadal o takéto vozidlo ako osobnú potrebu.
Aston Martin Valiant ako taký bol vybavený množstvom aerodynamických doplnkov, vrátane prepracovanej prednej časti s veľkým splitterom, pevným krídlom vzadu a vážne veľkým difúzorom. Karoséria, pretvarovaná tak, aby zlepšila prúdenie vzduchu, je vyrobená výlučne z uhlíkových vlákien. 21-palcové horčíkové originál disky sú pokryté sadou aerodynamických diskov na zlepšenie aerodynamiky okolo vozidla, inšpirovaných Aston RHAM/1, ktorý pretekal v Le Mans koncom 1970. rokov. Zahaľujú sadu karbón-keramických bŕzd s priemerom 16,1 palca vpredu a 14,1 palca vzadu.
Pod kožou je ešte viac zmien. Aston Martin Valiant používa 3D tlačený zadný pomocný rám, titánovú momentovú trubicu a ľahkú lítium-iónovú batériu, ktoré spolu znižujú 23 kg. Pruženie Valour bolo vyhodené v prospech sady tlmičov Multimatic Adaptive Spool Valve (ASV), super-efektnej výbavy, o ktorej Aston Martin hovorí, že je “schopná súčasne nastaviť každú klapku na jednu z tridsiatich dvoch diskrétnych kriviek tlmiča za menej ako šesť milisekúnd.” Je to typ super-fantazijných vecí, ktoré nájdete na luxusných, športových autách ako Ford Mustang GTD, Ferrari Purosangue a moderných IndyCars.
5,2-litrový twin-turbo motor V12 vo vnútri Valiantu má výkon 735 koní, čo je o 30 koní viac ako Valour. Krútiaci moment je nezmenený, čo je podľa hovorcu spoločnosti Aston Martin výsledkom limitov krútiaceho momentu prevodovky. Šesťstupňová prevodovka je transaxle namontovaná vzadu pre lepšie rozloženie hmotnosti. Rovnako ako vo Valour je diferenciál s obmedzeným preklzom čisto mechanickou jednotkou.
Kabína Valiantu bola vyzdobená pretekárskym vybavením, ktoré zahŕňa polovičnú klietku, sadu sedadiel Recaro Pódium a štvorbodové postroje. Vo vnútri nájdete tiež obloženie z uhlíkových vlákien a Alcantary, ako aj exponované spojenie radiacej páky. Aston Martin hovorí, že pracoval na zlepšení pocitu a úsilia z radenia pomocou nového váženého gombíka špecifického pre luxusné, športové autá Aston Martin Valiant.
Aston Martin vyrobí len 38 kusov modelu Valiant, pričom všetky by už mali byť predané. Ceny za každú jednotku sa budú líšiť v závislosti od možností, hoci priemerná cena bude okolo 2 miliónov libier. Dodávky sa majú začať vo štvrtom štvrťroku 2024, pričom sa očakáva, že Alonso dostane prvý príklad.
Nový Aston Martin Valiant bude mať svoj dynamický debut na júlovom festivale rýchlosti v Goodwoode.
zdroj: motor1.com