BMW M135 prináša nový dizajn a výkon 312 koní6. Jún 2024
Automobilka BMW predstavila štvrtú generáciu najmenšieho modelového radu BMW 1. Základná modelová rada prešla významnými kozmetickými zmenami, pričom si zachovala architektúru pohonu predných kolies.
Štýl exteriéru je evolučný, zostáva okamžite rozpoznateľný ako rad 1, ale s ostrejšie vyzerajúcimi svetlometmi. Vzadu zadné svetlá vyzerajú, akoby pochádzali z najnovšej X2. Luxusné, športové autá M Performance dostanú štvoritý výfukový systém, zdedený z modelov X1 M35i a X2 M35i. S novým výkonným hatchbackom BMW signalizuje začiatok konca pre písmeno “i” (od “vstrekovanie”) v názvoch svojich benzínových modelov. Pozrite sa na dvere batožinového priestoru a všimnete si, že je na ňom napísané iba M135.
V súlade s najnovšími dizajnovými trendmi BMW dostane výkonná verzia kryty bočných zrkadiel špecifické pre luxusné, športové autá BMW M, ktoré boli ešte pred niekoľkými rokmi základom skutočných vozidiel M. To isté môžeme povedať o znaku M na mriežke chladiča. Sakra, na plastovom kryte motora je dokonca logo M s falošnými uhlíkovými vláknami. Nie celkom model M dostane svoj spravodlivý podiel lesklého čierneho obloženia spolu s priemernejšou mriežkou chladiča s horizontálnymi rebrami.
Normálny rad 1, či už s balíkom M Šport alebo bez neho, má dosť zvláštny dizajn mriežky chladiča s prepletenými vertikálnymi a šikmými líniami. Zatiaľ čo väčšina novších BMW má zapustené kľučky dverí, BMW 1 si zachováva tradičné usporiadanie. Inde je to prvé auto spoločnosti, ktoré ponúka kontrastnú povrchovú úpravu strechy s lesklým čiernym vzhľadom. Veľkosti kolies začínajú od 17 palcov a dosahujú 19 palcov pre luxusné, športové autá BMW M135, ktoré tiež dostanú voliteľné zložené brzdy.
Keď vstúpite dovnútra, kabína je obrovským odklonom od starého modelu. Rad 1 (2025) dostane informačno-zábavný systém BMW iDrive 9 s dvoma obrazovkami. Digitálny prístrojový panel meria 10,25 palca, zatiaľ čo dotykový displej má uhlopriečku 10,7 palca. Rovnako ako u iných modelov s displejmi vedľa seba, väčšina bežných tlačidiel je preč. V skutočnosti bol dokonca aj tradičný otočný gombík iDrive odstránený v mene minimalizmu (alebo znižovania nákladov, v závislosti od vášho pohľadu na život).
Robustná radiaca páka uvoľnila miesto malému voliču na ďalšie usporiadanie kabíny. Sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku je možné voliteľne objednať s radiacimi páčkami, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy modelu M135. Táto verzia tiež dostane predné sedadlá objímajúce telo s osvetleným písmenom M, rovnako ako v silnejších luxusných, športových autách BMW M. Plne vegánsky interiér je štandardom novej generácie.
Séria M Lite 1 bude k dispozícii od prvého dňa a bude obsahovať najnovšiu verziu motora B48. Tento preplňovaný 2,0-litrový benzínový motor bude mať výkon 296 koní v krajinách EÚ, kde platia prísnejšie emisné predpisy. V ostatných regiónoch BMW odomkne plných 312 koní. Tak je to už s mechanicky príbuznými crossovermi BMW X1 M35i a X2 M35i. Je to dosť na zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.9 sekundy a maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km/h.
Jediným ďalším benzínovým motorom, ktorý je k dispozícii pri uvedení na trh, je 1,5-litrový turbo trojvalec v modeli 120. Je to mild-hybridná pohonná jednotka s výkonom 168 koní. Základná verzia BMW 1 potrebuje 7.8 sekundy na dokončenie šprintu z 0-100 km/h a maximalizuje pri rýchlosti 230 km/h.
K dispozícii je tiež model 120d s 2.0-litrovým turbo motorom. Tento diesel, tiež s technológiou 48V, poskytuje výkon 161 koní. Najúspornejšia séria 1 zvládne zrýchlenie z 0-100 km/h za 7.9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h. Lacnejší 118d si vystačí s výkonom 148 koní, čo stačí na zrýchlenie z 0-100 km/h za 8.3 sekundy.
zdroj: motor1.com