Prvé hybridné Porsche 911 má výkon 541 koní28. Máj 2024

Porsche prvýkrát v histórii predstavilo legendárne luxusné, športové autá Porsche 911 s hybridným pohonom. Pre rok 2025 nový model Porsche Carrera GTS spája charakteristický plochý šesťvalec modelu 911 umiestnený vzadu s elektromotorom a elektrickým turbodúchadlom, čím sa zvýši výkon na 541 koní a krútiaci moment na 610 Nm. Model má doraziť do konca roka.

Porsche Carrera GTS používa nový 3,6-litrový plochý šesťvalec namiesto starej 3,0-litrovej jednotky (ktorá bude žiť v iných modeloch 911). Tento motor sám o sebe vytvára 478 koní, čo je päť koní navyše oproti predchádzajúcemu motoru GTS. Hybridný systém umožňuje Porsche vzdať sa nastavenia dvoch turbodúchadiel pre jedno elektrické turbodúchadlo. Je to ako tradičné turbodúchadlo výfukových plynov, ale s motorom s výkonom 11 kW (14,7 k) na hriadeli medzi turbínou a kompresorom. Tento motor dokáže veľmi rýchlo roztočiť turbo pre rýchlu odozvu, čím výrazne minimalizuje oneskorenie turba, ale môže tiež vrátiť energiu späť do 400-voltovej batérie.

Medzi plochú šestku a osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku je vložený aj trakčný motor s výkonom 32,6 k. Obaja sú poháňaní veľmi malou batériou s kapacitou 1,9 kWh, ktorá je umiestnená pod prednou kapotou, kde sa 12-voltová batéria bežne nachádza v iných modeloch 911. 12-voltová batéria sa zase presunie do priehradky za zadnou odkladacou policou. Táto pohonná jednotka je navrhnutá tak, aby zvyšovala výkon v celom rozsahu otáčok a zároveň takmer vždy dosahovala ideálny pomer vzduchu a paliva 14,7:1.

Celkovo váži nové Porsche Carrera GTS o 47 kg viac ako predchádzajúci model – a časť z toho je spôsobená pridanou štandardnou výbavou vrátane riadenia zadných kolies – ale pridaná sila to viac ako kompenzuje. Je to prvý model 911 Carrera, ktorý prelomil zrýchlenie z 0-100 km/h pod 3 sekundy s 2,9-sekundovým behom na magické číslo.

Okrem systému T-Hybrid dostanú luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera GTS vpredu nové aktívne aerodynamické klapky, ktoré zlepšujú potrebné chladenie, ale nie na úkor odporu. Predné a zadné časti dostali niekoľko štýlových vylepšení, sú tu nové možnosti kolies a zadné pneumatiky sa zväčšili o 10 mm na šírku 315/30 ZR21, zatiaľ čo predné zostávajú na 245/35 ZR20. Vo vnútri je najväčším vylepšením úplne nový, plne digitálny prístrojový panel. Napriek tomu digitálny klaster vykresľuje tachometer vpredu a v strede, ako je to správne v 911.

Základný model Porsche 911 Carrera je tiež aktualizovaný pre rok 2025 turbodúchadlami a medzichladičmi z predchádzajúcich modelov GTS a Turbo. Je tu náraz s výkonom 9 koní, ale krútiaci moment zostáva rovnaký. Rovnaké faceliftové aktualizácie platia aj pre základné luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera, ale fascie sú odlišné od tých v GTS a nemajú aktívne chladiace klapky.

Pre rok 2025 sú základné luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera a Carrera GTS jedinými dostupnými faceliftovanými modelmi, aj keď ďalšie budú nasledovať. Porsche zatiaľ ponúkne základnú Carreru ako kupé alebo kabriolet s pohonom zadných kolies, zatiaľ čo GTS príde ako kupé s pohonom zadných alebo všetkých kolies alebo kabriolet alebo ako Targa s pohonom všetkých kolies. Luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo a Turbo S a GT3 RS budú pokračovať aj v roku 2025.

zdroj: motor1.com