Nové BMW X3 štvrtej generácie príde už o pár týždňov14. Apríl 2024

S 350.000 dodanými kusmi v roku 2023 boli odchádzajúca luxusné, športové autá BMW X3 najpredávanejším modelom BMW. Napriek tomu, že existuje od roku 2017, luxusný crossover sa ukázal byť populárnejší ako typický sedan série 3. Nemecká prémiová značka nespí na vavrínoch, pretože náhradný model je niekoľko týždňov vzdialený od oficiálneho odhalenia.

Ale najprv malý náhľad. Obrázky maskovaných prototypov ukazujú plug-in hybrid a deriváty M Performance. Výkonný model bude vybavený štvoritým výfukovým systémom, čo je vlastnosť, ktorá bola predtým vyhradená pre skutočné, luxusné, športové autá BMW M. X1 M35i a X2 M35i boli prvé modely M Lite, ktoré prijali agresívnejšie nastavenie, a teraz ich nasleduje väčší nie celkom X3 M.

Vysoko výkonná X3 sa pravdepodobne odkláňa od svojho označenia “M40i”, aby uvoľnila miesto pre “M50″. Áno, bez “i” na konci. Hovorí sa, že luxusný, športový crossover bude prvým benzínovým modelom BMW, ktorý vypustí posledné písmeno, ktoré už desaťročia odkazuje na vstrekovanie paliva. Dieselové motory si však zachovávajú “d”, zatiaľ čo plug-in hybridy si zachovávajú “e”.

Nové BMW X3 (2025), interne známe pod kódovým označením “G45″, skrýva pod touto vírivou kamuflážou elegantnejšiu karosériu. Bavorská značka znížila koeficient odporu vzduchu z 0,29 na 0,27, aby zlepšila spotrebu paliva. V porovnaní s odchádzajúcou generáciou “G01″ má širší rozchod kolies spolu so zníženým zdvihom zadnej nápravy. Inžinieri dokázali zvýšiť tuhosť a prijať vylepšené ochranné lišty proti prevráteniu pre pútavejšiu jazdu bez negatívneho vplyvu na jazdný komfort.

Za príplatok bude nová X3 ponúkaná s voliteľným adaptívnym podvozkom s elektronicky riadenými tlmičmi. Medzi ďalšie zmeny patrí priamejší prevodový pomer riadenia pre väčší komfort a najnovšie bezpečnostné a asistenčné technológie vodiča. BMW je presvedčené, že vylepšené luxusné, športové autá BMW X3 prejdú všetkými nárazovými testami Euro NCAP s vynikajúcimi výsledkami.

Očakávajte zjednodušené rozloženie palubnej dosky len s niekoľkými konvenčnými tlačidlami. K väčšine funkcií budete mať prístup prostredníctvom dotykovej obrazovky, ako je to vidieť takmer vo všetkých ostatných vozidlách BMW, ktoré sa dnes predávajú. Vzhľadom na to, že nová X1 je oveľa väčšia ako bývala, s dĺžkou 450 cm, je pravdepodobné, že X3 rastie aj na udržanie bezpečnej vzdialenosti medzi týmito dvoma crossovermi.

Nové iX3 je stále plánované, ale bude výrazne odlišné od X3. Budúci rok bude elektromobil podporený veľmi medializovanou platformou BMW Neue Klasse. Verzie so spaľovacím motorom sa držia osvedčených kostí CLAR. Tieto dva crossovery budú vyzerať výrazne odlišne, najmä vo vnútri, kde bude mať iX3 úplne novú palubnú dosku s iDrive desiatej generácie.

BMW nedávno predstavilo budúci model iX3 s Vision Neue Klasse X. Koncept mal veľkú centrálnu obrazovku a žiadny displej vodiča. Namiesto toho sa head-up displej rozšíril z jedného rohu čelného skla do druhého. Crossover s nulovými emisiami, ktorý má prísť v roku 2025, stratí číselník iDrive, ktorý sme už spomenuli. Predpokladáme, že bude priestrannejší ako model so spaľovacím motorom vďaka špeciálnym podperám EV s predĺženým rázvorom, ktoré sú možné po oholení ručníkov. Diskutovalo sa o prednom kufri, ale zatiaľ nič nie je oficiálne.

Medzitým príde o niekoľko týždňov ďalšia generácia BMW X3 s benzínovým, naftovým a plug-in hybridným pohonom a do konca roka sa tieto luxusné, športové autá začnú predávať.

zdroj: motor1.com