Mercedes pripúšťa, že s elektrifikáciou bol príliš optimistický24. Február 2024
Automobilka Mercedes-Benz priznáva, že bola príliš nadšená prechodom na elektrické, luxusné, športové autá. Počas tlačovej konferencie týkajúcej sa výsledkov za rok 2023 nemecká luxusná značka uviedla, že plug-in hybridné a elektrické vozidlá by mali do roku 2030 predstavovať 50% celkového predaja. V porovnaní s pôvodným plánom ide o päťročné oneskorenie. V júli 2021 spoločnosť odhadla, že PHEV a plné elektromobily budú do roku 2025 predstavovať polovicu objemu.
Stratégiu “Ambition 2039″, ktorá bola predstavená pred niekoľkými rokmi, pritom v jednom bode dlhého dokumentu upútala pozornosť mnohých novinárov: “Do konca tohto desaťročia chce byť divízia Mercedes-Benz Cars plne elektrická – tam, kde to trhové podmienky dovolia.” Vyhlásenie bolo trochu vágne, ale dostatočne jasné na to, aby zdôraznilo vznešené ciele značky v oblasti elektromobilov.
V novom dokumente pripravenom pre investorov Mercedes-Benz odhaduje, že hybridy a elektromobily budú v druhej polovici desaťročia predstavovať “až 50%”, ale tiež len “tam, kde to trhové podmienky dovolia”. Spoločnosť ďalej uvádza, že “bude schopná uspokojiť rôzne potreby zákazníkov až do roku 2030.” To je šikovný spôsob, ako povedať, že v nasledujúcom desaťročí bude pokračovať v čerpaní áut so spaľovacími motormi.
Medzitým generálny riaditeľ Ola Kallenius pripúšťa, že konvenčne poháňané autá zostávajú chrbtovou kosťou peňažného toku spoločnosti. Pre televíziu Bloomberg povedal, že nákladová parita medzi spaľovacími motormi a elektromobilmi “je vzdialená mnoho rokov”. Prezentácia pre investorov ukázala, že výrobné náklady na elektromobily v tomto desaťročí neklesnú na úroveň spaľovacích motorov. A to aj napriek tomu, že výroba benzínových automobilov bude drahšia, keď o pár rokov vstúpi do platnosti norma Euro 7.
V roku 2023 dosiahli kombinované dodávky vozidiel Mercedes PHEV a elektromobilov 401 943 kusov, čo je o 20,5% viac ako v predchádzajúcom roku. PHEV zaznamenali pokles o 12,5% na 161 275 kusov, zatiaľ čo elektromobily vzrástli o 61,3% na 240 668 kusov. Podiel PHEV a EV na celkovom objeme bol 19,7% (nárast zo 16,3% v roku 2022). Tohtoročným cieľom je, aby PHEV a EV tvorili 19 až 21% celkového objemu.
Pri pohľade do budúcnosti platforma MMA vyvinutá s ohľadom na elektromobily, ale s podporou spaľovacích motorov, bude základom najmenej štyroch modelov potvrdených v produktovom pláne: CLA, CLA Shooting Brake a GLB. Očakáva sa, že už aj tak teasované ”malé G”, ktoré slúži ako detský brat ikonickej triedy G, využije túto architektúru, keď príde v druhej polovici desaťročia.
Čisto elektrické, luxusné, športové autá Mercedes-Benz budú mať v cykle WLTP dojazd až 750 km a podporu nabíjania s výkonom 300 kW. Nabitie batérie na 400 km dojazdu bude trvať 15 minút. Mercedes sľubuje aj obojsmerné nabíjanie. V závislosti od verzie a modelu sa výkon bude pohybovať od 201 do 536 koní.
zdroj: motor1.com