Nové Porsche Taycan Turbo S zvládne stovku za 2.3 sekundy12. Február 2024
Keď Porsche faceliftuje svoj model, nerobí veľa vizuálnych zmien, ale robí prácu primárne na mechanických komponentoch. A tak je to aj s luxusnými, športovými autami Porsche Taycan. Aj keď to môže vyzerať ako starý model, jedná sa o dôkladne prepracovaný elektrický sedan.
Nové Porsche Taycan Turbo S má pri použití funkcie Launch Control výkon 938 koní – oproti 750 konským silám v predchádzajúcom modeli. Výsledkom tohto obrovského zvýšenia výkonu je nárokovaný čas z 0-100 km/h za 2.3 sekundy. To tiež robí luxusné, športové autá Porsche Taycan Turbo S najvýkonnejším cestným automobilom Porsche, ktorý zatieňuje 887 koní legendárneho Porsche 918 Spyder.
Výkon pochádza z nových motorov, ktoré zaberajú rovnaké rozmery ako predchádzajúci model, ale dostávajú prepracované vnútorné časti pre väčší výkon. Výkon zo zadného motora stúpa až o 107 koní v závislosti od modelu, zatiaľ čo samotný motor je približne o 10 kg ľahší ako predtým. Všetky luxusné, športové autá Porsche Taycan dostanú nové motory a zatiaľ čo Porsche ešte nezverejnilo úplné špecifikácie pre celú zostavu, povedalo, že základný model so zadným pohonom narazí na 483 koní.
Ale za toľko úsilia, koľko Porsche vynaložilo na zvýšenie výkonu, sa zdá, že do zvýšenia efektivity a dojazdu bolo vložené ešte viac. Prvý Taycan bol kritizovaný za relatívne nízke hodnoty dojazdu a zatiaľ čo čísla v reálnom svete boli často lepšie ako čísla EPA.
Veľkou vecou je nová batéria s prepracovanou chémiou článkov, pričom celková kapacita pre väčšiu batériu Performance Battery Plus vzrástla z 93,4 kWh na 105 kWh. Čistá alebo využiteľná kapacita je 98,6 kWh. Základné modely dostanú 89 kWh brutto, 83,6 kWh čistú batériu. Oba balíky sú ľahšie ako ich predchodcovia, pričom základná batéria ponúka približne rovnakú kapacitu ako predchádzajúca modernizačná jednotka.
Porsche tiež zvýšilo schopnosť regenerácie energie modelu Taycan. Zatiaľ čo staré modely s pohonom všetkých kolies dokázali regenerovať až 290 kW, nový dokáže regenerovať až 400 kW. Prahová hodnota pre prechod medzi rekuperačným a trecím brzdením je tiež vyššia, až na 0,497g z 0,3g v starom aute. Nové kolesá a letné pneumatiky s optimalizovaným dojazdom tiež pomáhajú prekonať vzdialenosť, ktorú môže Porsche Taycan prejsť za jedno nabitie. Ďalšie revízie aerodynamiky, tepelného manažmentu – vrátane nového tepelného čerpadla – a nového impulzného meniča pomáhajú zvýšiť dojazd.
Rýchlosť nabíjania je tiež vyššia. Predtým sa Taycan mohol v ideálnych podmienkach nabíjať výkonom až 270 kW; Teraz to môže trvať 320 kW a Porsche tvrdí, že treba len 18 minút na nabitie z 10 na 80%.
Dochádza aj k zmenám podvozka. Všetky luxusné, športové autá Porsche Taycan dostanú štandardne vzduchové odpruženie a voliteľnou výbavou pre modely s pohonom všetkých kolies je Porsche Active Ride, nový a mimoriadne inteligentný systém aktívneho odpruženia spoločnosti.
Vo vnútri nie je o čom hovoriť okrem prepracovaného prístrojového panela a informačno-zábavného systému, ale modely s balíkom Sport Chrono dostanú tlačidlo push-to-pass pre dodatočný výkon na požiadanie. K dispozícii je tiež možnosť interiéru bez kože s obložením Pepita v štýle Porsche pre stredy sedadiel.
zdroj: motor1.com