Takmer polovica predaných Ferrari v roku 2023 boli hybridy6. Február 2024
Ferrari bolo vždy známe svojimi luxusnými, športovými autami, ktoré mali pod kapotou vysokootáčkové atmosférické motory. Ferrari 208 GTB Turbo bolo prvé preplňované Ferrari v roku 1982 a prvým hybridom Ferrari bolo hyperauto LaFerrari v roku 2013. Výsledky predaja za rok 2023 teraz zdôrazňujú, ako sa luxusné, športové autá Ferrari vyvíjali so vzostupom elektrifikovaných pohonných jednotiek.
V rekordnom roku, keď dodávky vzrástli o 3,3% na 13 663 vozidiel, predstavovali hybridy 44% dodávok Ferrari, zatiaľ čo luxusné, športové autá Ferrari s čisto spaľovacím motorom predstavovali 56% predaja. V roku 2023 malo Ferrari vo svojom rozširujúcom sa portfóliu štyri plug-in hybridné a šesť modelov so spaľovacím motorom spolu s modelom 296 GT3 určeným len na okruh. Ten upustil od hybridného nastavenia 296 GTB / GTS v prospech konfigurácie iba so spaľovacími motormi.
V porovnaní s rokom 2022 sa miera prevzatia hybridu zdvojnásobila, a to vďaka dopytu po modeloch Ferrari 296 a SF90. Tento trend by mohol pokračovať, najmä vzhľadom na očakávané hybridné nastavenie pre Ferrari Purosangue. Zatiaľ sa SUV predáva výlučne s atmosférickým motorom V12. Výroba vysoko jazdiaceho vzpínajúceho sa koňa sa v druhej polovici roku 2023 zvýšila, čím sa SUV stalo hnacou silou rastu predaja. Ako už bolo povedané, Ferrari dalo jasne najavo, že obmedzí ročný predaj “plnokrvníka” na 20% celkového objemu firmy.
Talianska exotická značka ukončila výrobu modelov F8 v roku 2023, keď sa v poslednom štvrťroku začali dodávky Ferrari Roma Spider. Ferrari tiež dodalo niektoré z posledných vozidiel Portofino M pred blížiacim sa odchodom modelu do dôchodku. Pri pohľade do roku 2024 boli potvrdené tri uvedenie produktov, možno nástupcov LaFerrari a 812 Superfast, spolu s tretím záhadným autom.
Ďalším prirodzeným krokom po množstve hybridov je čisto elektrické, luxusné, športové auto Ferrari, ktorého uvedenie na trh je naplánované na štvrtý štvrťrok 2025. Elektromobil sa bude montovať v novej “e-budove” fabriky v Maranelle, ktorá bude slávnostne otvorená neskôr v tomto roku. Predpokladá sa, že do konca desaťročia budú čisto elektrické vozidlá predstavovať 40% ročného predaja spoločnosti, pričom ďalších 40% budú hybridy, pričom iba 20% zostane pre luxusné, športové autá Ferrari so spaľovacím motorom.
Medzitým má Ferrari veľa na tanieri. Kniha objednávok je už dostatočne plná na to, aby pokryla celý rok 2025, takže všetky nové zadané objednávky budú doručené v roku 2026. Nebolo by prekvapujúce, keby nové hyperauto, ktoré má debutovať koncom tohto roka, bolo už vypredané. Ak si nástupca Ferrari 812 Superfast zachová atmosférický motor V12, ako naznačilo Ferrari, bude to tiež okamžitý komerčný hit.
Logika nám hovorí, že dni dvanásťvalcového motora sú zrátané vzhľadom na prísnejšie emisné predpisy. Predstavitelia spoločnosti však dúfajú, že syntetické palivá zachránia spaľovací motor pred zánikom, aspoň v segmente high-end. Od roku 2026 budú monoposty Ferrari F1 jazdiť na 100% udržateľné palivo ako súčasť stratégie FIA “Net Zero Carbon by 2030″.
Keď už hovoríme o motoroch, luxusné, športové autá Maserati si už nebudete môcť kúpiť s pohonnou jednotkou pochádzajúcou z Ferrari, pretože dohoda vypršala na konci roka 2023. Maserati Ghibli 334 Ultima a Levante V8 Ultima boli poslednými modelmi.
zdroj: motor1.com