Nové elektrické Porsche Macan Turbo (2024) má 630 koní26. Január 2024
Najpredávanejšie luxusné, športové auto Porsche, model Macan, sa stáva elektrickým. Nemecká značka odhalila svoj nový crossover pre elektromobily v dvoch podobách, Macan 4 s výkonom 402 koní a Macan Turbo s výkonom 630 koní.
Základom druhej generácie modelu Porsche Macan je platforma vyvinutá v spolupráci s Audi. Táto platforma s názvom Premium Platform Electric (PPE) využíva 800-voltovú elektrickú architektúru a bude základom pre nadchádzajúce luxusné, športové autá Audi A6 a Q6 a pravdepodobne aj pre plne elektrické Porsche Cayenne.
Batéria využíva lítium-nikel-mangánové kobaltové články usporiadané v 12 moduloch s čistou kapacitou 95 kWh (100 kWh brutto). Porsche bolo prvou automobilkou, ktorá vyrobila 800-voltový sériový elektromobil s modelom Taycan a táto architektúra vyššieho napätia umožňuje zníženie spotreby medi a vyššie rýchlosti nabíjania. Nájdite 800-voltovú DC nabíjačku a Macan dokáže nabíjať výkonom až 270 kW. Ak pripojíte 400-voltovú nabíjačku, batéria sa efektívne rozdelí na polovicu a nabíja sa paralelne, čím sa výrazne skráti čas nabíjania.
Luxusné, športové autá Porsche Macan 4 aj Macan Turbo používajú synchrónne motory s permanentným magnetom na každej náprave a zadný motor je otočený o 180 stupňov, aby sa zabezpečilo mierne zadné rozloženie hmotnosti. V modeli Macan 4 sa kombinujú pre 402 koní, zatiaľ čo v Macan Turbo získate 630 koní. Keď už hovoríme o zrýchlení, Porsche hovorí, že Macan 4 môže zrýchliť z 0-100 km/h za 4,9 sekundy, zatiaľ čo Turbo to urobí za 3,1 sekundy. Maximálne rýchlosti sú 226 km/h a 270 km/h.
Zadný motor tiež vykopáva dvojstupňovú prevodovku používanú na modeli Taycan, pretože Porsche dokázalo zasiahnuť svoje ciele maximálnej rýchlosti a zrýchlenia iba so znížením prevodového stupňa. Osi viacstupňovej prevodovky tiež pomáha šetriť hmotnosť a znižovať straty hnacieho ústrojenstva, čo je prínosom pre celkovú účinnosť.
Rovnako ako Porsche Taycan, ani nový Macan však nebude ponúkať režim jazdy s jedným pedálom, namiesto toho bude riadiť drvivú väčšinu rekuperačného brzdenia pomocou brzdového pedála. V závislosti od stavu nabitia batérie dokáže Macan EV regenerovať energiu až 240 kW pri brzdení. Údaje EPA o rozsahu ešte neboli oznámené.
Zavesenie je viacprvkové vpredu a vzadu. Konštrukcia predného zavesenia je ako nastavenie dvojitých priečnych ramien s horným priečnym ramenom rozdeleným na dva články, ktoré posúvajú os riadenia ďalej von. Obe varianty budú štandardne vybavené vzduchovými pružinami a adaptívnymi tlmičmi Porsche Active Suspension Management (PASM).
Novinkou pre luxusné, športové autá Porsche Macan je voliteľný systém riadenia zadných kolies, ktorý otáča zadné kolesá až o päť stupňov dovnútra alebo von z fázy s prednými kolesami. Otáčanie kolies v opačnom smere pomáha pri manévrovaní s vozidlom pri nízkych rýchlostiach, zatiaľ čo pohyb zadných kolies prednou časťou má za následok virtuálne predĺženie rázvoru pri vysokej rýchlosti, čím sa podporuje stabilita.
Čo sa týka dizajnu, je to typické Porsche – evolúcia, nie revolúcia. Charakteristický tvar a proporcie modelu Macan v štýle kupé zostávajú, hoci vpredu sú nové denné svetlá v štýle Taycan. Svetlomety sa pohybujú nižšie po prednom nárazníku a charakteristická véčková kapota benzínového Macana je teraz preč. Línia kapoty je však nižšia, pretože pod ňou nie je žiadny motor, len malý ďalší kufor na nabíjanie káblov a podobne. Porsche tiež tvrdí nízky koeficient odporu vzduchu 0,25 vďaka použitiu aktívnych aerodynamických prvkov, ako je nasaditeľný zadný spojler, plus klapky v prednej fasáde a obloženie spodnej časti karosérie.
Interiér sa podobá iným luxusným, športovým autám Porsche, ako je novo vynovený Cayenne a nová Panamera tretej generácie. K dispozícii je plne digitálny prístrojový panel s úhľadným zakriveným displejom a v strede širokouhlá obrazovka s najnovšou verziou informačno-zábavného systému Porsche. V súlade s dobou, infotainment prevádzkuje populárne aplikácie ako Spotify a YouTube. K dispozícii je tiež voliteľný displej pre cestujúcich a heads-up displej s rozšírenou realitou. Porsche ponúka lepšie plánovanie trasy s nabíjacími zastávkami pre zabudovaný navigačný systém. Ale pre všetky tieto novinky tradicionalisti radi nájdu fyzické ovládacie prvky HVAC a gombík hlasitosti v stredovej konzole.
zdroj: motor1.com