Šéf BMW obhajuje rozhodnutie zostať pri spaľovacích motoroch14. December 2023
Mnoho výrobcov automobilov sa ponáhľa oznámiť koniec spaľovacích motorov, ale BMW sa tak neponáhľa. Počas prezentácie na obchodnej iniciatíve Rýn-Mohan vo Frankfurte generálny riaditeľ Oliver Zipse obhajoval rozhodnutie spoločnosti držať sa motorov “starej školy”.
Nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) cituje šéfa BMW, ktorý povedal, že luxusná značka “nechce odpísať spaľovací motor”. 59-ročný výkonný riaditeľ vysvetlil, že odmietnutie stanoviť dátum vypršania platnosti ICE neodráža nedostatok iniciatívy značky: “Otvorenosť technológiám nie je oneskorením rozhodnutí.”
Ďalej spomenul, že je nesprávne “hovoriť o produktoch, ktoré sú stále v ponuke” a dotkol sa témy syntetických palív. Pretože na svete existuje viac ako miliarda automobilov, Zipse tvrdí, že dôležitosť existujúcich benzínových vozidiel sa podceňuje. Podľa výskumnej spoločnosti pre automobilový priemysel Hedges & Company je po celom svete roztrúsených zhruba 1,4 miliardy automobilov.
Nahradenie každého existujúceho spaľovacieho motora elektromobilom v krátkom časovom rámci nie je možné a výroba nového elektromobilu tiež nie je ekologická. V dôsledku toho generálny riaditeľ verí, že “e-palivá sú tiež dôležité”, aby existujúce autá fungovali bez poškodenia životného prostredia. Toyota, partner BMW vo vývoji vodíkovej technológie, si myslí, že môže zachrániť spaľovací motor tým, že ho bude poháňať vodíkom.
Najvyššia predstaviteľka BMW argumentovala, že ak bude zakázaný predaj nových automobilov so spaľovacími motormi, mnohí ľudia si svoje existujúce vozidlá so spaľovacím motorom ponechajú dlhšie. Prečo? Pretože elektrické vozidlá sú stále drahšie ako ich benzínové / naftové náprotivky a na celom svete je veľa ľudí, ktorí nemôžu platiť poistné. Okrem toho viacerí predstavitelia spoločnosti predtým uviedli, že nabíjacia infraštruktúra nie je pripravená podporovať prílev elektromobilov vo všetkých častiach sveta.
To neznamená, že BMW uprednostňuje spaľovacie motory pred elektromobilmi. Tento rok si spoločnosť stanovila cieľ, aby luxusné, športové autá BMW s nulovými emisiami predstavovali 15% celkových dodávok. Do konca desaťročia mníchovská značka predpokladá, že každé druhé auto, ktoré predá, nebude mať spaľovací motor.
Hlavní rivali BMW si stanovili vznešenejšie ciele. Mercedes-Benz verí, že môže prejsť čisto na elektrický pohon už v roku 2030 “tam, kde to trhové podmienky dovolia”. Od roku 2026 sa Audi chystá uviesť na trh iba elektrické, luxusné, športové autá a výrobu automobilov so spaľovacím motorom ukončí v roku 2032. Jaguar prejde na elektrický pohon oveľa skôr, od roku 2025. Volvo sa chystá opustiť spaľovacie motory v roku 2030, keď MINI a Rolls-Royce od BMW Group urobia to isté.
zdroj: motor1.com