Mercedes-Benz je siedma najhodnotnejšia značka sveta1. December 2023
Značka Mercedes-Benz si v najnovšom rebríčku Best Global Brands 2023 ešte viac upevnila svoju vedúcu pozíciu ako najhodnotnejšia značka luxusných, športových automobilov na svete. Medzi najvýznamnejšími svetovými značkami sa trojcípa hviezda päť rokov po sebe umiestnila na ôsmej priečke, teraz žiari zo siedmeho miesta. Ďalšie zvýšenie hodnoty značky o deväť percent potvrdzuje dôslednú transformáciu spoločnosti na ikonickú značku, ktorá presvedčí svojou výnimočnou estetikou, inovatívnymi technológiami a integrovanou trvalou udržateľnosťou.
„Ďalšie zvýšenie hodnoty našej značky je prvotriednym úspechom celého tímu Mercedes-Benz, na ktorý sme všetci veľmi hrdí. Výsledok je pre nás potvrdením a zároveň aj povzbudením: naďalej staviame na dedičstve našej značky, ktoré je zamerané na formovanie budúcnosti – s cieľom vyrábať najžiadanejšie luxusné, športové autá na svete.“ Bettina Fetzer, vedúca oddelenia komunikácie a marketingu, Mercedes-Benz AG.
Strategická reorganizácia spoločnosti v roku 2021 zvýraznila aj základnú podstatu značky. Značka s trojcípou hviezdou odvtedy reprezentuje „túžbu po ikonickom luxuse“. Spoločnosť tak spája dve kľúčové charakteristiky: prvou sú bohaté tradície ako výrobcu luxusných, športových automobilov, ktorý vytvoril množstvo ikon definujúcich štýl. Druhou je priekopnícky duch, s ktorým značka Mercedes-Benz ako líder v oblasti inovácií poháňa vývoj automobilov. Výrobca vozidiel Mercedes-Benz sa viac ako kedykoľvek predtým sústreďuje na charizmu značky, ktorá formuje jej kultúru a je citlivo rozvíjaná pri súčasnom rešpektovaní dedičstva značky. Cieľom značky je, aby prostredníctvom najžiadanejších vozidiel a služieb na svete prispievala k formovaniu digitálneho veku.
Americká poradenská spoločnosť Interbrand od roku 1999 skúma a analyzuje najhodnotnejšie značky sveta. Prvých 100 najlepších značiek je každoročne zaradených do štúdie Best Global Brands, ktorá všetkých uchádzačov posudzuje podľa troch kritérií: Finančná výkonnosť produktov alebo služieb značky, Úloha značky v procese rozhodovania o kúpe a Sila značky z hľadiska zabezpečenia budúcich ziskov spoločnosti. Spoločnosť Interbrand ako prvá vyvinula metodiku hodnotenia značiek, ktorá je certifikovaná podľa normy ISO 10668. Medzinárodná norma určila štandardy na hodnotenie a spĺňa požiadavky na presnú peňažnú klasifikáciu značiek.