Podľa McLaren je 750S začiatkom konca čistých superšportov V819. November 2023
Napriek tomu, že vyrábajú menej automobilov ako bežní výrobcovia automobilov, spoločnosti vyrábajúce superšporty nie sú imúnne voči čoraz prísnejším emisným predpisom. To je dôvod, prečo výkonné, luxusné, športové autá v posledných rokoch dostávajú veľké dávky elektrifikácie, a to natoľko, že hybridy Ferrari teraz skutočne prekonávajú autá so spaľovacím motorom. McLarenu nie je elektrifikácia cudzia, pretože P1 predstavil už v roku 2012.
V roku 2023 je McLaren Artura PHEV s menším motorom V6, ale ak chcete čistý zážitok zo spaľovacieho motora, budete si musieť zaobstarať McLaren 750S. Nebude tu navždy, pretože technický riaditeľ McLarenu Charles Sanderson hovorí, že pohonná jednotka V8 žije z požičaného času. Naznačil, že model McLaren 750S môže byť posledným sériovým luxusným, športovým autom, ktoré ponúkne V8 a zároveň vynechá elektrifikáciu. Otvorené dvere budú aj naďalej pre limitované špeciálne edície s ôsmimi valcami a bez elektromotorov.
Tu je to, čo povedal v rozhovore pre austrálsky časopis CarSales: “Nikdy sa k tomu formálne nezaviažem, ale myslím si, že je pravdepodobné, že to bude posledná neelektrifikovaná sériová V8, ktorá bude mať celosvetové predpisy týkajúce sa vnútorného spaľovania. Radi by sme v tom pokračovali, pretože na spaľovacom spaľovaní je niečo špeciálne a existuje pre to trh. Baví nás to a myslím si, že zákazníci to milujú.”
Ďalej povedal, že zatiaľ čo spaľovací motor prináša “veľmi čistý zážitok”, McLaren necháva svoje možnosti otvorené tým, že sa zaoberá hybridizáciou. Sanderson uviedol, že spoločnosť skúma všetky možnosti pohonu. Je však nepravdepodobné, že by sa plne elektrické, luxusné, športové auto stalo čoskoro. Začiatkom októbra generálny riaditeľ McLarenu Michael Leiters odhalil, že si nemyslí, že technológia elektromobilov bude pripravená na “skutočné superautá” až do roku 2030. Samozrejme, ľudia stojaci za Rimac Nevera a Lotus Evija by prosili o odlišnosť.
McLaren sa dlhé roky zameriaval výlučne na superšportové, luxusné autá a ignoroval lukratívny segment SUV zo strachu, že by to oslabilo značku. Nový manažérsky tím vidí veci inak, pretože úplne nevylúčil vysoko jazdiaci model. Bude to však chvíľu trvať. V predchádzajúcom rozhovore počas festivalu rýchlosti v Goodwoode Leiters spomenul, že spoločnosť bude musieť najprv začať zarábať skutočné peniaze predtým, ako príde SUV. Tento praktickejší model označil za “zdieľaný výkon”, pretože má viac ako dve sedadlá a ďalší pár dverí.
zdroj: motor1.com