Elektrický Mercedes-Benz G príde už o pár mesiacov10. September 2023
V októbri 2017 Mercedes-Benz povedal zbohom triede G s motorom V12 s modelom G65 Final Edition. Jún 2023 a luxusné, športové autá Mercedes-Benz G500 V8 Final Edition znamenajú koniec cesty pre osemvalcový model, ktorý nie je AMG. Zatiaľ čo G63 je stále k dispozícii, legendárny off-roader nie je imúnny voči zmenšovaniu objemov motora. V roku 2024 príde príchuť triedy G bez spaľovacieho motora. Elektrický model Mercedes-Benz G, ktorý bol predstavený v prototype na autosalóne IAA v Mníchove, sa približuje.
Dva roky po predstavení konceptu EQG na tej istej výstave vystavuje nemecká luxusná značka takmer sériový prototyp SUV s nulovými emisiami. V oficiálnom oznámení Mercedesu sa uvádza, že účastníci autosalónu IAA sa môžu zblízka a osobne zoznámiť s elektrickým modelom G “mesiace pred jeho svetovou premiérou budúci rok”. Ďalšie podrobnosti nie sú k dispozícii, ale vieme, že konvenčne poháňaný model sa udrží.
Mercedes bol pevne informovaný o technických špecifikáciách, hoci sa očakáva, že luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQG budú mať štvormotorové nastavenie a voliteľnú batériu s vysokou hustotou, ktorá bude ťažiť z chémie kremíkovej anódy. To by malo priniesť zvýšenie energetickej hustoty o 20 až 40%, aby sa dosiahla 800 Wh/l na úrovni článkov a poskytla “významné množstvo” dodatočného dojazdu. EQG s dlhším dojazdom však príde až v roku 2025, teda zhruba rok po štandardnom elektrickom variante.
Stojí za zmienku, že EQG nebude prvým elektrickým Mercedesom so štyrmi motormi, pretože Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive mal štvormotorové nastavenie už v roku 2012. Odhaduje sa, že elektrické, luxusné, športové SUV, ktoré pôjde kamkoľvek, bude vážiť približne 3 000 kilogramov alebo ešte viac. Ak vezmeme do úvahy jeho krabicový tvar, ktorý mu dáva menej ako ideálny koeficient odporu vzduchu, bude potrebovať túto pokročilú technológiu batérie, aby priniesol slušný dojazd.
EQG bude využívať upravenú verziu podvozku s oceľovým rebríkovým rámom, ktorý je základom triedy G (W463) s benzínom/naftou. Mercedes uviedol, že mu dá dvojité lichobežníkové zavesenie predných a vlečných ramien. Batéria bude umiestnená v oceľovom puzdre a zabalená do polymérovej zmesi vystuženej uhlíkovými vláknami, ktorá ju chráni pri jazde v teréne a brodení sa hlbokými vodami.
Okrem obvyklých jazdných režimov (Eco, Comfort, Sport) bude mať Trail, Rock a Sand, plus creeper režim pre jazdu v teréne vopred stanovenou rýchlosťou. Ďalším párty trikom bude G-Turn, čo Mercedes hovorí o otočení tanku o 360 stupňov po použití radiacich pádiel na výber, či ísť doľava alebo doprava.
Elektrické, luxusné, športové autá Mercedes-Benz G bude stavať spoločnosť Magna Steyr spolu s modelom ICE v rakúskom Grazi. Nemecké ekonomické noviny Handelsblatt začiatkom roka napísali, že elektrická trieda G by mohla byť medzi prvými elektromobilmi Mercedes, ktoré upustia od značky “EQ”, ale zatiaľ nič nie je oficiálne.
zdroj: motor1.com