BMW zrušilo kvôli nezáujmu predplatné vyhrievaných sedadiel8. September 2023
Platenie mesačného predplatného za vyhrievané sedadlá sa pre luxusné, športové autá BMW nerozbieha. V nedávnom rozhovore Pieter Nota, člen predstavenstva automobilky pre predaj a marketing, povedal, že spoločnosť už neplánuje ponúkať predplatné na aktiváciu vyhrievaných sedadiel vozidla po opustení továrne.
Nota pre Autocar povedal, že “akceptácia zo strany používateľov nie je taká vysoká” a dodal, že zákazníci majú pocit, že platia dvojnásobne. Spoločnosť úplne neodstraňuje predplatné, namiesto toho sa zameriava na softvér a produkty súvisiace so službami – myslite na funkcie vodiča a parkovacieho asistenta. Zákazníci BMW sú po zakúpení vozidla otvorenejší predplateniu týchto ponúk a spoločnosť vidí potenciál.
Predplatené služby pre jednorazové funkcie vozidla sú v tomto odvetví nové. Zvýšená digitalizácia moderných, luxusných, športových automobilov umožňuje výrobcom vložiť viac softvérových služieb a platobných brán do zážitkov z jazdy a vlastníctva, pretože spoločnosti hľadajú nové zdroje príjmov.
Spotrebitelia nemusia mať radi predplatné, ale tiež nie sú proti nim, ak pridávajú hodnotu, podľa štúdie S&P Global Mobility zo začiatku tohto roka. Ukázalo sa, že spotrebitelia veľmi požadujú funkcie, ako je vylepšená navigácia a pokročilé asistenčné systémy vodiča, a sú ochotní si ich predplatiť, ale platenie za vyhrievané sedadlá a funkcia diaľkového štartu získala menší záujem.
Výrobcovia automobilov by mohli mať problém presvedčiť spotrebiteľov, aby si predplatili určité funkcie. Štúdia spoločnosti Cox Automotive zistila, že iba 21% z 2 000 kupujúcich automobilov podľa nákupných úmyslov, ktorých oslovila, vedelo o predplatených službách vo vozidle. Väčšina respondentov – 53% – uviedla, že predplatné je výhodou, ak znížia počiatočnú cenu vozidla. Takmer 70% uviedlo, že by nakupovali inde, ak by značka ponúkala určité funkcie iba prostredníctvom mesačného predplatného.
Uvedenie funkcií za platobné poplatky robí zážitok z nakupovania automobilov ešte náročnejším, pretože výrobcovia automobilov majú jedinečný prístup k takýmto službám.
Spoločnosť Volvo začiatkom tohto roka oznámila, že nebude ponúkať plán predplatného pre vyhrievané sedadlá. Na druhom konci spektra je spoločnosť ako Mercedes-Benz, ktorá minulý rok oznámila, že majitelia jej elektrických, luxusných, športových automobilov EQ by mohli vyžmýkať viac energie za 1 200 dolárov ročne, čím by sa zvýšila produkcia vozidla o 20 až 24%.
Zdá sa, že každý deň je tu niečo nové, čo si môžete predplatiť, pretože myšlienka skutočne vlastniť veci sa vytráca. Predplatené služby, ktoré boli kedysi vyhradené pre hudbu, filmy a aplikácie pre smartfóny, sa dostali do automobilu a bude zaujímavé sledovať, ako sa výrobcovia automobilov orientujú v tejto novej realite. Pridanie funkcií po kúpe vozidla je príťažlivé, ak majú spotrebitelia pocit, že to prináša pridanú hodnotu.
Ako v januári povedal prevádzkový riaditeľ spoločnosti Volvo Björn Annwall: “Nebudeme žiadať ľudí, ktorí si kúpili auto za 90 000 EUR, aby zaplatili ďalšie 1 Euro za dodatočné teplo v sedadle.”
zdroj: motor1.com