Rimac sa v budúcich superšportoch zameria na nižšiu hmotnosť20. August 2023

Rimac oslavuje nedávnu jazdu modelu Nevera na okruhu Nürburgring, kde prekonal rekord v sériových elektromobiloch. Napriek nedávnym úspechom plne elektrickej automobilky však stále hľadá spôsoby, ako zlepšiť výkon svojich luxusných, športových automobilov, vrátane zníženia hmotnosti.

Počas osláv špeciálnej edície Rimac Nevera Time Attack v The Quail hovoril Motor1.com s technologickým riaditeľom Emiliom Scervom, ktorý uznal, že budúce luxusné, športové autá Rimac môžu trochu schudnúť, najmä ak chce Rimac pretekať.

“Keď premýšľame o traťovej verzii [Nevera], určite by sme mali pracovať na tom, aby bola ľahšia,” povedal Scervo. “A niektoré ďalšie vylepšenia na dosiahnutie tuhosti, aby bolo vozidlo viac prepojené s vodičom.”

Scervo sa zastavil pred uznaním, že Rimac vyvíjal športové autá iba na trati, ako nedávno odhalené Maserati MCXtrema, ale rozpoznal niekoľko oblastí, v ktorých by sa Nevera mohla zlepšiť, ak je cieľom maximálny výkon. Ľahšie elektrické komponenty by mohli pomôcť, rovnako ako batéria, ktorá lepšie odoláva degradácii dojazdu pri momentoch plnej akcelerácie. Takáto batéria by teoreticky mohla byť zmenšená, aby sa ešte viac znížila hmotnosť.

Nevera váži takmer 2.300 kg, ale napriek svojej hmotnosti patrí medzi najrýchlejšie luxusné, športové autá na svete. Rimac prekonal rekord na Nürburgringu, kde dokončil kolo za 7 minút 5,298 sekundy – o 20 sekúnd rýchlejšie ako predchádzajúci držiteľ titulu, Tesla Model S Plaid s balíkom Track. A ak sa Scervove komentáre ukážu ako presné, na stole by mohlo byť ešte trochu viac výkonu.

zdroj: motor1.com