Nová generácia Mercedes-Benz S by mala mať obdĺžnikový volant6. Júl 2023

Mercedes-Benz triedy S novej generácie sa údajne zbaví volantu s kapacitnými dotykovými tlačidlami. Spoločnosť plánuje priniesť späť fyzické spínače v novom modeli, ale nebudú na tradičnom kruhovom volante. Nová správa hovorí, že Mercedes-Benz nahradí koleso obdĺžnikovým tvarom, sledujúc vznikajúci trend medzi výrobcami luxusných, športových automobilov.

Podľa Handelsblatta bude nový volant údajne inšpirovaný obdĺžnikovým ovládačom v koncepte Vision One-Eleven. Mercedes-Benz údajne verí, že sploštený tvar umožní neobmedzený výhľad na cestu a zobrazenie vodiča.

Mercedes urobí viac, než len vymení volant v snahe o dosiahnutie trendu, pretože spoločnosť tiež predstaví nový systém steer-by-wire navrhnutý tak, aby eliminoval stĺpik riadenia, ktorý by spoločnosť mohla uviesť na trh v luxusnom, športovom aute Mercedes-Benz EQS. Automobilka chce nahradiť mechanický systém riadenia elektromobilu ďalším faceliftom o dva alebo tri roky.

Nový volant dorazí až po uvedení novej generácie vlajkovej lode Mercedes-Benz S, o ktorej publikácia tvrdí, že sa začne predávať koncom roka 2027, takže obdĺžnikový volant sa tak skoro neobjaví. Avšak, rovnako ako väčšina technológií triedy S, by sa mala dostať do populárnych modelov automobilky predtým, ako sa objaví vo zvyšku zostavy.

Zákazníci si možno budú musieť počkať, kým si užijú návrat fyzických tlačidiel, pretože modely jazdiace na nadchádzajúcej platforme MMA budú mať v dohľadnej budúcnosti aj naďalej kapacitné dotykové tlačidlá na volantoch. Správa tvrdí, že tlačidlá sa nezačnú vracať k volantu, kým Mercedes neuvedie na trh modely MB. Platforma EA.

Zasvätené osoby tiež uviedli, že zákazníci silne kritizovali kapacitný volant Mercedesu. Vodiči nemajú radi jemné ovládacie prvky, ktoré môžu byť nespoľahlivé a ťažko sa zapájajú počas jazdy. Minulý mesiac Volkswagen pripustil, že dotykové ovládacie prvky používané v jeho najnovších modeloch boli chybou a prisľúbil, že ich opraví.

Mercedes-Benz spáruje nový volant so softvérom navrhnutým tak, aby variabilne prispôsoboval odozvu riadenia jazdným podmienkam, takže vodiči neriadia rukou z ruky a nesiahajú po volante, ktorý tam nie je. Pri nízkych rýchlostiach môže softvér eliminovať vyčerpávajúce náhodné riadenie, ktoré je bežné pri otáčaní do protismeru alebo pri tesných parkovacích manévroch. Opak sa deje pri vyšších rýchlostiach, pretože softvér znižuje odozvu riadenia, aby sa zlepšila stabilita počas zmien jazdných pruhov a jazdy po diaľnici.

Táto technológia znie podobne ako systém steer-by-wire od spoločnosti Toyota, ktorý je vo vývoji pre luxusné, športové autá Lexus. Nový systém dorazí až v roku 2024 alebo 2025.

zdroj: motor1.com