Nové Ferrari SF90 XX Stradale a Spider ponúka 1.030 koní30. Jún 2023

Všetky predchádzajúce luxusné, športové autá Ferrari XX boli určené výhradne pre trať, ale to sa zmenilo s novo odhaleným modelom Ferrari SF90 XX Stradale a SF90 XX Spider. Zákazníci si môžu vychutnať tieto výkonnejšie modely na verejných komunikáciách. Ferrari ich však udržiava vzácnymi tým, že vyrobí len 799 hardtopov a 599 kabrioletov.

Oba tieto luxusné, športové autá naďalej používajú twin-turbo V8 o objeme 4.0 litra s pomocou troch elektromotorov – dva pre prednú nápravu a jeden medzi motorom a prevodovkou. Výkon vzrástol na celkových 1.030 HP, oproti 1.000 HP štandardného modelu SF90 Stradale.

Samotný V8 v SF90 XX Stradale robí výkon 586 kW namiesto 573 kW pre predchádzajúcu iteráciu. Motor je vybavený novými piestami, špecifickým obrábaním spaľovacej komory a leštenými vstupnými a výfukovými kanálmi. Nasávacie plénum prichádzajúce do trubice je bližšie k prepážke kabíny, aby do kabíny prinieslo viac zvuku motora. Inžinieri tiež eliminovali systém sekundárneho vzduchu, aby zhodili 3,5 kg.
Elektromotory tiež dostanú vylepšenie výkonu, aby dosiahli celkovo 171 kW oproti 162 kW v predchádzajúcej iterácii. Kapacita batérie zostáva na úrovni 7,9 kilowatthodín. Pri jazde výlučne na elektrickú energiu je dosah stále 25 km a maximálna rýchlosť v režime EV je nezmenená 135 km/h.

Keď je Ferrari SF90 XX v kvalifikačnom jazdnom režime, elektromotory majú novú funkciu extra boost. Systém pridáva viac výkonu pri výjazde zo zákruty a Ferrari tvrdí, že táto funkcia skracuje časy na kolo na okruhu Fiorano o 0,25 sekundy. Batéria má dostatok šťavy na zabezpečenie až 30 týchto výkyvov energie.

Prevodovka je stále osemstupňová dvojspojková jednotka. Revidovaný softvér pridáva hluk pri radení prevodových stupňov, ktorý je podobný tónu výfuku pri zdvíhaní škrtiacej klapky pri vysokých otáčkach.

Oba tieto luxusné, športové autá dosahujú zrýchlenie z 0-100 km/h za 2,3 sekundy a majú maximálnu rýchlosť 320 km/h.

Ferrari SF90 XX Stradale má vylepšené brzdenie z prepracovaných predných strmeňov s lepším chladením. Zadné rotory narastú na 390 mm namiesto existujúcich 360 mm. Nový regulátor ABS EVO spolupracuje so snímačom 6W-CDS, aby získal odhad rýchlosti vozidla a potom vypočítal správne rozdelenie brzdenia.

Ferrari vylepšuje SF90 XX Stradale, aby vyzeral agresívnejšie ako štandardný model. Väčší predný splitter smeruje vzduch pod vozidlo, aby nasmeroval prúdenie do prepracovaného spodku karosérie. Automobilka uvádza, že vyrába viac ako 45 kg viac pri rýchlosti 250 km/h ako bežný model.

Tam, kde má existujúce vozidlo široký vývod na kapote, Ferrari pridáva do SF90 XX sofistikovanejšie aerodynamické prvky. Pár kanálov je na každej strane nosa a v blízkosti stredu sú ďalšie dva. Na každom prednom blatníku sú tri žiabre.

Zadnej časti sa venuje rovnaká pozornosť. Dva vstupy sú na kryte motora tesne za strechou. Existujú aj revízie otvorov v blatníkoch a hneď za nimi sú tri žiabre.

Úplne vzadu Ferrari inštaluje pevné krídlo. Značka tvrdí, že ide o prvý model povolený pre cestnú premávku od F50, ktorý ho má štandardne od výroby. Celkovo revízie karosérie robia prítlak 530 kg pri rýchlosti 250 km/h.

Vnútorné zmeny sú menšie. Luxusné, športové autá Ferrari SF90 XX majú palubnú dosku Alcantara a veľa obloženia z uhlíkových vlákien. Volič radiacej páky je ďalej vpredu. Sedadlá sa zdajú byť jednodielnym dizajnom, ale elastické obloženie spája hornú a dolnú časť, takže cestujúci si môžu nastaviť operadlo.

Ferrari SF90 XX Spider je do značnej miery podobný SF90 XX Stradale, s tým rozdielom, že jeho strecha sa môže otvoriť za 14 sekúnd. Revízie strechy znamenajú, že niektoré vstupy na zadnej palube kupé sú preč.

zdroj: motor1.com