Audi podľa šéfa VW zaostáva za konkurenciou24. Jún 2023

Podľa generálneho riaditeľa koncernu Volkswagen Olivera Blumea Audi zaostáva za svojimi konkurentmi a na vine je softvér. Aby sa situácia napravila, automobilka urýchli vývoj batériových elektrických vozidiel (BEV) pre luxusné, športové autá Audi.

Šéf komentoval pozíciu Audi v stredu počas Dňa kapitálových trhov spoločnosti. “Čelili sme vážnym softvérovým problémom, ktoré oddialili uvedenie vzrušujúcich elektrických produktov,” informoval Automotive News Europe.

Problémy so softvérom VW Group nie sú tajomstvom. Minulý rok sa objavili dve správy, ktoré poukazovali na technické problémy v zákulisí. V jednej júlovej správe sa uvádza, že softvérová divízia skupiny sa snaží vyvinúť kód pre elektromobily novej generácie automobilky. Ťažkosti mohli oddialiť nové luxusné, športové autá Audi, Porsche a Bentley. V novembri ďalšia správa tvrdila, že VW bude musieť odložiť spustenie Trinity až do roku 2030 kvôli softvérovým problémom.

Blume poznamenal, že zostava Audi v Číne nie je konkurencieschopná, od čoho je celá skupina “veľmi závislá”. Podľa ANE predaj Audi v 1. štvrťroku klesol o 16% v porovnaní s minulým rokom. Mnoho globálnych výrobcov automobilov sa však snaží konkurovať v Číne a v posledných rokoch stráca podiel na trhu.

Zatiaľ čo Audi môže byť pozadu, zameriava sa na zvrátenie vecí. Budúci rok spoločnosť uvedie na trh luxusné, športové autá Audi Q6 E-Tron, ktoré budú obsahovať dlho odkladaný softvér 1.2 a budú jazdiť na architektúre Premium Platform Electric (PPE) spoločnosti VW Group, ktorá je základom nového elektrického Porsche Macan. Audi tiež včas predstaví novú architektúru Scalable Systems Platform (SSP) od roku 2026.

Budúcnosť Audi je elektrická, takže byť pozadu nie je dobré miesto. Automobilka uvedie na trh svoje posledné luxusné, športové auto poháňané spaľovacím motorom v roku 2025, pričom každý nový model počnúc rokom 2026 bude čisto elektrický. Audi plánuje ukončiť globálnu výrobu benzínových a naftových vozidiel do roku 2033, hoci spoločnosť by mohla pokračovať vo výrobe spaľovacích motorov pre Čínu v závislosti od dopytu. Budúce vozidlá značky budú tiež priateľskejšie a menej agresívne vo svojom dizajne.

zdroj: motor1.com