VW prepustí vrcholných manažérov po chaose vo vývoji softwaru9. Máj 2023
Očakáva sa, že generálny riaditeľ koncernu Volkswagen Oliver Blume prepustí troch najvyšších manažérov divízie vývoja softvéru Cariad po tom, čo prekročila svoj rozpočet a nesplnila ciele.
Podľa Automotive News, citujúc nemecký obchodný denník Handelsblatt, Peter Bosch nahradí Dirka Hiligenberga vo funkcii generálneho riaditeľa spoločnosti Cariad v júni, zatiaľ čo dvaja ďalší členovia vrcholového manažmentu divízie – technologický riaditeľ Lynn Longo a finančný riaditeľ Thomas Sedran – budú tiež nahradení. Okrem toho sa softvérový šéf Porsche Sajjad Khan pripojí k predstavenstvu Cariadu, ako uvádza agentúra Bloomberg.
Peter Bosch, novovymenovaný generálny riaditeľ spoločnosti Cariad, je veteránom skupiny VW Group a od roku 2017 je vedúcim výroby luxusných, športových automobilov Bentley.
Problémy Cariadu vyplávali na povrch v roku 2022, keď mediálne správy odhalili, že softvérová divízia bola zodpovedná za oneskorenie uvedenia plne elektrického, luxusného, športového auta Porsche Macan, ako aj nadchádzajúceho Audi Q6 e-tron.
Cariad bol tiež zodpovedný za viacnásobné chyby, ktoré sa vyskytli na prvých jednotkách elektromobilov Volkswagen, vrátane ID.3, ID.4 a ID.5, pričom niektorí vodiči zverejnili online zábery zamrznutia úplného systému a nereagujúcich dotykových obrazoviek.
Po tejto zmene vrcholového manažmentu nový generálny riaditeľ reštrukturalizuje spoločnosť Cariad, ktorá v súčasnosti zamestnáva približne 6 000 ľudí po celom svete, ako aj rozšíri partnerstvo skupiny so spoločnosťou Intel Mobileye na vývoj systémov automatizovanej jazdy.
V minulosti chcel predchodca Olivera Blumeho, Herbert Diess, urobiť z Cariadu globálneho hráča v oblasti technológií, vrátane vývoja škálovateľnej softvérovej platformy pre elektromobily úplne interne. Zdroje z Porsche a Audi sa však sťažovali, že Cariad bol príliš zapojený do ich vlastných vývojových procesov, čo spôsobilo oneskorenia a nezhody.
Spomínaná softvérová platforma, ktorá bola pôvodne navrhnutá tak, aby od roku 2026 umožňovala autonómne riadenie aspoň úrovne 4, bola odložená o dva roky, čím sa vytvoril priestor pre konkurentov, ako je Mercedes-Benz, aby zasiahli a predviedli technológiu autonómneho riadenia pred VW.
Podľa Automotive News Volkswagen v súčasnosti analyzuje Cariad ako celok, ako aj jeho projekty, pričom už urobil niekoľko rozhodnutí. Neboli však prijaté žiadne rozhodnutia týkajúce sa personálu, pričom divízia vývoja softvéru pre vozidlá zostáva neoddeliteľnou súčasťou stratégie skupiny VW, podľa hovorcu citovaného agentúrou Reuters.
zdroj: motor1.com