Podľa šéfa Ferrari, bola Tesla budíčkom pre automobilový priemysel15. Február 2023
Ferrari a Tesla nemajú veľa spoločného, okrem skutočnosti, že vyrábajú rýchle, luxusné, športov autá – aj keď k tomuto výsledku dospejú veľmi odlišnými spôsobmi.
Ferrari sa zaviazalo, že do roku 2030 budú elektromobily tvoriť 40% jeho predaja, čo znamená, že Maranello sa môže od Tesly niečo naučiť. Generálny riaditeľ Ferrari Benedetto Vigna sa nehanbí priznať, že talianska spoločnosť založená v roku 1939 sa má od 20-ročného startupu s elektromobilmi čo učiť.
V rozhovore pre agentúru Bloomberg Vigna pochválil Teslu a pripísal jej urýchlenie zmien v automobilovom priemysle, v ktorom dominuje spaľovací motor. Na otázku, čo sa Ferrari naučilo od spoločnosti Tesla, výkonný riaditeľ uviedol, že veľký prínos spoločnosti Tesla pre automobilový priemysel bol “budíčkom”.
Vigna však nepovažuje Teslu za súpera, aj keď hovorí, že Ferrari je na dobrej ceste predstaviť svoje prvé plne elektrické luxusné, športové auto v roku 2025 a potom ho uviesť na trh v roku 2026. “Pre mňa je to funkčné auto. Má ísť z jedného bodu do druhého,” odpovedal na otázku, ako vníma Teslu.
Ferrari na druhej strane vyrába “emocionálne autá, ktoré vám poskytnú jedinečný zážitok z jazdy,” poznamenal Vigna.
Dalo by sa tvrdiť, že dlho očakávaná Tesla Roadster druhej generácie s jeho údajným výbušným výkonom môžu niektorí považovať za konkurenta Ferrari, ale to je predčasné hodnotenie vzhľadom na to, že ešte nie je k dispozícii ani elektrické Ferrari, ani Tesla Roadster.
Generálny riaditeľ Ferrari tiež odmietol tvrdenia, že Ferrari bolo pomalšie, pokiaľ ide o elektrifikáciu, ako niektorí konkurenti.
“To nie je pravda. Myslím si, že spoločnosť ako my nemôže klientom vnútiť žiadnu voľbu, a preto budeme ponúkať kombináciu technológií tak dlho, ako to bude možné,” povedal Vigna, pričom mix znamená ICE, hybridy a plne elektrické modely. Ferrari v súčasnosti vyrába dva elektrifikované modely, plug-in hybridy Ferrari SF90 a 296, ktoré sú k dispozícii v kupé a kabrioletoch.
Šéf automobilky poznamenal, že elektrifikácia je pre Ferrari novým spôsobom, ako poskytnúť svojim zákazníkom jedinečný zážitok z jazdy, a dodal, že pohonné jednotky spoločnosti pre elektromobily poskytnú zákazníkom “rovnaké vzrušenie ako zo spaľovacích motorov”. Podľa Vigny je kľúčom “ako extrahovať najlepšie emócie z používania tejto technológie a dať klientom niečo jedinečné”.
zdroj: motor1.com