Jedno z piatich Ferrari 288 GTO Evoluzione ide do aukcie21. Október 2022

Ferrari sa nikdy nehrnulo do všednosti, ale niektoré jej luxusné, športové autá sú vzácnejšie než iné. Dokonalým príkladom je Ferrari 288 GTO Evoluzione, pretekárske auto, ktoré bolo v 80. rokoch vyrobené len v počte 5 kusov. Jedno takéto vozidlo ide práve do predajnej aukcie.

Ferrari pôvodne vyvinulo model 288 GTO Evoluzione pre asfaltové preteky rally skupiny B. Už na prvý pohľad sa dalo toto auto odlíšiť od modelu Ferrari 288 GTO. Špecifická karoséria navrhnutá Pininfarinou bola vyrobená kompletne z uhlíkových vlákien a mala masívne zadné krídlo. Pod kapotou sa ukrýva biturbo motor V8 o objeme 2.9 litra, ktorý generoval výkon 650 HP. Ferrari udávalo pre toto luxusné, športové auto maximálnu rýchlosť 370 km/h.

Keby Ferrari 288 GTO Evoluzione pretekalo, určite by dalo konkurencii poriadne zabrať. Model sa ale do reálnej súťaže nikdy nezapojil, keďže FIA v roku 1986 z bezpečnostných dôvodov rally skupinu B ukončila. Ferrari miesto toho použilo model 288 GTO Evoluzione k testovaniu niektorých funkcii, ktoré neskôr preniesla do výroby. Nie je asi náhoda, že luxusné, športové autá Ferrari F40 a model 288 GTO Evoluzione spojuje niekoľko štylistických prvkov.

Ferrari 288 GTO Evoluzione, ktoré ide do predaja, bolo vyrobené v roku 1987 a má číslo podvozku 79888 a je štvrtým vyrobeným kusom. V roku 1988 bolo auto predané belgickému pilotovi Jeanu Blatonovi. V roku 1992 prešlo toto Ferrari do rúk predajcu, ktorý si ho nechal až do roku 2006, kedy ho kúpil súkromný zberateľ z Anglicka. Auto potom prešlo rukami súčasného šéfa Aston Martin Martina Lawrenca, Ricka Whitea, Davida SK Lee a Davida Raisbecka. Od roku 2019 je model uložený v súkromnej zbierke v Európe.

RM Sothebys poznamenáva, že Ferrari a opravárenské centrum Michelotto nedávno uskutočnilo servis vozidla za 133.000 EUR. Zoznam vymenených dielov obsahuje palivové potrubie, potrubie motorového oleja, brzdové potrubie, manžety hnacieho hriadeľa, bezpečnostné pásy a okná. Opravou prešli aj obe turbá, vodná pumpa, časť pruženia a brzdové strmene. Servisom prešla aj prevodovka, spojka, boli vymenené pneumatiky a karoséria bola prelakovaná do pôvodnej farby Rosso Corsa.

Pokiaľ máte o vozidlo záujem, treba sa poponáhľať. Aukcia RM Sothebys končí už dnes, 21. októbra 2022 o 18:00. Aukčná sieň neposkytla predajný odhad, ale pre predstavu v auguste 2022 predala štandardný model Ferrari 288 GTO za 4,4 milióna dolárov.

zdroj: autoblog.com