Mercedes spúšťa predaj kabrioletu Mercedes-AMG SL4. Apríl 2022
V súlade so začiatkom jari si je teraz možné objednať nové, luxusné, športové autá Mercedes‑AMG SL. Najnovšia verzia ikony sa vracia k svojim koreňom s klasickou látkovou sklápacou strechou a so športovým charakterom. Súčasne je tento luxusný roadster ako vozidlo s konfiguráciou sedadiel 2+2 vhodný na každodenné jazdenie a svoju silu po prvýkrát prenáša na cestu aj s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Typ Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 13,0 – 12,2 l/100 km, kombinované emisie CO2 294 – 277 g/km)[1]začína na cene 172 074,00 eur[2], typ Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 13,0 – 12,5 l/100 km, kombinované emisie CO2 294 – 282 g/km) začína na cene 203 694,00 eur[2]. High-tech komponenty ako podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania, riadenie zadnej nápravy, keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG, ktorá sa dodáva na želanie, alebo sériové svetlomety DIGITAL LIGHT s funkciou premietania zvýrazňujú športový profil. V súhre so 4,0-litrovým motorom AMG V8 biturbo vzniká jazdný zážitok na najvyššej úrovni. Množstvo mimoriadnej výbavy zároveň ponúka široké spektrum pre individuálne prispôsobenia, od športovo dynamického až po luxusne elegantné, podľa želania zákazníka.
Legenda SL oslavuje tento rok okrúhle jubileum: presne pred 70 rokmi uzrelo svetlo sveta športové vozidlo, z ktorého sa okamžite stala legenda. S pretekárskym športovým vozidlom vhodným na použitie na cestných komunikáciách, 300 SL (interné označenie W194), zozbierala značka Mercedes‑Benz od roku 1952 niekoľko úspechov za sebou na pretekárskych tratiach vtedajšieho sveta. Názov modelu SL sa tak okamžite stal vychýreným. Po úspešnom pretekárskom vozidle v roku 1954 nasledovalo sériové luxusné, športové auto Mercedes-Benz 300 SL (W198), ktoré bolo pre svoje nezvyčajné dvere označované ako vozidlo s krídlovými dverami alebo tzv. Gullwing. Ďalšími míľnikmi v histórii modelu boli „Pagoda“ (W113, 1963 – 1971), evergreen R107, ktorý sa vyrábal 18 rokov (1971 – 1989) alebo jeho nástupca R129 (1989 – 1995).
V tejto tradícii teraz pokračuje aj najnovšia generácia SL, ktorú vyvinula značka Mercedes-AMG kompletne samostatne. Na začiatok predaja sú k dispozícii dva výkonové stupne 4,0-litrového motora AMG V8 biturbo. Hnacie agregáty boli zmontované výlučne ručne podľa princípu „Jeden človek, jeden motor“ v prevádzke spoločnosti v Affalterbachu. V top modeli Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ dosahuje hnací agregát výkon 430 kW (585 k) a maximálny krútiaci moment 800 Nm, ktorý je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok 2 500 až po 4 500 ot/min. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 3,6 sekundy, maximálna rýchlosť dosahuje 315 km/h. V modeli Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ dosahuje agregát V8 výkon 350 kW (476 k) a maximálny krútiaci moment 700 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť predstavuje 295 km/h.
Oba modely sa sériovo dodávajú s prevodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, ktorá v sebe spája emocionálny zážitok z radenia s extrémne krátkymi časmi preradenia. V prípade oboch modelov V8 sa štandardne dodáva technológia náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+: plne variabilné rozdeľovanie momentu medzi prednú a zadnú nápravu zaručuje optimálnu trakciu na hranici fyzikálnych zákonov, ako aj vysokú jazdnú stabilitu a bezpečnosť jazdy za všetkých podmienok. Navyše má po prvýkrát sériové vozidlo od značky Mercedes-AMG prednú nápravu s priestorovým zavesením kolies s piatimi ramenami, ktoré sú kompletne umiestnené vnútri disku. Výrazne sa tým zlepšuje kinematika. Na zadnej náprave sú kolesá rovnako vedené 5-ramennou priestorovou konštrukciou.
Model Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ jazdí na novovyvinutom podvozku s oceľovým pružením AMG RIDE CONTROL, ktorý disponuje mimoriadne výkonnými hliníkovými tlmičmi pruženia a odľahčenými skrutkovými pružinami. Pre model SL 55 4MATIC+ prvok mimoriadnej výbavy, pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ súčasť sériovej výbavy: inovatívny podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou, hydraulickou stabilizáciou nakláňania. Systém umožňuje optimálne vlastnosti pri zatáčaní a zmene zaťaženia s charakteristikou jazdných vlastností, ktoré sú typické pre AMG, pokiaľ ide o dynamiku, precíznosť a spätnú väzbu pre vodiča. Zároveň zvyšuje komfort jazdy v priamom smere a pri prejazde po zvlnenom povrchu vozovky.
Po prvýkrát vo svojej dlhej histórii sú modely V8 vozidla SL sériovo vybavené aktívnym riadením zadnej nápravy. V závislosti od rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú buď v opačnom smere (do 100 km /h), alebo v rovnakom smere (pri rýchlosti viac ako 100 km/h) ako predné kolesá. Systém tak umožňuje agilné a zároveň stabilné jazdné vlastnosti.
Detaily výbavy a množstvo mimoriadnej výbavy ponúka široké spektrum prispôsobenia najrozmanitejším želaniam zákazníkov – od športovo dynamického až po luxusne elegantné nastavenie. Sem patrí dvanásť farieb lakov vrátane oboch exkluzívnych odtieňov SL hypermodrá metalíza a sivá Monza MANUFAKTUR magno, troch farebných variantov strechy, ako aj množstva nových dizajnov originál diskov Mercedes-AMG. Na ďalšie zvýraznenie vzhľadu smerom k elegancii alebo dynamike je na výber päť balíkov dizajnu exteriéru: aerodynamický balík AMG, balík uhlíkových vlákien AMG, balík pochrómovaných doplnkov AMG, balík AMG Night a balík AMG Night II.
S 55 4MATIC+ sériovo jazdí na 19-palcových originál diskoch AMG z ľahkej zliatiny s mnoholúčovým dizajnom, ktoré sú na želanie dostupné v striebornej alebo matnej čiernej farbe. SL 63 4MATIC+ stojí na 20-palcových diskoch AMG z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov. Ponuka diskov zahŕňa spolu deväť rôznych variantov. Medzi nimi sú dva 20-palcové, aerodynamicky optimalizované varianty s dizajnom piatich zdvojených lúčov alebo s mnoholúčovým dizajnom. Program dopĺňajú 21-palcové originál disky AMG z ľahkej zliatiny s mnoholúčovým dizajnom a 21-palcové kované disky AMG s dizajnom desiatich zdvojených lúčov. Obe vyhotovenia sú dostupné v dvoch farebných variantoch.
Rovnako ako aj predchodca, aj nová generácia SL schádza z výrobnej linky vo výrobnom závode Mercedes-Benz v Brémach. Ide o prvé luxusné, športové auto vyvinuté výhradne značkou Mercedes‑AMG, ktoré sa vyrába na tomto mieste. Použitím prepravných systémov bez vodiča (FTS) sa materiál dodáva automaticky priamo na pásy. Najmodernejšia technika sa nachádza aj v mieste “svadby“, srdci každej montážnej haly: tam kde sa motor V8 z Affalterbachu dodavaný na princípe „just-in-time“ sa spojí s karosériou.