Coupé a Shooting Brake Mercedes CLS 63 AMG prídu v troch vyhotoveniach23. Január 2013
Popri nových modeloch E 63 AMG rozširuje a inovuje Mercedes-AMG o výkonnejšie vyhotovenia tiež modelový rad CLS 63 AMG. Po facelifte sa nové CLS 63 AMG bude dodávať s dvomi karosériami ako Coupé a Shooting Brake (päťmiestne športové vozidlo s veľkými zadnými dverami) a v troch vyhotoveniach: s pohonom zadných kolies, s permanentným pohonom všetkých kolies 4MATIC a ako model označený S (tiež s pohonom 4MATIC).
Najvýkonnejší agregát 5,461 litra V8 AMG biturbo určený pre model S mu poskytne svojimi parametrami (430 kW/585 k, 800 Nm) absolútnu špičku výkonu, dynamiky a úspornosti. Coupé CLS 63 AMG S tak (s prispením novo vyvinutého, na výkonnosť zameraného pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC s perfektnou trakciou) zrýchľuje z 0 na 100 km za 3,6 (respektíve Shooting Brake za 3,7) sekundy a vykazuje (podľa NEFZ) celkovú spotrebu 10,4 (respektíve 10,6) litra/100 km.
Motor V8 pre zvyšné dve vyhotovenia CLS 63 AMG (prvé s pohonom zadných kolies, druhé všetkých kolies 4MATIC) má krútiaci moment 720 Nm, pričom jeho výkon tiež narástol a to na 410 kW (557 k). Adekvátne CLS 63 AMG ako coupé s pohonom zadných kolies zrýchli z 0 na 100 km za 4,2 (respektíve ako Shooting Brake za 4,3) sekundy pri celkovej spotrebe 9,9 (10,1) litra/100 km. S pohonom 4MATIC na 100 km/h zrýchli ako coupé za 3,7 (respektíve ako Shooting Brake za 3,8) sekundy a má spotrebu 10,4 (respektíve 10,6) litra/100 km.
Sedemstupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT ponúka pre všetky CLS 63 AMG (rovnako ako pri E 63 AMG) jazdné programy: „C“ (riadená hospodárnosť s funkciou ECO štart-stop), „S“ (šport), „S+“ (šport plus) a „M“ (manuálny).
Systém AMG 4MATIC navrhnutý na dosiahnutie vysokého výkonu rozdeľuje moment motora medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 33 : 67. Rozdelenie sily zamerané na zadnú nápravu pritom zabezpečuje pre CLS 63 AMG vysokú dynamiku jazdy. Optimálnu trakciu zabezpečuje (i na klzkom povrchu) tiež lamelová spojka s blokovacím účinkom 50 Nm. Kompaktná a odľahčená konštrukcia pohonu všetkých kolies (rozdeľovacia prevodovka je súčasťou základnej) zvyšuje hmotnosť vozidla iba o 70 kg. Nadväzuje naň 3-stupňový systém ESP® špeciálne navrhnutý pre stály pohon všetkých kolies.