Rok 2017 vrcholom ofenzív nových motorov a premiér technológií7. November 2016

mercedes-logoV roku 2017 čaká debut (po dieselovom štvorvalci uvedenom v roku 2016) hneď štyri motory Mercedes-Benz. Úplne novú rodinu agregátov rozšíri: nový radový šesťvalec vo vyhotovení ako dieselový OM 656 (vyše 230 kW/313 k) a zážihový M 256 (vyše 300 kW/408 k; vyše 500 Nm); nový štvorvalcový zážihový motor M 264 a nový motor V8 biturbo 3,982-litra M 176 (vyše 350 kW/476 k; cca 700 Nm). Vo svetovej premiére sa pri ich uvedení zároveň predstavia viaceré priekopnícke technológie. Napríklad integrovaný štartér – generátor (ISG), ktorý dopĺňa hybridné funkcie (zvýšenie výkonu alebo rekuperáciu), 48-voltová palubná sieť (pre veľké spotrebiče ako vodné čerpadlo a kompresor klimatizácie) a elektrický prídavný kompresor (eZV) pre nové inteligentné preplňovanie.

„Silnejšie, úspornejšie a čistejšie – nová modulárna rodina motorov od značky Mercedes-Benz ponúka správny pohon pre každé vozidlo,“ vysvetľuje prof. Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva koncernu Daimler, zodpovedný za výskum koncernu a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars. Ako ďalej pripomína: „dôsledná optimalizácia našich technologicky vyspelých motorov hrá rozhodujúcu rolu na plánovanej ceste k trvalo udržateľnej mobilite. Musia byť pritom skonštruované aj pre všetky aktuálne a budúce výzvy. Rozhodujúci faktor úspechu je rozsiahla elektrifikácia hnacieho ústrojenstva.“

Zladenie nových agregátov a luxusných, športových automobilov s hviezdou v znaku sa vykonáva na najmodernejších skúšobných stoliciach v rovnako novom Stredisku integrácie pohonov (AIZ) v Sindelfingene. V lete 2016 spustené AIZ patrí medzi najmodernejšie skúšobné zariadenia v automobilovom odvetví. Okrem iného dokáže simulovať výšku až 5 000 metrov pri teplote do -30 °C, pričom vozidlo beží plne automaticky na valcovej skúšobnej stolici. Okrem Strediska integrácie pohonov vznikli v technologickom centre Mercedes-Benz Technology Center (MTC) v Sindelfingene tiež nový jazdný simulátor, klimatické aerodynamické tunely a špičkový akustický aerodynamický tunel.