Mercedes-AMG GT rozšíria dva roadstery28. September 2016
Modelový rad výkonných luxusných, športových automobilov Mercedes-AMG GT s hviezdou v znaku rozširujú dve dvojmiestne vozidlá s látkovou sklápacou strechou. Prvé Mercedes AMG GT roadster (350 kW/476 k; 630 Nm) zrýchli z 0 na 100 km/h za štyri sekundy a má maximálnu rýchlosť 302 km/h. Druhé, vrcholové Mercedes AMG GT C roadster (410 kW/557 k; 680 Nm) zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 316 km/h. Od superšportu Mercedes AMG GT R získalo tvary (ako široké zadné blatníky, väčší rozchod mohutnejších kolies) i technické vymoženosti (napríklad aktívne riadenie zadnej nápravy či elektronicky ovládaný zverný diferenciál zadnej nápravy). Ako najvýkonnejší variant má zároveň obzvlášť exkluzívnu výbavu. Okrem iného interiér v koži napa, športový volant AMG Performance v koži napa/mikrovlákne DINAMICA a využíva i lítium-iónovú batériu.
Spoločným menovateľom oboch nových roadsterov je rýchla premena z kupé na kabriolet. Trojvrstvová látková strecha (farebné vyhotovenia: čierna, červená alebo béžová) s konštrukciou z horčíka, ocele a hliníka sa otvorí alebo zatvorí približne za 11 sekúnd pri rýchlosti do 50 km/h.
„Oba nové modely strategicky posúvajú rodinu AMG-GT ďalej vďaka dvom fascinujúcim variantom. S modelom Mercedes AMG GT C roadster predstavujeme nový modelový variant, do ktorého sme aplikovali výkonné komponenty z nášho vrcholového športovca Mercedes AMG GT R. Výsledkom je vysoko dynamický zážitok z jazdy na exkluzívnom mieste spojený s čistým zážitkom z jazdy v modeli roadster,“ vysvetľuje Tobias Moers, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-AMG.
Obe novinky charakterizujú silné a efektívne motory V8 biturbo napojené na 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku AMG SPEEDSHIFT DCT, systém aktívnej regulácie vzduchu, pevná štruktúra karosérie z hliníka či športový podvozok AMG RIDE CONTROL s adaptívnym nastaviteľným tlmením (voliteľné jazdné režimy: Komfort, Šport, Šport+, Individuálny). Najvýkonnejší variant nového roadsteru má navyše špeciálny režim Pretek a zároveň dlhší prvý a kratší siedmy stupeň športovej prevodovky.