Budúcnosť dieselov ukazuje nový štvorvalec Mercedes-Benz25. Február 2016

Mercedes-Benz 220 d 0Po štyroch rokoch vývoja prichádza vo vyhotovení 1,95 litra (143 kW/195 k; 400 Nm) prvý celohliníkový štvorvalcový dieselový motor OM 654 značky Mercedes-Benz so závesmi z plastu. Pri nižšom objeme výkonnejší motor ako predtým používaný OM 651 má premiéru v novom Mercedese E 220 d, kde dosahuje až 13-percentné zníženie spotreby a emisií CO2. Vďaka modulárnej koncepcii sa OM 654 v rôznych výkonových stupňoch a variantoch začne montovať pozdĺžne aj priečne do celej palety luxusných automobilov značky s hviezdou.

Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016 MercedNový hliníkový motor využíva oceľové piesty (vďaka inej rozťažnosti pri zohrievaní ako hliník dochádza k znižovaniu trenia) so stupňovitou priehlbinou, klznou vrstvou NANOSLIDE® (napomáha až k 25-percentnému zníženiu trenia) a vstrekovanie Common Rail štvrtej generácie (tlak až 2 050 barov). Priamo na motore sú usporiadané všetky technológie na čistenie výfukových splodín, ktorý má o 17 percent ľahšiu a kompaktnejšiu konštrukciiu (168,4 namiesto 202,8 kg). Množstvo opatrení zaručuje pri OM 654 nižšiu hladinu hluku a špičkový kmitový komfort.

Mercedes-Benz Vierzylinder Premium-Diesel, OM 654, 2016 Merced„V novej rodine motorov sme know-how týkajúce sa dieselových motorov značky Mercedes-Benz zbierali viac ako 80 rokov. Nové prémiové dieselové motory sú úspornejšie a silnejšie, ľahšie a kompaktnejšie – a sú pripravené splniť všetky budúce emisné predpisy na celom svete,“ vysvetľuje člen predstavenstva spoločnosti Daimler profesor Thomas Weber a dodáva: „z nášho pohľadu sú dieselové motory v nákladných a osobných motorových vozidlách nenahraditeľné, ak sa majú emisie CO2 spôsobené dopravou aj naďalej znižovať.“

Nový dieselový motor je pripravený na budúcu emisnú legislatívu (RDE – Real Driving Emissions). Pri jeho vývoji bol tiež zohľadnený nový merací cyklus WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), ktorý oproti NEFZ zreálňuje vykazované hodnoty spotreby.