Novinky
Ferrari zruší svoj navigačný systém, pretože telefóny sú lepšie15. Jún 2024
Kupujúci Ferrari si čoskoro budú musieť priniesť svoj vlastný satelitný navigačný systém v budúcich luxusných, športových autách Ferrari. Talianska automobilka si konečne uvedomila, že váš smartphone je jednoducho lepší v navigácii a plánuje túto funkciu úplne odstrániť, a to aj z nových modelov Ferrari Purosangue a 12Cilindri.
Podľa Drive, Emanuele Carando, vedúci produktového marketingu Ferrari, povedal, že zrkadlenie telefónu je “užívateľsky najprívetivejšia možnosť” a najviac aktualizované, čo robí vyhradený systém nadbytočným a zastaraným. Ferrari vie, že jeho majitelia nepoužívajú svoje luxusné, športové autá ako každodenných dochádzajúcich, takže si myslelo, že ich nebude otravovať tým, že sa naučia špecifický navigačný systém v aute, ktorý budú pravdepodobne zriedka používať.
Väčšina ľudí na celom svete má dnes smartphone, nielen majitelia Ferrari, a podľa Caranda sú to “najužitočnejšie veci, ktoré môžu použiť na každom aute”. Došlo k rýchlemu, hlasnému odporu voči oznámeniu General Motors, že ukončí podporu pre Apple CarPlay a Android Auto v prospech vlastného softvéru. Zdá sa, že Ferrari zaujíma opačný prístup aspoň v jednom ohľade.
Je to už asi desať rokov od uvedenia Apple CarPlay a Android Auto na trh a obe sa dnes zakorenili ako nevyhnutné funkcie takmer v každom novom aute. Zákazníci očakávajú technológiu vo svojich vozidlách po tom, čo sa výrobcovia automobilov roky snažili poskytnúť dobré užívateľské skúsenosti so svojimi proprietárnymi systémami. Luxusné, športové autá Ferrari jednoducho dávajú ľuďom to, čo chcú.
zdroj: motor1.com
Mercedes posúva obehové hospodárstvo cez koncept Urban Mining14. Jún 2024
V prelomovom vyhlásení o spoločnom zámere so spoločnosťou TSR Recycling GmbH & Co. KG je spoločnosť Mercedes-Benz pripravená výrazne pokročiť vo svojej stratégii obehového hospodárstva zameranej na svoje staré, luxusné, športové autá. Vyhlásenie o zámere sa vzťahuje na opätovné získavanie druhotných surovín prostredníctvom tzv. konceptu „Urban Mining“.
Spoločnosť Mercedes-Benz sa prostredníctvom tohto pilotného projektu usiluje o lepšie pochopenie potenciálu post-spotrebiteľských materiálov v Európe. V stredobode záujmu sú oceľ, hliník, plasty, meď a sklo. Obidve spoločnosti chcú spoločne analyzovať dopyt po druhotných surovinách a ich zdrojoch a následne vykonať ich ekonomické vyhodnotenie. Mercedes-Benz tak robí ďalší krok k etablovaniu kompletného obehového hospodárstva pre staré vozidlá.
„V súlade s naším plánom Ambícia 2039 počítame s tým, že v porovnaní s tradičným prístupom sa nám do roku 2030 podarí znížiť spotrebu primárnych zdrojov v našom vozovom parku o 40 %. Keďže vo využití sekundárnych surovín (Urban Mining) vidíme obrovský potenciál pre nákladovo efektívne šetrenie cenných zdrojov v zmysle obehového hospodárstva, v spolupráci s našimi partnermi chceme zvýšiť podiel druhotných surovín v našich luxusných, športových autách.“Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG, vedúci oddelenia technológií, vývoja a nákupu.
Spoločnosti Mercedes-Benz a TSR Recycling chcú vyvíjať spoločné aktivity na sprístupnenie materiálových tokov, ktoré sa v súčasnosti vyvážajú do iných odvetví a krajín. Cieľom je zabrániť tzv. downcyclingu, pretože ten vedie k zníženiu kvality recyklovaných materiálov. Jedným z aktuálnych príkladov je plánovaná spolupráca so spoločnosťou TSR a ďalším dodávateľom recyklovaného hliníka na prvej úrovni. Nový materiál obsahuje 86 percent post-spotrebiteľského recyklátu hliníka a prináša zníženie emisií CO2 o 73 percent. Prvé skúšky lisovania prototypových dielov boli úspešné. V súčasnosti sa uskutočňuje ďalšie vyhodnocovanie a spoločnosť Mercedes-Benz plánuje tento materiál čo najskôr preniesť do sériovej výroby.
Priamou spoluprácou s partnermi spoločnosť aktívne podporuje budúci rozvoj obehového hospodárstva. Takéto iniciatívy majú podstatný význam pri realizácii plánu Ambícia 2039. Cieľom je do roku 2039 dosiahnuť klimatickú neutralitu kompletnej ponuky nových osobných vozidiel, a to počas celého životného cyklu vozidiel.
Obrnený Volkswagen Golf GTI vydrží útok AK-4713. Jún 2024
Nebyť špeciálneho vzhľadu a extra svetiel, ťažko by ste uverili, že nejde o bežné luxusné, športové autá Volkswagen Golf GTI. Tento model ôsmej generácie však prešiel niekoľkými hlbokými zmenami, aby sa stal odolným voči guľkám. Zatiaľ čo obrnené vozidlá sú zvyčajne veľké sedany alebo SUV, tu je kompaktný hatchback, ktorý vydrží útok AK-47.
Vozidlo s rýchlou odozvou, vyvinuté spoločnosťou SVI Engineering v Južnej Afrike, získalo 3,5 mm pancierové oceľové pokovovanie a ľahké balistické sklo. Iba okno na strane vodiča sa dá otvoriť do polovice, zatiaľ čo ostatné sú zo zrejmých dôvodov upevnené na mieste. Hoci je balík zobrazený na Volkswagene Golf GTI, spoločnosť tvrdí, že je kompatibilný aj s pohonom všetkých kolies R.
Vysoko kvalitná pancierová oceľ bola použitá na dvere, stĺpiky, strechu a zákazkovú zadnú prepážku. Tá bola vybraná tak, aby nebolo potrebné používať pancier na dvere batožinového priestoru, čím sa minimalizovala pokuta za hmotnosť a znížili náklady. Po inštalácii pancierovania do predných blatníkov je k dispozícii dodatočná ochrana dôležitých komponentov motora, zatiaľ čo batéria získava aj nepriestrelnú ochranu.
Ako si viete predstaviť, niektoré nevýhody prichádzajú po pridaní všetkého toho ďalšieho hardvéru. Auto má vyššiu hmotnosť asi o 350 kg, takže neočakávajte, že GTI urobí zrýchlenie z 0-100 km/h za šesť sekúnd ako štandardné auto. Ísť na rýchlejší Golf R (4,5 sekundy) by dávalo väčší zmysel.
Spoločnosť SVI Engineering vylepšila odpruženie, aby sa vyrovnalo s podstatne zvýšenou hmotnosťou, keď auto nakláňa váhu na takmer 1.770 kg. Výhodou je, že luxusné, športové autá Volkswagen Golf GTI teraz vďaka pancierovaniu B4+ odolajú útokom z ručných zbraní a pušiek až do rozmerov 7,62×39 mm. Balistické sklo, ktoré sme už spomenuli, môže zastaviť štyri výstrely z AK-47 v 300 mm štvorci.
Špecializovaná spoločnosť potrebuje približne tri mesiace na konverziu GTI alebo R. Bez ohľadu na to, pre ktorú verziu sa rozhodnete; Pancierový balík stojí približne 30.000,- EUR bez DPH.
zdroj: motor1.com
Prvé elektrické Ferrari bude produkovať autentický zvuk12. Jún 2024
Je to už niečo viac ako tri roky, čo Ferrari urobilo nemysliteľné, keď oznámilo, že v budúcnosti bude predávať aj luxusné, športové autá na elektrický pohon. Prvý vzpínajúci sa kôň s nulovými emisiami je stále na ceste k uvedeniu na trh koncom roka 2025 a bude vydávať určitý hluk, a to doslova aj obrazne. Napriek úplnému odstráneniu spaľovacieho motora nebude elektromobil z Maranella úplne tichý.
Zatiaľ čo niektoré elektromobily, ako napríklad Hyundai Ioniq 5 N, vydávajú falošné zvuky spaľovacieho motora a dokonca majú simulované zmeny prevodových stupňov, Ferrari naznačuje niečo iné. V rozhovore pre austrálsky časopis Drive riaditeľ produktového marketingu a marketingového spravodajstva Emanuele Carando spomenul, že “zvuk je vo Ferrari vždy autentický.” Dodal, že to bude “pravé Ferrari“, aj keď nie je jasné, aký zvuk bude produkovať.
Jediný spôsob, ako to môže byť “autentický” zvuk, je, ak Ferrari odkazuje na kňučanie elektromotora. Inžinieri by to mohli zosilniť cez reproduktory, ale to by už nebolo úplne autentické. Bez ohľadu na to, aký soundtrack prinesie, prvý krok Ferrari do segmentu elektromobilov je nastavený tak, aby “priniesol iné emócie” v porovnaní so súčasnými luxusnými, športovými autami Ferrari.
Elektromobil je obrovská vec, takže je pochopiteľné, prečo Ferrari zatiaľ zostáva utiahnuté. Automobilka ešte ani neoznámila, akú podobu bude mať, ale vieme, že sa bude vyrábať v novom výrobnom závode, ktorý sa v týchto dňoch dokončuje doma v Maranelle. Predpokladá sa, že nemenovaný model bude predstavovať 5% predaja spoločnosti v roku 2026 – prvom celom roku predaja luxusného, športového auta Ferrari.
Príchod elektromobilu nespečatí osud motora V12, pretože Ferrari má v úmysle ponechať dvanásťvalcový motor, kým nebude zakázaný. Carando ubezpečuje nadšencov, že le zákazníci budú tí, ktorí sa rozhodnú, či chcú mať luxusné, športové auto Ferrari na čistý benzín, plug-in hybrid alebo elektromobil.
Ferrari porazí úhlavného rivala Lamborghini na elektrický úder, pretože ten druhý uvedie na trh Lanzador, grand tourer 2+2, až v roku 2028. Do konca desaťročia Ferrari odhaduje, že 40% jeho ročných tržieb budú predstavovať luxusné, športové autá bez spaľovacieho motora.
zdroj: motor1.com
Alpina zvyšuje výkon BMW 3 a 4 na 529 koní11. Jún 2024
Alpina zvyšuje výkon pre zákazníkov BMW, ktorí chcú sofistikovanejší balík s výkonom podobným ako majú luxusné, športové autá BMW M. Alpina B3 a B4 majú teraz verzie GT, ktoré okrem iného pridávajú 34 koní k už tak silnej dvojitej turbodúchadlovej radovej šestke. Teraz získate výkon 529 koní.
Ak dávate prednosť rýchlym BMW s dlhými strechami, odpoveďou by mohla byť Alpina. B3 GT je k dispozícii vo výbave sedan alebo kombi a keďže vychádzajú z radu 3 oproti M3, dostanete vpredu menšiu mriežku chladiča. S výkonom 529 koní sa obe výbavy skutočne zhodujú s luxusnými, športovými autami BMW M3 Competition. Ak dávate prednosť veľkej mriežke, B4 GT prináša rovnaký výkon vo formáte Gran Coupe.
Alpina tvrdí, že zvýšenie výkonu pochádza z revidovaného mapovania motora. S výkonom Competition pod kapotou môže sedan B3 GT zrýchliť z 0-100 km/h za 3.4 sekundy, čo je malé zlepšenie oproti štandardnému modelu. B3 GT Touring a B4 GT Gran Coupé zvládnu rovnakú jazdu za 3,5 sekundy. Výkon stále smeruje na všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky ZF.
Vizuálne povedané, budete mať problém odlíšiť GT od ostatných Alpin, ale je to možné. Vpredu hľadajte malé krídla a rozdeľovač a vzadu prepracovaný difúzor. Je zakončený čiernou farbou, aby ladil s novými koncovkami výfuku. Odtiene modrej a zelenej špecifické pre luxusné, športové autá Alpina sú stále v ponuke, aj keď si môžete vybrať zo širokej škály farieb BMW Individual. Bez ohľadu na odtieň je znak Alpina výrazný okolo vozidla a vo vnútri dostanete skript GT v ikonickom modeli Oro Tecnico.
Dodávky luxusných, športových automobilov Alpina B3 a B4 GT sa začnú v novembri. Ceny začínajú na 101.700 EUR za sedan B3 a 102.900 EUR za Touring. B4 GT Gran Coupé je najdrahšie, začína na cene 105.100 EUR.
zdroj: motor1.com
Toto upravené Porsche 911 má 625 koní a skutočný motor F110. Jún 2024
Lanzante je späť s ďalším luxusným, športovým autom v štýle 930 Turbo. Tento, nazvaný TAG Championship, je ľahší a výkonnejší ako predchádzajúca iterácia jedinečného britského restomodu. Spoločnosť vyrába len tri exempláre nového Porsche, z ktorých každý predstavuje jedno z troch víťazstiev McLarenu vo Formule 1 v roku 1980, ktoré budú odhalené na tohtoročnom festivale rýchlosti v Goodwoode.
Tieto tri luxusné, športové autá budú obsahovať pretekárske verzie dvojitého turbodúchadla 1,5-litrového motora V6 TAG TTE P01 Formula 1. Cosworth prepracoval a postavil jednotky, vylepšil piesty, ventily a vačky a zároveň nainštaloval ľahké titánové turbodúchadlá, ktoré McLaren certifikoval. Auto má tiež nový airbox, vylepšené chladenie a vylepšený výfukový systém.
Nový hardvér a čerstvá ECU od Cosworthu zvyšujú výkon motora na 625 koní a umožňujú mu 10 250 otáčok za minútu, čo je viac ako predchádzajúce luxusné, športové auto Lanzante. Výkon sa prenáša na kolesá prostredníctvom upravenej šesťstupňovej manuálnej prevodovky 993-generácie s prevodovými pomermi na mieru, čo umožňuje modelu 911 dosiahnuť rýchlosť 330 km/h.
Brzdná sila pochádza z modernizovaných karbón-keramických bŕzd so štvorpiestikovými strmeňmi vpredu a vzadu, ktoré sa skrývajú za 18-palcovými horčíkovými a karbónovými originál diskami zabalenými do pneumatík Michelin Pilot Sport 4.
Okrem zvýšeného výkonu Lanzante znížil určitú hmotnosť pomocou uhlíkových vlákien pre kapotu, dvere, krídla, strechy, nárazníky a predný splitter. Teraz nakláňa váhy na 920 kg, čo je asi o 430 kg menej ako pôvodné darcovské auto.
Lanzante tiež odstránil interiér, aby ušetril hmotnosť a odstránil elektrické zrkadlá a okná. Neodstránil však všetok komfort, ktorý by človek chcel – staviteľ nainštaloval ľahký systém klimatizácie. Cestujúci sedia na ľahkých sedadlách Recaro so šesťbodovými popruhmi, zatiaľ čo vodič uchopí semišový volant.
Cena šampionátu TAG nie je spomenutá, aj keď je bezpečné predpokladať, že so všetkou karosériou na mieru a nenahraditeľným motorom to nebude lacné.
zdroj: motor1.com
Elektrické Volvo EX90 ide po dvojročnom meškaní do výroby9. Jún 2024
Už sú to takmer dva roky, čo spoločnosť Volvo predstavila luxusné, športové autá Volvo EX90, ktoré konečne teraz vstupujú do výroby. Prvé elektrické SUV, dokončené vo farbe Denim Blue, zišlo z montážnej linky v továrni automobilky v Charlestone v Južnej Karolíne, určené pre amerického zákazníka koncom tohto roka, keď spoločnosť odštartuje dodávky v druhej polovici roku 2024.
Volvo malo začať dodávať elektromobil začiatkom roka 2024. Muselo však odložiť uvedenie SUV, aby mohlo vyriešiť niektoré zostávajúce problémy so softvérom, čo bol problém, ktorý trápil niekoľko výrobcov automobilov a oneskoril niekoľko uvedení nových automobilov na trh.
Luxusné, športové autá Volvo EX90 debutovali v novembri 2022 ako nová trojradová elektrická vlajková loď značky a spoločník modelu XC90 s benzínovým motorom, ktorý je už v ponuke spoločnosti Volvo. Jazdí na novej platforme s batériou s kapacitou 111, 0 kilowatthodín, pričom výbava Twin Motor Performance dosahuje výkon 509 koní. Šprint z 0-100 km/h trvá modelu 4,7 sekundy. Základná úroveň výbavy Twin Motor produkuje výkon 402 koní a potrebuje ďalšiu sekundu na zrýchlenie z 0-100 km/h.
Automobilka tiež vybavila elektromobil senzormi a technológiami a tvrdila, že ide o najbezpečnejší model Volvo vôbec. Vozidlo je vybavené externou 360-stupňovou kamerou, piatimi radarovými senzormi a 16 ultrazvukovými, ktoré sú navrhnuté tak, aby pomohli vozidlu vidieť svet okolo seba a umožnili vodičovi rýchlejšie reagovať. Vo vnútri sa nachádza 14,5-palcová stredová obrazovka infotainmentu so vstavanými aplikáciami a službami Google.
Volvo vyrába luxusné, športové autá EX90 spolu so sedanom S60. Továreň spoločnosti môže vyrábať až 150 000 automobilov ročne, čo je súčasťou stratégie spoločnosti predávať 600 000 elektromobilov do roku 2025.
zdroj: motor1.com
BMW by mohlo vyrobiť elektrické kombi M38. Jún 2024
BMW nedávno predstavila luxusné, športové autá BMW M3 Touring, ktoré dostali ostrejšie svetlomety a o niečo vyšší výkon. Už teraz sa rozbiehajú plány na hardcore špeciálnu edíciu CS naplánovanú na rok 2025 s množstvom štandardných doplnkov z uhlíkových vlákien a ďalšou podporou motora. Pri pohľade do budúcnosti sa hovorí, že divízia M pripravuje aj BMW M3 kombi bez spaľovacieho motora.
V príspevku na fórach Bimmer Post zdroj tvrdí, že výkonný elektrický kombi z Bavorska bol schválený na výrobu. Namiesto toho, aby bola založená na platforme CLAR ako súčasné super kombi, bude podporená architektúrou Neue Klasse vyvinutou špeciálne pre elektromobily.
Nepríde však tak skoro. BMW oznámilo, že v roku 2026 uvedie na trh rad 3 na báze Neue Klasse, pričom elektrické, luxusné, športové autá BMW M3 sa očakávajú v roku 2027. Logika nám hovorí, že kombi príde po sedane, takže je nepravdepodobné, že sa začne predávať skôr ako v roku 2028. Ten istý zasvätenec spomína, že sedan tiež dostal zelenú, spolu s M3 novej generácie s benzínovým pohonom. Zaujímavé je, že sa nehovorí o podobnej náhrade za súčasný M3 Touring so spaľovacím motorom.
Ak radi zostávate na vrchole s internými kódovými názvami BMW, benzínové BMW M3 sa údajne nazýva “G84″, zatiaľ čo elektrický model je “ZA0″. BMW M3 Touring s nulovými emisiami je známy ako “ZA1″. Podľa rovnakého dôveryhodného zdroja plánuje nemecká luxusná značka aj plne elektrické M verzie modelov X3 a X4 založených na Neue Klasse. Tieto sú zjavne označované ako “ZA5″ a “ZA7″.
Pokiaľ ide o to, aké skutočné názvy budú mať tieto luxusné, športové autá, BMW už vylúčilo kombináciu “i” s “M”, takže nečakajte iM3 alebo niečo podobné. Napodiv, tieto dve písmená už boli zostavené pre elektrické vozidlá M Performance, ako sú BMW i4 M50, i5 M60 a i7 M70.
Šéf BMW M Frank van Meel pred časom pre Ars Technica povedal, že inžinieri pracujú na dvojmotorovom nastavení s pohonom zadných kolies a výkonnejším štvormotorovým usporiadaním s pohonom všetkých kolies. Luxusné, športové autá BMW M3 údajne dostávajú prvé nastavenie, dobré pre zhruba 700 koní. Mal by to byť rovnaký príbeh s M variantmi elektrických X3 a X4, pretože všetky budú mechanicky príbuzné.
zdroj: motor1.com
Budúce elektrické Lamborghini nebudú napodobňovať spaľovacie autá7. Jún 2024
Prichádzajú elektrické, luxusné, športové autá Lamborghini a pokročilejšie hybridy. Či sa tak stane skôr ako neskôr, je stále neisté, ale značka superšportov neplánuje jednoducho vymeniť benzín za elektrický pohon.
To je výsledok nedávnej správy Top Gear, v ktorej vystupuje technický riaditeľ Lamborghini Rouven Mohr. Obšírne hovorí o charaktere v budúcnosti, kde zvuk motora a pripojenie manuálne radenej prevodovky neexistujú. Aby vyplnili prázdnotu, hovorí, že spoločnosti ako Lamborghini musia byť progresívne pri hľadaní nových spôsobov, ako prinútiť ľudí, aby chceli luxusné, športové autá. Podľa neho bláznivá akcelerácia jednoducho nestačí.
“Charakter je definovaný inými vecami,” povedal pre Top Gear. “Myslím si, že máme niekoľko skvelých nápadov. V nasledujúcom roku alebo dvoch predvedieme naše myšlienky. Je to ďaleko od toho, aký je váš čas zrýchlenia z 0-100 km/h. To nie je niečo, čo vytvára zábavu.”
Je to odvážne vyhlásenie, ak vezmeme do úvahy, že takmer každý sa pozerá na zrýchlenie ako na kľúčovú metriku výkonu. A výrobcovia automobilov sa radi chvália rýchlymi časmi – čím rýchlejšie idete, tým vzrušujúcejšia je jazda. Elektromotory s okamžitým krútiacim momentom sú vynikajúce pre dosiahnutie prudkého zrýchlenia, ale Mohr naznačuje, že priame otáčky bez zvuku motora sú imitáciou toho, čo sa už urobilo. Predstavuje si budúcnosť, v ktorej sa výhody elektrickej energie využívajú inými spôsobmi na vytváranie vzrušenia.
Mercedes-Benz a Rivian sa dostali na titulky novín s otáčaním elektricky poháňaných kolies v opačných smeroch, aby otočili vozidlo na mieste. Vektorovanie krútiaceho momentu je niečo, čo existuje už desaťročia, ale okamžitá reakcia elektromotorov otvára nové možnosti.
Mohr neponúka žiadne podrobnosti o tom, čo Lamborghini varí. Namiesto toho naznačuje, že technológia spoločnosti Active Wheel Carrier v kombinácii s okamžitým riadením výkonu prostredníctvom elektromotorov by mohla viesť k novej úrovni manévrovateľnosti.
zdroj: motor1.com
BMW M135 prináša nový dizajn a výkon 312 koní6. Jún 2024
Automobilka BMW predstavila štvrtú generáciu najmenšieho modelového radu BMW 1. Základná modelová rada prešla významnými kozmetickými zmenami, pričom si zachovala architektúru pohonu predných kolies.
Štýl exteriéru je evolučný, zostáva okamžite rozpoznateľný ako rad 1, ale s ostrejšie vyzerajúcimi svetlometmi. Vzadu zadné svetlá vyzerajú, akoby pochádzali z najnovšej X2. Luxusné, športové autá M Performance dostanú štvoritý výfukový systém, zdedený z modelov X1 M35i a X2 M35i. S novým výkonným hatchbackom BMW signalizuje začiatok konca pre písmeno “i” (od “vstrekovanie”) v názvoch svojich benzínových modelov. Pozrite sa na dvere batožinového priestoru a všimnete si, že je na ňom napísané iba M135.
V súlade s najnovšími dizajnovými trendmi BMW dostane výkonná verzia kryty bočných zrkadiel špecifické pre luxusné, športové autá BMW M, ktoré boli ešte pred niekoľkými rokmi základom skutočných vozidiel M. To isté môžeme povedať o znaku M na mriežke chladiča. Sakra, na plastovom kryte motora je dokonca logo M s falošnými uhlíkovými vláknami. Nie celkom model M dostane svoj spravodlivý podiel lesklého čierneho obloženia spolu s priemernejšou mriežkou chladiča s horizontálnymi rebrami.
Normálny rad 1, či už s balíkom M Šport alebo bez neho, má dosť zvláštny dizajn mriežky chladiča s prepletenými vertikálnymi a šikmými líniami. Zatiaľ čo väčšina novších BMW má zapustené kľučky dverí, BMW 1 si zachováva tradičné usporiadanie. Inde je to prvé auto spoločnosti, ktoré ponúka kontrastnú povrchovú úpravu strechy s lesklým čiernym vzhľadom. Veľkosti kolies začínajú od 17 palcov a dosahujú 19 palcov pre luxusné, športové autá BMW M135, ktoré tiež dostanú voliteľné zložené brzdy.
Keď vstúpite dovnútra, kabína je obrovským odklonom od starého modelu. Rad 1 (2025) dostane informačno-zábavný systém BMW iDrive 9 s dvoma obrazovkami. Digitálny prístrojový panel meria 10,25 palca, zatiaľ čo dotykový displej má uhlopriečku 10,7 palca. Rovnako ako u iných modelov s displejmi vedľa seba, väčšina bežných tlačidiel je preč. V skutočnosti bol dokonca aj tradičný otočný gombík iDrive odstránený v mene minimalizmu (alebo znižovania nákladov, v závislosti od vášho pohľadu na život).
Robustná radiaca páka uvoľnila miesto malému voliču na ďalšie usporiadanie kabíny. Sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku je možné voliteľne objednať s radiacimi páčkami, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy modelu M135. Táto verzia tiež dostane predné sedadlá objímajúce telo s osvetleným písmenom M, rovnako ako v silnejších luxusných, športových autách BMW M. Plne vegánsky interiér je štandardom novej generácie.
Séria M Lite 1 bude k dispozícii od prvého dňa a bude obsahovať najnovšiu verziu motora B48. Tento preplňovaný 2,0-litrový benzínový motor bude mať výkon 296 koní v krajinách EÚ, kde platia prísnejšie emisné predpisy. V ostatných regiónoch BMW odomkne plných 312 koní. Tak je to už s mechanicky príbuznými crossovermi BMW X1 M35i a X2 M35i. Je to dosť na zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.9 sekundy a maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km/h.
Jediným ďalším benzínovým motorom, ktorý je k dispozícii pri uvedení na trh, je 1,5-litrový turbo trojvalec v modeli 120. Je to mild-hybridná pohonná jednotka s výkonom 168 koní. Základná verzia BMW 1 potrebuje 7.8 sekundy na dokončenie šprintu z 0-100 km/h a maximalizuje pri rýchlosti 230 km/h.
K dispozícii je tiež model 120d s 2.0-litrovým turbo motorom. Tento diesel, tiež s technológiou 48V, poskytuje výkon 161 koní. Najúspornejšia séria 1 zvládne zrýchlenie z 0-100 km/h za 7.9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h. Lacnejší 118d si vystačí s výkonom 148 koní, čo stačí na zrýchlenie z 0-100 km/h za 8.3 sekundy.
zdroj: motor1.com