Novinky

Aston Martin tvrdí, že 90% jeho vyrobených aut je stále na ceste25. Jún 2024

Aston Martin minulý rok oslávil svoje 110. výročie. Zatiaľ čo spoločnosť mala svoje problémy, toto číslo samo o sebe je dôkazom trvalej, vplyvnej značky so skutočnou vytrvalosťou. Ďalším dôkazom je ten fakt, že neuveriteľných 90% luxusných, športových automobilov Aston Martin je stále na cestách.

Ohromujúca štatistika, ktorú poskytol šéf produktovej a trhovej stratégie Alex Long novinárom na podujatí v New Yorku, predstavuje približne 110.000 luxusných, športových automobilov Aston Martin vyrobených od založenia spoločnosti v roku 1913.

“Mnoho krajín zdieľa živé čísla VIN a viete, že ak niekedy prejdete procesom zvolávania, pochopíte, čo je tam a čo nie,” povedal Long pre Motor1 o procese sledovania, ktoré vozidlá sú stále v prevádzke.

“U hlavných predajcov obsluhujeme neuveriteľné množstvo celosvetového percenta automobilov, pretože ľudia chcú chrániť hodnotu svojich luxusných, športových automobilov a servisovať ich u hlavných dílerov,” dodal Long. “Začnete vidieť čísla VIN v systéme, o ktorých ste si mysleli, že ich nikdy neuvidíte, a môžete tieto údaje zhrnúť.”

Toto percento je jasným znakom hlbokej vášne majiteľov a nadšencov pre značku Aston Martin. Pomer vozidiel Aston Martin na ceste je dokonca väčší ako G-Wagen, z ktorého je dnes na cestách ešte asi 80% vozidiel.

“Je to určite emocionálna hra,” hovorí riaditeľ komunikácie Kevin Watters. “Existujú luxusné, športové autá, ktoré sú pravdepodobne ekonomicky neživotaschopné niekedy ich obnoviť, ale ľudia to robia z čistej lásky, z ktorých číslo jedna je Lawrence Stroll, generálny riaditeľ spoločnosti Aston Martin. Má obrovskú zbierku vozidiel Aston Martin, ktoré sa neustále vracajú späť do továrenských štandardov.”

zdroj: motor1.com


Znovuzrodený superšport Bertone GB110 si udržuje motor V1024. Jún 2024

Koncom roka 2022 znovuzrodená talianska dizajnérska skupina Bertone oznámila nové, luxusné, športové autá Bertone GB110 – stroj navrhnutý tak, aby fungoval na syntetické palivo vyrobené z plastového odpadu. Spoločnosť si nárokovala výkon 1 100 koní z neznámeho motora, ktorý sedel v podvozku s nemeckým pôvodom.

Toto luxusné, športové auto malo nedávno svoj živý debut v Monaku a s tým prišli podrobnosti o tom, čo je pod krytom motora. Bertone GB110 používa 5.2-litrový motor V10 s dvoma turbodúchadlami, ktorý dosahuje výkon 1 124 koní. Výkon ide na všetky štyri kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky, ktorá otáča rozložené kolesá s rozmermi 21 palcov vpredu a 22 palcov vzadu. O bezpečné zastavenie sa starajú karbónovo-keramické brzdy.

Ak vám táto pohonná jednotka znie povedome, pravdepodobne máte na mysli luxusné, športové autá Audi R8 alebo Lamborghini Huracan. Bertone nespomína zdrojové vozidlo pre GB110, ale pohonná jednotka zapadá do predchádzajúcej zmienky spoločnosti o nemeckom pôvode. Pokiaľ ide o karosériu, v niektorých líniách vidíme veľa DNA Huracan, najmä dvere, zrkadlá a strechu.

Je bezpečné predpokladať, že Lamborghini Huracan je východiskovým modelom pre Bertone GB110, zatiaľ ale automobilka nemá čo viac povedať. Avšak, Lamborghini Huracan nejde 360 km/h. A nemôže bežať z 0-300 km/h za 12.9 sekundy. GB110 môže, podľa Bertone, čiastočne vďaka hmotnosti iba 1423 kg.

A nevyzerá to zle. Štýl exteriéru sa presne zhoduje s nážrtmii, ktoré sme videli v roku 2022, a nie je to tak, že by už predtým Bertone mala povesť škaredých vozidiel. Pri vytváraní GB110 spoločnosť preskúmala početné návrhy počas svojej dlhej histórie. Zvláštna pozornosť bola venovaná luxusným, športovým autám Lancia Stratos Zero, Lamborghini Countach a nadčasovej Miure.

Je zaujímavé, že Bertone nemá veľa čo povedať o interiéri GB110. V skutočnosti nie je čo povedať iné ako prispôsobenie pre kupujúcich, ktoré bude súčasťou zážitku z vlastníctva. Očakávajte širokú škálu materiálov a obloženia s dôrazom na uhlíkové vlákna.

Dá sa tiež očakávať, že ich na ceste veľa neuvidíte. Bertone postaví len 33 kusov a ceny sa nespomínajú.

zdroj: motor1.com


Švajčiarski hodinári vyvíjali s Bugatti prístrojový panel Tourbillon23. Jún 2024

Bugatti navrhlo nové, luxusné, športové autá Bugatti Tourbillon s “pocitom mechanickej nadčasovosti”, a to je najviditeľnejšie v kabíne. Na prvý pohľad vyzerá dosť podobne ako Chiron, s centrálnou vežou obsahujúcou rôzne ovládacie prvky a robustným volantom, ale je tu nový stredobod – zložitý prístrojový panel navrhnutý a postavený s odbornými znalosťami švajčiarskych hodinárov.

Titánový kus váži iba 680g a obsahuje viac ako 600 častí a jemných drahokamov, ako sú rubíny a zafíry. Konštrukcia je postavená s toleranciami 5 až 50 mikrónov a zadná strana je rovnako jemná, s ortézou podopierajúcou centrálnu obrazovku.

Centrálny číselník má rýchlomer a ukazovateľ otáčok s malým digitálnym displejom v spodnej časti pre výber rýchlosti a prevodového stupňa. Dva číselníky sa pohybujú ako ručičky hodín. Vľavo sú meradlá teploty, paliva a batérie. Pravý číselník obsahuje indikátor výkonu 8,3-litrového hybridného motora V16 s výkonom 1 800 koní.

Bugatti zaisťuje, že vodič vždy vidí meradlá tým, že navrhuje volant s pevným nábojom. Lúče v hornej a dolnej časti volantu siahajú za združený prístroj a zanechávajú úplne ničím nerušený výhľad.

Bugatti chcelo vytvoriť kabínu, ktorá by vyzerala dobre aj o 100 rokov. Prístrojový panel je umelecké dielo a centrálna obrazovka, ktorá vystupuje z hornej časti prístrojovej dosky, by mala pomôcť udržať interiér pred zastaraním a zároveň prijať analógový pocit, ktorý generálny riaditeľ spoločnosti Bugatti Mate Rimac poznamenal, že kupujúci luxusných, športových automobilov začínajú uprednostňovať.

Dodávky Bugatti Tourbillon sa začnú až v roku 2026, pričom automobilka vyrobí iba 250 exemplárov.

zdroj: motor1.com


Elektrické BMW M3 porazí všetko22. Jún 2024

Zatiaľ čo niektoré automobilky menia svoje plány v oblasti elektromobilov, BMW kráča vpred. Spoločnosť o niekoľko rokov uvedie na trh luxusné, športové autá využívajúce platformu Neue Klasse, vrátane vysokovýkonných vozidiel M. Tí, ktorí sa obávajú prechodu na elektrifikáciu, by mali cítiť úľavu od generálneho riaditeľa BMW M Franka van Meela, ktorý tvrdil, že elektrické BMW M3 ”porazí všetko”.

Pre Motor Trend povedal, že túži využiť štvormotorovú konfiguráciu vozidla kvôli schopnosti ovládať hnacie ústrojenstvo a podvozok “s jednou centrálnou logikou”, čím vytvára “neutrálne, lineárne a predvídateľné” výkonné, luxusné, športové auto, ktoré by malo mať silu poraziť všetko.

Frank Weber, vedúci inžinierstva a výskumu a vývoja BMW, už naznačil, že auto bude mať jeden megawatt výkonu, alebo 1 341 koní. Vozidlo BMW M sa bude vyznačovať jedinečnou chémiou a chladením batérie, interne navrhnutými elektromotormi, 800-voltovou architektúrou a špeciálnym softvérom na prevádzku všetkého.

Automobilka tiež uvažuje o ľahšom variante s pohonom zadných kolies, ktorý ponúka iný zážitok z jazdy. Polovica motorov pravdepodobne znamená polovicu výkonu a 670 koní je stále veľa. Na novej architektúre by sme sa mohli dočkať aj elektrického BMW M3 Touring, ale všetka zábava je ešte pár rokov ďaleko. Séria 3 založená na Neue Klasse príde v roku 2026, po ktorej budú nasledovať aj luxusné, športové autá BMW M3 v roku 2027. Vagón by pravdepodobne prišiel potom, bližšie ku koncu desaťročia.

zdroj: motor1.com


Bugatti Tourbillon má 1800 koní a stovku zvládne za 2 sekundy21. Jún 2024

Toto nie je ďalší derivát Bugatti Chiron. Určite sa nápadne podobá na staré luxusné, športové auto Bugatti poháňané motorom W16, ale toto je úplne nová beštia. Privítajte vlajkovú loď novej generácie Bugatti s výkonom 1 800 koní, Bugatti Tourbillon.

Predchádzajúce správy o motore boli pravdivé - jedná sa o 8,3-litrové monštrum, ktoré dosahuje otáčky 9 500 otáčok za minútu a dosahuje výkon 1 000 koní bez akýchkoľvek turbodúchadiel. Cosworth pomohol vyvinúť atmosférické monštrum, ktoré váži len 252 kg napriek tomu, že je výrazne väčšie ako motor W16, ktorý nahrádza. K dispozícii je tiež krútiaci moment 1000 Nm, ale väčší záujem je tu druhá polovica pohonnej jednotky Bugatti Tourbillon.

Hovoríme o hybridnej pomoci. Predná elektrická náprava nesie dva elektromotory, pričom tretí motor je umiestnený vzadu, aby pomáhal roztáčať zadné kolesá. Centrálne namontovaná batéria s kapacitou 25 kWh dodáva energiu a do mixu pridáva 800 koní. Kombinovaný výkon je 1 800 koní a za predpokladu, že zákazkové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 budú mať dostatočnú priľnavosť, dosiahne Bugatti Tourbillon rýchlosť 100 km/h len za 2,0 sekundy.

To však nie je správna metrika na vyjadrenie skutočného výkonu Tourbillonu. Pri plnom plyne sa dosiahne rýchlosť 200 km/h za približne 5,0 sekundy. 300 km/h príde len za 10 sekúnd. Najvyššia rýchlosť 445 km/h nastane za menej ako 25 sekúnd, pokiaľ nemáte nainštalovaný špeciálny rýchlostný kľúč. Keď je aktivovaný, Tourbillon udržuje svoje obrovské zadné krídlo zhrbené, zatiaľ čo rýchlosť stúpa až na 460 km/h.

Najnovšie luxusné, športové auto Bugatti nestráca nič tým, že sa stane hybridom, okrem trochu hmotnosti. Áno, napriek batérii a elektromotorom Bugatti tvrdí, že Tourbillon je ľahší ako Chiron. Môže sa tiež plaviť po meste bez použitia tohto šikovného motora V16. V skutočnosti môže ísť mimo mesta s odhadovaným dojazdom 50 km. Neexistuje žiadna zmienka o rýchlosti elektrickej energie a Bugatti nie je pripravené hovoriť o časoch nabíjania. Používa však 800-voltový systém a aby sme nezabudli, Mate Rimac v týchto dňoch riadi Bugatti. A vie čo-to o elektrickom výkone.

Znalci hodiniek rozpoznajú tourbillon ako mechanické bity používané vo vysoko kvalitných hodinkách na zvýšenie presnosti. Bugatti vidí svoj Tourbillon ako veľké, nadčasové dielo mechanickej dokonalosti. To sa stane ľahko zrejmým, keď otvoríte elektricky ovládané dvojstenné dvere, aby ste videli ohromujúci analógový interiér. Tri veľké číselníky pripevnené na volante zobrazujú všetko od otáčok motora až po množstvo paliva, teplotu motora a ďalšie. V dohľade nie je obrazovka.

Meradlá boli navrhnuté a vyrobené výrobcami hodiniek Switch a sú trvalo pripevnené k stĺpiku riadenia, takže pri otáčaní volantom zostávajú nehybné. Medzitým v stredovej konzole nájdete banky hliníkových spínačov, otočných voličov a jednu krištáľovú páku, ktorá spúšťa motor V16. Účelom toho všetkého je dať Tourbillonu nadčasový vzhľad, ale v hornej časti stredovej konzoly je skrytá digitálna obrazovka. Na povel sa otočí nahor a okrem iného umožní vodičovi prístup k Apple CarPlay.

Pokiaľ ide o dizajn, nemožno si ho pomýliť s Bugatti. Exteriér v štýle Chiron je vybavený špeciálnym difúzorom, ktorý začína hneď za kabínou pre cestujúcich, prakticky skrytý pred pohľadom. Vetracie otvory pod svetlometmi pomáhajú privádzať vzduch k veľkým bočným prívodom. Mriežka chladiča podkovy privádza vzduch do chladičov a zároveň zvyšuje prítlak. Aktívne zadné krídlo sa môže rozvinúť smerom nahor a slúžiť ako vzduchová brzda. A to všetko jazdí na úplne novom viacprvkovom zavesení, ktoré je o 45% ľahšie v porovnaní s tým čo ponúkali luxusné, športové autá Bugatti Chiron.

“Vývoj Bugatti Tourbillon bol na každom kroku vedený 115-ročnou históriou Bugatti a slovami samotného Ettore Bugatti,” povedal generálny riaditeľ Bugatti Mate Rimac. “Jeho mantry ‘ak je porovnateľné, už to nie je Bugatti’ a ‘nič nie je príliš krásne’ boli vedúcou cestou pre mňa osobne, rovnako ako pre dizajnérske a inžinierske tímy, ktoré sa snažili vytvoriť ďalšiu vzrušujúcu éru v príbehu luxusných, hyperšportových automobilov Bugatti.”

Hoci auto vidíme dnes, táto éra sa začne až v roku 2026, keď bude dodané prvé z 250 sériových vozidiel. Práve teraz je Bugatti Tourbillon v testovacej fáze. Luxusné, športové autá Bugatti Tourbillon pôjdu do predaja v základnej cene 3.6 milióna EUR.

zdroj: motor1.com


Elektrické Ferrari by malo stáť viac ako pól milióna EUR20. Jún 2024

Najlepšie stráženým tajomstvom v Maranelle v týchto dňoch je luxusné, športové auto Ferrari na elektrický pohon. Prvý vzpínajúci sa kôň bez spaľovacieho motora zostáva takmer úplnou záhadou. Zatiaľ vieme len to, že sa bude vyrábať v novej továrni v rodnom meste spoločnosti a jeho vydanie je naplánované na posledný štvrťrok 2025. Agentúra Reuters počula od zdrojov oboznámených s touto záležitosťou, že elektrický taliansky žrebec bude stáť najmenej 500.000 EUR.

Ceny sa však na celom svete značne líšia v dôsledku regionálnych daní, takže priama konverzia nie je vždy presná. Nech je to akokoľvek, povráva sa, že požadovaná cena je za základnú verziu, ale málokedy si zákazníci kupujú Ferrari s nulovými príplatkami. Údajná požadovaná cena by bola zhruba rovnako drahá ako bežné, luxusné, športové autá Ferrari SF90 Stradale.

Zdroj agentúry Reuters sa tiež dozvedel, že druhý elektromobil Ferrari už vstúpil do počiatočnej fázy vývoja. Po SUV Ferrari Purosangue a prvom elektrickom modeli by pridanie ďalšieho modelu do zostavy mohlo poškodiť exkluzivitu. Aby sa zabránilo oslabeniu značky, predpokladá sa, že spoločnosť má v úmysle obmedziť výrobu na maximálne 20 000 vozidiel ročne, aspoň na chvíľu.

Predaj luxusných, športových automobilov Ferrari z roka na rok neustále rastie a v roku 2023 dosiahol 13 663 vozidiel. Ľudia sú ochotní trpezlivo čakať roky, kým prevezmú dodávku. V novembri minulého roka generálny riaditeľ Benedetto Vigna uviedol, že knihy objednávok sú na rekordných úrovniach, a to natoľko, že produkcia pre rok 2025 už bola vypredaná. To znamená, že novo zadané objednávky budú splnené najskôr do roku 2026.

Aby sa Ferrari nestalo značkou SUV, obmedzilo ročnú produkciu Purosangue na 20% celkovej produkcie. High-riding model začína na cene približne 400.000 EUR a pravdepodobne by sa predával ešte lepšie bez akýchkoľvek obmedzení vo výrobe. S novým závodom na ceste bude z montážnej linky schádzať viac automobilov. Najzaujímavejším z tejto série bude hyperauto, ktoré by malo prísť koncom tohto roka.

Pokiaľ ide o inauguračný elektromobil, šéf produktového marketingu Ferrari Emanuele Carando nedávno povedal, že bude mať ”autentický zvuk” a bude to “skutočné Ferrari”. V roku 2026 sa predpokladá, že nepomenovaný model bude predstavovať približne 5% celkových predajov. Očakáva sa, že elektromobily budú do roku 2030 predstavovať 40% všetkých ročných zásielok.

zdroj: motor1.com


Nové BMW X3 (2025) prichádza s uhladeným dizajnom19. Jún 2024

Automobilka BMW predstavila nové, luxusné, športové autá BMW X3 (2025) v dvoch výbavách s novými hybridnými pohonnými jednotkami, najnovším nastavením infotainmentu a sviežim dizajnom exteriéru.

K dispozícii bude v základnej výbave BMW X3 30 xDrive alebo najvyššej výbave X3 M50 xDrive. Ani jedno z vozidiel neobsahuje vo svojom názve označenie “i”, keďže BMW si teraz vyhradzuje písmeno pre svoje plne elektrické modely.

BMW X3 30 xDrive využíva preplňovaný 2,0-litrový štvorvalcový motor automobilky so 48-voltovým mild-hybridným systémom, ktorý dosahuje výkon 255 koní. To je viac ako odchádzajúci model s nehybridným motorom. Nový model ale dosiahne zrýchlenie z 0-100 km/h za rovnakých 6,0 sekúnd a dosahuje maximálnu rýchlosť 220 km/h.

BMW X3 M50 xDrive obsahuje elektrifikovaný 3,0-litrový preplňovaný radový šesťvalec. Produkuje 393 koní, čo stačí na zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.4 sekundy. To je rovnáký čas ako odchádzajúce BMW X3 M40i. Je elektronicky obmedzený na 250 km/h s voliteľnými výkonnými pneumatikami alebo 220 km/h so základnými celoročnými pneumatikami. Pohon všetkých kolies je súčasťou štandardnej výbavy oboch výbav a osemstupňová automatická prevodovka BMW Steptronic je jedinou dostupnou prevodovkou.

Aktualizované pohonné jednotky sa skrývajú pod úplne novým dizajnom exteriéru, ktorý je väčší ako jeho predchodca. Nové, luxusné, športové autá BMW X3 (2025) sú o 3,3 cm dlhšie a 2.8 cm širšie, zatiaľ čo je o 2.5 cm nižšie na výšku, merajú 485 cm na dĺžku, 192 cm na šírku a 166 cm na výšku.

Nový dizajn modelu BMW X3 zahŕňa väčšie mriežky chladiča s vertikálnymi a diagonálnymi tyčami vo výbave X3 30. Smerovky v tvare písmena L v nových svetlometoch slúžia ako denné svetlá vozidla, bočné značky a smerové svetlá, zatiaľ čo k dispozícii sú full LED svetlomety. Vzadu BMW zastrčí koncovky výfuku do nástavca zadného nárazníka základného modelu. Devätnásťpalcové zliatinové originál disky BMW sú štandardom pre X3 30, s 20- a 21-palcovými možnosťami.

BMW X3 M5020-palcové zliatinové originál disky, mriežky chladiča špecifické pre M s horizontálnymi tyčami, brzdy M Sport a štvorité koncovky výfuku. Osvetlená mriežka chladiča značky je tiež štandardnou výbavou, zatiaľ čo výkonnostné vychytávky zahŕňajú adaptívny športový podvozok M, variabilné športové riadenie a zadný diferenciál M Sport.

Vo vnútri dostane X3 zakrivený displej BMW a informačno-zábavný systém BMW iDrive 9, ktorý automobilka prvýkrát uviedla na BMW X1 v roku 2024. Existuje množstvo nových funkcií, ako napríklad QuickSelect, ktorý umožňuje pohodlný prístup k najpoužívanejším funkciám vodiča bez toho, aby ste museli prechádzať podponukami.

Novo navrhnuté nastaviteľné vyhrievané športové sedadlá a volant s plochým dnom sú v novom crossoveri tiež štandardom. Sedadlá sú k dispozícii v troch farbách, zatiaľ čo kombinácia M Veganza/Alcantara je voliteľná. BMW tiež prvýkrát sprístupní svoj prístrojový panel z tkanej látky pre model X3 v roku 2025.

BMW ponúkne 10 farieb exteriéru pre luxusné, športové autá BMW M50 xDrive, jednu plnú farbu a deväť metalických a 11 metalických odtieňov pre X3 30 xDrive, vrátane novej farby s názvom Dune Grey metallic. Zákazníci budú mať k dispozícii aj viac ako 15 lakov karosérie BMW Individual .

BMW bude vyrábať model 2025 X3 vo svojej továrni v Spartanburgu v Južnej Karolíne. V Európe sa začne predávať v druhej polovici roka.

zdroj: motor1.com


Audi predstavilo svoje najvýkonnejšie auto všetkých čias18. Jún 2024

Po tom, čo luxusné, športové autá Porsche Taycan začiatkom tohto roka dostali komplexnú aktualizáciu v polovici predajného cyklu, zdá sa spravodlivé, aby sesterský model nasledoval tento príklad. Privítajte Audi E-Tron GT (2025), ktoré dostane množstvo aktualizácií na odomknutie väčšieho výkonu, rýchlosti nabíjania a dojazdu. V budúcnosti budú na výber tri rôzne verzie: S E-Tron GT, RS E-Tron GT a vlajková loď RS E-Tron GT Performance.

Novo pridaný dojazd preberá úlohu najvýkonnejšieho sériového, luxusného, športového auta Audi vôbec. Má mocný výkon 925 koní, ale stále zaostáva za monštrom, ktorým je Porsche Taycan Turbo GT s výkonom 1 035 koní. Okrem toho, že je to najsilnejšie luxusné, športové auto Audi, je tiež najrýchlejšie. Potrebuje len 2.5 sekundy na dosiahnutie rýchlosti 100 km/h – stále o dve desatiny sekundy pomalšie ako Porsche.

Menšie príchute tiež nie sú práve pomalé alebo poddimenzované. Audi RS E-Tron dostane 845 koní za 2,8-sekundový šprint, zatiaľ čo základný E-Tron má 671 koní za 3,4-sekundový šprint. Modely s označením RS dosahujú maximálnu rýchlosť 260 km/h, zatiaľ čo základná výbava bude robiť o niečo nižšiu rýchlosť 250 km/h. Všetky tri obsahujú dvojmotorové nastavenie umožňujúce pohon všetkých kolies. Audi tvrdí, že konfigurácia s jedným motorom a pohonom zadných kolies sa neplánuje.

Okrem novo získanej rýchlosti dostane elektrický sedan vylepšenú batériu. Využiteľná energetická kapacita vyskočila z 84 kWh na 97 kWh, zatiaľ čo hmotnosť klesla o 10 kg. Je tu viac dobrých správ o batérii, pretože teraz podporuje maximálny nabíjací výkon 320 kW na rozdiel od predchádzajúcich 270 kW. V ideálnych podmienkach nabíjania sa batéria nabije z 10 na 80% za 18 minút. Trvá len 10 minút, kým sa model nabije na 290 km dojazdu.

Batéria nie je jediným kusom hardvéru, ktorý znížil hmotnosť, pretože zadný elektromotor je približne o 11 kg ľahší ako predtým. Ak je efektivita to, čo hľadáte, budete chcieť preskočiť luxusné, športové autá RS a získať základný model S. Audi ponúka maximálny dojazd 630 km, ale majte na pamäti, že je to podľa cyklu WLTP. Ekvivalentný údaj EPA bude pravdepodobne nižší.

Dokonca aj vstupný model dostane novo vyvinuté dvojkomorové, dvojventilové vzduchové odpruženie. Toto aktívne nastavenie môže znížiť auto o 5-7 cm v priebehu niekoľkých sekúnd, aby sa maximalizoval komfort pri prekonávaní nerovností. V prípade modelu Audi RS E-Tron GT Performance dostane odpruženie špeciálny režim výkonu prispôsobený používaniu na trati.

Aj keď Audi E-Tron GT stále vyzerá, akoby pochádzal z budúcnosti, existuje niekoľko pekných pripomenutí minulosti. Napríklad 21-palcové kované originál disky Audi nadväzujú na koncept Audi Avus Quattro z roku 1991. Vo vnútri má digitálny prístrojový panel RS E-Tron GT Performance biely motív odkazujúci na RS2 Avant z roku 1994.

Luxusné, športové autá Audi S E-Tron GT začína v Nemecku na cene 126.000,- EUR, zatiaľ čo Audi RS E-Tron GT stojí 147.500,- EUR. Vrcholná verzia Audi RS E-Tron GT Performance sa predáva za 160.500,- EUR.

zdroj: motor1.com


BMW muselo umiestniť logo BMW M pod samotnú mriežku17. Jún 2024

Už niekoľko rokov pozorujeme trend. BMW umiestnilo logo BMW M na prednú časť luxusných, športových automobilov M Performance. Začalo to v roku 2021 faceliftmi pre BMW X3 M40i a X4 M40i. Okrem niekoľkých automobilov, ako sú BMW Z4 M40i a iX M60, všetky ostatné nie celkom luxusné, športové autá BMW M teraz hrdo nesú označenie BMW M.

BMW M240i (2025) je najnovším automobilom M Lite, ktorý dostal slávny list. BMW sa však rozhodlo urobiť veci inak a namontovalo znak nezvyčajne nízko. Ostatné luxusné, športové autá BMW M Performance zvyčajne nesú logo na jednej z obličiek, ale nemecká luxusná značka sa rozhodla namontovať ho na prívod vzduchu. Je to zvláštne umiestnenie a úprimne povedané, auto vyzerá, akoby niekto vylepšil menšiu verziu 230i. Dôvod prečo je logo BMW M namontované tak nízko je, pretože BMW M240i má aktívnu mriežku.

Potom je tu názov auta – BMW M240i. Hoci nové BMW M135i stratilo “i”, ktoré historicky znamenalo vstrekovanie paliva, nové kupé radu M Performance 2 si ho zachováva. BMW však už oznámilo, že upustí od poslednej postavy na všetkých svojich benzínových modeloch. Zdá sa, že plánom je urobiť zmenu na autách novej generácie. Medzitým je trochu zvláštne nesledovať súdržnú nomenklatúru naprieč zostavou.

Zdá sa, že BMW experimentuje s odznakmi. Pre netrénované oko vzbudzuje M135 pri pohľade z diaľky dojem, že je to “M1″. Prvé dva znaky označenia modelu majú rovnakú veľkosť, zatiaľ čo zvyšných “35″ je menších. To nie je prípad aktualizovaného M235i, pretože všetky písmená a čísla majú rovnakú veľkosť.

So svojou najnovšou vlnou vozidiel M Performance BMW zmenšuje rozdiel medzi skutočnými luxusnými, športovými autami BMW M. No, aspoň vizuálne. Okrem doplnkových odznakov dostali vozidlá pseudo-M športovejšie vyzerajúce kryty bočných zrkadiel a dokonca aj štvoritý výfukový systém. BMW M135, X1 M35i a X2 M35i majú teraz štyri tipy, pričom nová generácia M235 Gran Coupé bude nasledovať neskôr v tomto roku. Medzitým nová X3, ktorá príde tento mesiac, bude mať variant X3 M50 so štvoritým výfukom.

BMW M už nejaký čas spája predaj luxusných, športových automobilov M Performance s plnotučnými M. Tieto menšie M-ka sú k dispozícii v celej zostave, od kompaktného M135 až po veľké, luxusné, športové autá BMW M760e.

BMW inteligentne využíva kapitál značky M a predáva viac áut. To znamená, že niektorí skalní fanúšikovia sa vysmievajú myšlienke modelu M Performance, ktorý zdieľa rovnaké písmeno s plnohodnotným M. Táto stratégia je dvojsečná zbraň, pretože môžete získať niektorých zákazníkov M Performance, ale existuje riziko, že stratíte kupujúcich skutočných modelov M. Predpokladáme, že vedenie BMW si všetko prepočítalo a čísla fungujú v prospech BMW.

zdroj: motor1.com


BMW M2 (2025) má o 20 koní viac a nové strieborné kolesá16. Jún 2024

Po odhalení ľahko aktualizovaného modelového radu BMW 2 prestavuje automobilka BMW aj luxusné, športové autá BMW M2. Hlavným údajom je nárast výkonu o 20 koní až na 473 koní, čím sa malé kupé vyrovná modelom BMW M3 a M4.

Na prvý pohľad viditeľnou novinkou je, že luxusné, športové autá BMW M2 dostanú možnosť objednať si originál disky BMW v striebornej farbe, ktorá vyzerá celkom príťažlivo. Sú to rovnaké kolesá, aké majú k dispozícii aj nedávno faceliftované modely BMW M3 a M4.

Motor je rovnaký twin-turbo 3,0-liter, ktorý sa používa v mnohých luxusných, športových autách BMW M, a hoci sa výkon zvyšuje, krútiaci moment zostáva rovnaký. BMW tiež tvrdí, že zmenilo mapovanie škrtiacej klapky pre tento motor pre rýchlejšiu reakciu. Dodatočný výkon je dobrý pre 0,1-sekundovú úpravu časov zrýchlenia, keď BMW M2 teraz zvládne zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.1 sekundy (manuál), resp. 3.9 sekundy (automat).

BMW nezmenilo žiadnu karosériu nového modelu M2, ale pre rok 2025 sa paleta farieb rozširuje a odznaky a koncovky výfuku sú teraz čierne. Vo vnútri nájdete najnovší infotainment BMW, iDrive 8.5, nový volant s plochým dnom a voliteľné červené akcenty pre štandardné športové sedadlá. Uhlíkové časti sú teraz tiež samostatnou možnosťou, namiesto toho, aby boli zabalené v drahom balíku uhlíkových vlákien.

zdroj: motor1.com