Novinky
BMW končí s crossoverom X45. Júl 2024
Keď BMW minulý rok uviedlo na trh druhú generáciu BMW X2, urobilo crossover kupé oveľa väčším ako jeho predchodca. To veľa ludí prinútilo premýšľať, či majú luxusné, športové autá BMW X4 budúcnosť v čoraz preplnenejšej zostave spoločnosti. No, teraz poznáme odpoveď – model X4 končí. Podľa posledných správ sa model nedožije ďalšej generácie.
BMW vysvetľuje, že v zostave pre X4 už nie je miesto, pretože X2 je už dospelá. Cenový rozdiel medzi nimi sa podstatne zmenšil, takže nemá zmysel obe tieto luxusné, športové autá držať v zostave. Tí, ktorí potrebujú väčšie SUV kupé, môžu prejsť na väčšie luxusné, športové autá BMW X6.
Ak by ste potrebovali niečo medzi tým po tom, čo X4 zmizne, nemecká luxusná značka ponúka model BMW X3. Na rozdiel od modelu X2 s platformou založenou na pohone predných kolies a štvorvalcovými motormi pokračuje najpredávanejší produkt BMW v roku 2023 so základmi RWD a šesťvalcovým motorom v novom modeli M50.
BMW nehovorí, kedy plánuje ukončiť výrobu X4. S dodávkami vylepšenej X3, ktorá sa začne koncom tohto roka, nám logika hovorí, že derivát v štýle kupé sa už dlho nezdrží. Zdá sa nepravdepodobné, že model sa dožije roku 2025. BMW X2 nie je skutočnou náhradou, ale zákazníci, ktorí nakupujú v tomto výklenku, nemôžu skutočne robiť rozdiel medzi pohonom predných a zadných kolies.
Hoci BMW X4 so spaľovacími motormi stojí pred jasným koncom, môže existovať nepriamy nástupca. BMW blog uvádza, že plne elektrické, luxusné, športové autá BMW iX4 by mali doraziť okolo roku 2027 na platforme Neue Klasse. Mníchovská značka uviedla, že do roku 2028 uvedie na trh najmenej šesť elektromobilov na nových špecializovaných základoch. BMW iX4 by mohol byť jedným z nich, spolu s už potvrdeným crossoverom BMW iX3 prichádzajúcim v roku 2025 a sedanom i3, ktorý má prísť v roku 2026.
zdroj: motor1.com
Najvýkonnejší Land Rover Defender Octa má 626 koní4. Júl 2024
Land Rover Defender Octa debutuje ako najvýkonnejší variant modelu vôbec. Pod kapotou je 4,4-litrový mild-hybridný motor V8 s dvoma turbodúchadlami s výkonom 626 koní. V luxusnom, športovom SUV však ide o viac ako len o zvýšenie výkonu. Land Rover tiež revidoval odpruženie a vylepšil dizajn, aby naplno využil svoje vylepšené schopnosti v teréne.
Luxusné, športové autá Land Rover Defender Octa sú vybavené podvozkom Land Rover 6D Dynamics, ktorý eliminuje sklon karosérie a nakláňanie a zároveň maximalizuje kĺbové členenie odpruženia pre najlepší výkon v teréne. Sedí o 28 mm vyššie ako štandardný Defender s 68 mm širším postojom a má dlhšie, silnejšie priečne ramená a jedinečné aktívne tlmiče. Brzdná sila pochádza z 15,7-palcových predných bŕzd so šesťpiestikovými strmeňmi Brembo a SUV má doteraz najrýchlejší pomer riadenia zo všetkých Defenderov.
Osemstupňová automatická prevodovka je jedinou prevodovkou, pričom motor v štandardnom režime zvyčajne poskytuje krútenie 750 Nm. Prepnite ho do režimu “Octa” a odomknete plných 800 Nm. Land Rover tvrdí, že luxusné, športové autá Defender Octa môžu zasiahnuť zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,8 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 258 km/h, pričom má na sebe 22-palcové originál disky Land Rover a celoročné pneumatiky. Môže tiež brodiť do 100 cm vody.
Tridsaťtripalcové pneumatiky Goodyear Advance All-Terrain, vyvinuté špeciálne pre model Octa, sa nachádzajú pod predĺženými podbehmi kolies. Prepracované nárazníky zlepšujú nájazdový a zadný nájazdový uhol modelu Defender a nový dizajn mriežky chladiča zvyšuje prúdenie vzduchu pod kapotou. Štvorité koncovky výfuku s aktívnym výfukovým systémom trčia dozadu. Má dokonca predné a zadné body na zotavenie a ochranu podvozku.
Vo vnútri je Land Rover Defender Octa vybavený novými sedadlami Performance s väčšou oporou a integrovanými opierkami hlavy, pričom spoločnosť ponúka svoju audio technológiu Body and Soul Seat na modeli Defender po prvýkrát. Štandardný interiér je semianilínová koža Burnt Sienna s ebenovou tkaninou Kvadrat, ale zákazníci môžu získať aj kabínu Light Cloud a Lunar alebo ebenovú kožu. Octa Edition One dostane dvojfarebné khaki a ebenové čalúnenie sedadiel.
Každá Octa má novú grafiku s diamantovým kruhom a kontrastnú čiernu strechu a dvere batožinového priestoru Narvik Black, pričom zákazníci majú dve nové farby exteriéru – Petra Copper a Faroe Green. Sú voliteľné popri sivej Carpathian Grey a Charente Grey, ale Land Rover ponúka zelenú iba pre model Edition One.
Špeciálna výbava, ktorá je k dispozícii iba počas prvého roku výroby modelu Octa, prichádza aj s detailmi z uhlíkových vlákien pre nápis na kapote, lemovanie nasávania vzduchu, operadlá predných sedadiel a obloženie stredovej konzoly. Dodáva sa tiež s 20-palcovými zliatinovými kolesami a výberom pokročilej terénnej pneumatiky.
Land Rover Defender Octa, ktorý dostal svoje meno podľa oktaedrického tvaru diamantu, bude mať svoj verejný debut budúci týždeň na festivale rýchlosti v Goodwoode 2024 od 11. do 14. júla.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz oslavuje 130 rokov pôsobenia v motoristickom športe3. Júl 2024
Úspechy v motoristickom športe patria do DNA značky Mercedes-Benz rovnako, ako samotné luxusné, športové autá. Už prvé preteky automobilov v histórii pred 130 rokmi vyhrali dve vozidlá s motorom na základe licencie Daimler. Medzi návštevníkmi pretekov automobilov z Paríža do mesta Rouen 22. júla 1894 bol aj priekopník mobility Gottlieb Daimler so synom Paulom. O 20 rokov neskôr Paul Daimler takto spomínal na výsledok pretekov, pre ktoré bolo príznačné aj súperenie rôznych techník pohonu: „Na miesto pretekov sa hrnul obrovský dav ľudí, ktorí si chceli pozrieť toto výnimočné divadlo. Pretekárske vozidlá sa od seba podstatne líšili svojím tvarom, druhom aj veľkosťou. Ťažké parné vozidlá s prívesmi a ohromnou silou konkurovali ľahučkým trojkolesovým parným vozidlám a tie zase benzínovým vozidlám. […] Sami sme vo vozidle sprevádzali preteky. Bolo to zvláštne divadlo. Tieto principiálne rozdielne typy vozidiel si merali sily v rýchlosti: strojmajstri ťažkých parných vozidiel sa potili, boli zaprášení sadzou, s obrovskou námahou sádzali palivový materiál. Vodiči malých parných trojkolesových vozidiel neustále sledovali tlak a hladinu vody v malých, umelecky vložených rúrových kotloch a regulovali zapaľovanie oleja. Na rozdiel od nich, vodiči benzínových a petrolejových vozidiel pokojne sedeli na sedadle vodiča a občas použili páčku, akoby jazdili z čistého potešenia – bolo to celkom jedinečné porovnanie, na ktoré do smrti nezabudnem.“ Paul Daimler, vtedajší technický riaditeľ spoločnosti Daimler Motoren v roku 1914.
Od tejto diaľkovej jazdy sa táto značka naďalej zapisovala do histórie motoristického športu v rozličných kategóriách. K mnohým výročiam, ktoré budeme oslavovať v roku 2024, patrí aj víťazstvo v pretekoch Targa Florio v roku 1924, teda spred sto rokov, ako aj prvý štart vozidla Mercedes-Benz W 25 pred 90 rokmi na okruhu Nürburgring na pretekoch Eifelrennen v roku 1934 – bola to premiéra „strieborného šípu“.
Koncernový archív Mercedes-Benz pri príležitosti výročia pôsobenia tejto značky v motoristickom športe výrazne rozšíril sekciu histórie motoristického športu v digitálnom multimediálnom archíve a v systéme pre rešeršovanie M@RS. Tento archív má novú štruktúru a lepší vzhľad – kompletné detailné informácie sú dostupné najprv pre časové obdobie od roku 1894 do roku 1955. Ďalšie doplnenia budú nasledovať postupne. Okrem známych rubrík ako Vodiči, Vozidlá či Preteky, Rely a Rekordné jazdy bola do systému zakomponovaná nová časť, konkrétne štvrtá, prepracovaná kategória pod označením Epochy, pretekárske seriály, majstrovstvá. Úvodné texty a priradenie relevantných vozidiel, vodičov a úspechov tu vytvárajú počiatočný prehľad o histórii motoristického športu značky Mercedes-Benz. Vďaka tomu je systém M@RS, ktorý je už veľa rokov považovaný za ideálny príklad archívnej a mediálnej databanky, ešte prívetivejší pre používateľa
BMW M3 je v Írsku drahšie ako nové a väčšie BMW M52. Júl 2024
Vysoké dane z vozidiel, ktoré chrlia veľké množstvo emisií, vedú k šialeným situáciám, ako je zaplatenie šesťciferných čísel za Toyotu GR Yaris alebo 1,5-litrový Mercedes triedy E. Rovnako bizarnú okolnosť možno nájsť v Írsku. BMW M3, ktoré sa tam predalo, stojí 151.675,- EUR. Nové, luxusné, športové autá BMW M5, ktoré boli predstavené minulý týždeň, sú výrazne lacnejší ako ich menší brat a majú cenovku 137.055,- EUR.
A to aj napriek tomu, že ide o oveľa väčšie a ťažšie auto s mohutným motorom V8 pod kapotou. Ako je to možné? Všetko závisí od dane z registrácie vozidiel (TKV), ktorá je založená na emisiách CO2.
Vďaka plug-in hybridnému nastaveniu dosahuje najnovšie luxusné, športové autá BMW M5 v kombinovanom cykle WLTP emisie CO2 37 g/km. To ho radí do najnižšej daňovej skupiny (do 50 g/km), pre ktorú je TKV iba 7% hodnoty vozidla. BMW M3 produkuje emisie 228 g/km vďaka svojmu neelektrifikovanému šesťvalcovému motoru. Preto spadá do najvyššej daňovej skupiny (viac ako 190 g/km), takže daň predstavuje neuveriteľných 41% hodnoty auta.
Rozdiel 14.622,- EUR medzi týmito dvoma luxusnými, športovými autami je úplne zvláštny, ale ukazuje, prečo výrobcovia automobilov chcú uviesť na trh viac plug-in hybridov. Podľa názoru regulátora sú PHEV menej škodlivé pre životné prostredie. Samozrejme, to za predpokladu, že majiteľ často dobíja batériu vozidla, aby využil deklarovaný elektrický dojazd. V prípade M5 BMW tvrdí, že dokáže prejsť až 70 km v cykle WLTP bez spotrebovania benzínu.
Odhliadnuc od emisií, rozdiel v uvedených číslach spotreby paliva je absurdný. BMW M5 (teoreticky) potrebuje iba 1.7 l/100 km na cyklus WLTP. A to aj napriek tomu, že v európskej špecifikácii váži 2.435 kg. BMW M3 potrebuje 10.1l/100 km.
Pozreli sme sa na listy technických špecifikácií a zistili sme, že BMW M3 je o 655 kg ľahšie ako nové, luxusné, športové autá BMW M5 a napriek tomu je uvedené ako model s oveľa horšou spotrebou paliva. Stojí za zmienku, že BMW predáva M3 iba v Írsku ako horúcejší model Competition s pohonom xDrive. Verzie s pohonom zadných kolies dostupné na iných trhoch sú ľahšie.
zdroj: motor1.com
Porsche 911 dostalo ručne lakovanú farbu exteriéru1. Júl 2024
Porsche má pri navrhovaní vozidiel veľa historických skúseností. To zahŕňa úplne nové luxusné, športové autá a jednorazové reinterpretácie, ako je tento upravený model Porsche 911 Turbo S. Porsche ho postavilo, aby predviedlo rozsah svojho programu personalizácie v Sonderwunsch, založeného na jednom zo štyroch špeciálnych Porsche 959 postavených koncom 80. rokov.
Najvýraznejšou vecou na najnovšom jednorazovom modeli Porsche 911 Turbo S je jeho ručne lakovaná farba vonkajšieho laku. Automobilka ho dokončila farbou “Chromaflair” Urban Bamboo, ktorá obsahuje tenké pigmenty na vrchnom nátere, ktoré umožňujú ľuďom vidieť rôzne odtiene farieb v závislosti od svetla a uhla pohľadu. Má tiež ručne maľovaný pruh po stranách vo farbách Rock Green Metallic, Jet Green Metallic a Anthracite Brown Metallic.
Vo vnútri starostlivá pozornosť Porsche venovaná detailom zahŕňa ručne šité krížové švy Island Green na palubnej doske a výplniach dverí. Čierne kožené sedadlá sú vybavené vložkami Slate Grey, Agave Green a Island Green a veko stredovej konzoly zobrazuje značku Sonderwunsch, ktorú Porsche umiestňuje aj na zadné okno na strane vodiča. Toto luxusné, športové auto Porsche 911 má dokonca celokožený batožinový priestor.
Porsche vyrába personalizované luxusné, športové autá pre zákazníkov už desaťročia a pokračuje v rozširovaní možností prostredníctvom Porsche Exclusive Manufaktur. Spoločnosť tvrdí, že dnes má viac ako dvojnásobné možnosti prispôsobenia ako v roku 2012, pričom vo všetkých modeloch je k dispozícii viac ako 1 000 ďalších možností. Teraz pretvára svoj program Sonderwunsch z konca 70-tych rokov pre jednorazové luxusné, športové autá.
zdroj: motor1.com
Míľnik závodu Mercedes-Benz v Brémach30. Jún 2024
Závod Mercedes-Benz v Brémach dosiahol významný míľnik vo svojej 46-ročnej histórii: 10-miliónte vozidlo s hviezdou zišlo z výrobnej linky. Jubilejným vozidlom je plne elektrické luxusné, športové auto Mercedes-Benz EQE. Elektrické vozidlá a hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete sú neoddeliteľnou súčasťou produktového portfólia závodu. V roku 2019 bola EQC prvým elektrickým modelom značky Mercedes-Benz z veľkosériovej produkcie a bola integrovaná do sériovej výroby v Brémach. Odvtedy závod v Brémach pokrýva celý rad technológií pohonov. Plne elektrický biznis sedan EQE sa od roku 2022 vyrába na rovnakej linke ako vozidlá s konvenčným pohonom. Okrem toho je závod Mercedes-Benz v Brémach vedúcim závodom pre výrobu Triedy C a zároveň riadi výrobu GLC v globálnej výrobnej sieti. V minulom roku zišlo z montážnej linky v Brémach približne 277 000 vozidiel.
Pri príležitosti výročia závod priniesol aj vozidlo zo zbierky, ktoré v roku 1978 zišlo z výrobnej linky v Brémach ako prvé vozidlo s hviezdou: Mercedes-Benz S123 kombi.
“Produkčné jubileum opäť potvrdzuje efektivitu a flexibilitu závodu v Brémach. Blahoželám všetkým kolegom k tomuto vynikajúcemu tímovému výkonu. Príbeh úspechu závodu je stelesnením vášho odhodlania, vášne a snahy vyrobiť dokonalý Mercedes-Benz pre každého zákazníka.” Jörg Burzer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, riadenie výroby, kvality a dodávateľského reťazca
“Pri príležitosti tohto pôsobivého výročia stojí za to nahliadnuť do minulosti: Naše prvé osobné vozidlo zišlo z montážnej linky v roku 1978 a dnes oslavujeme 10-miliónte vozidlo vyrobené v Brémach. To je výnimočný míľnik pre náš závod. Som veľmi potešený a rád by som poďakoval všetkým svojim kolegom, ktorí sa podieľali na výrobe 10 miliónov vozidiel a tak napísali automobilovú históriu Brém. V roku 2019 sme boli prvým závodom, ktorý integroval elektrické vozidlá do veľkosériovej výroby – odvtedy vyrábame elektrické, luxusné, športové autá a vďaka tomu máme dobrú pozíciu pre budúcnosť.” Michael Frieß, vedúci závodu Mercedes-Benz v Brémach.
“Je to naozaj dôvod pre všetkých obyvateľov Brém, aby oslavovali, že sme dokázali postaviť toľko vozidiel s hviezdou v takom krátkom čase. Pre mňa osobne je 10 miliónov vozidiel impozantné číslo. Ukázali sme, že výroba automobilov je tu v Brémach tímovým športom. Pre mňa je 10 miliónov vozidiel z Brém dôkazom kvalitnej práce každého v závode. Som hrdý na to, že sme s našim brémskym výkonom spoločne položili vynikajúci základ pre milióny ďalších vozidiel.” Michael Peters, predseda zamestnaneckej rady závodu Mercedes-Benz v Brémach.
Závod Mercedes-Benz v Brémach je s približne 11 500 zamestnancami jedným z najväčších súkromných zamestnávateľov v regióne. V súčasnosti sa v závode vyrába deväť modelov: Trieda C sedan a kombi, CLE kupé a kabriolet, GLC SUV a kupé, luxusné, športové autá Mercedes-AMG SL roadster a GT, ako aj EQE.
Facelift Audi RS Q8 Performance prináša výkon 640 koní29. Jún 2024
Automobilka Audi prichádza s faceliftom aj pre luxusné, športové autá Audi RS Q8. Vrcholné SUV Audi tiež prináša novú verziu Performance, ktorá odráža ostatné luxusné, športové autá s označením RS, ako sú RS4, RS5, RS6 a RS7 Performance. Tu prichádza najsilnejší zo všetkých.
Audi RS Q8 Performance vystrelí až na vrchol výkonnostnej hierarchie pre modely na čistý benzín z Ingolstadtu. S monštruóznym výkonom 640 koní dokonca prekonáva ukončený model Audi R8 s atmosférickým motorom V10. Nové SUV má krútiaci moment 850 Nm z vylepšeného twin-turbo motora V8 o objeme 4.0-litra. Je to dostatok energie na zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.6 sekundy pred dosiahnutím maximálnej rýchlosti 315 km/h.
Novo pridaný výkon pomohol Audi oholiť takmer šesť sekúnd z času na kolo na Nürburgringu starého Audi RS Q8. Nový Performance sa zároveň stáva najrýchlejším sériovo vyrábaným SUV v okolí Zeleného pekla. Pretekársky a vývojový jazdec Frank Stippler dokončil kolo na Nordschleife za 7 minút a 36,69 sekundy, aby zosadil z trónu Porsche Cayenne Turbo GT (7:38,92), čím zlepšil rekord o viac ako dve sekundy.
Ten istý jazdec tiež nedávno pomohol Audi získať titul najrýchlejšieho sériovo vyrábaného kompaktného vozidla na slávnej nemeckej trati s nadchádzajúcim sedanom Audi RS3 (2025).
Audi bude stále predávať bežné, luxusné, športové autá Audi RS Q8 s motorom V8 vytočeným na podstatne nižších 600 koní, čo je o 40 koní menej ako špičkový model Performance. Držanie sa základného modelu znamená, že strácate aj krútiaci moment. To neznamená, že bežná RS Q8 je pomalá, pretože šprint z 0-100 km/h zvládne za 3,8 sekundy, čo je len o dve desatiny sekundy pomalšie ako nový variant. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, ale obmedzovač môže byť uvoľnený až na 290 km/h alebo 315 km/h.
Dynamické duo zdedilo štýlové zmeny, ktoré sme videli minulý rok na modeloch Q8 a SQ8, ale je tu iná voštinová predná maska. Vzor sa rozširuje aj na zväčšené prívody vzduchu, aby modely RS získali agresívnejší vzhľad. V súlade s najšportovejšími vozidlami Audi sú vzadu oválne koncovky výfukov. Keď už hovoríme o tom, model Performance dostane novo vyvinutý ľahší výfuk so zníženým protitlakom a hlbším zvukovým sprievodom. Voliteľný športový výfukový systém RS prináša ešte väčšiu hlučnosť.
Audi RS Q8 vyzerá inteligentne s Matrix LED svetlometmi a laserovými diaľkovými svetlami, zatiaľ čo zadné svetlá OLED majú päť prispôsobiteľných svetelných podpisov. Ak sa cítite dobrodružne, Audi ponúka matné zlaté 23-palcové originál disky Audi s pneumatikami 295/35. Keramické brzdy sú k dispozícii za príplatok a dodávajú sa so 440 mm prednými a 370 mm zadnými kotúčmi. K dispozícii je pozoruhodný lak Sakhir Gold spolu s novo pridanými modrými farbami Ascari Blue a Chili Red.
Tieto špičkové, luxusné, športové autá Audi RS Q8 sa dodávajú s perforovanými športovými sedadlami s voštinovým prešívaním. Audi obaľuje volant do Alcantary a používa mikrovlákno z recyklovaných fliaš pre volič prevodovky a ďalšie oblasti. Pre väčšie pohodlie je štandardom adaptívne vzduchové odpruženie, ktoré dokáže nastaviť výšku jazdy až o 3,5 palca. K dispozícii je dokonca aj elektromechanická aktívna stabilizácia nakláňania a riadenie zadných kolies.
Luxusné, športové autá Audi RS Q8 idú v Nemecku do predaja za cenu 141.900,- EUR, kde sa model Performance bude predávať od 155.700,- EUR.
zdroj: motor1.com
Aston Martin Valiant je okruhová verzia s manuálnou prevodovkou28. Jún 2024
Aston Martin vypustil do sveta nové, luxusné, športové auto, určené na okruhy. Zoznámte sa s Aston Martin Valiant, superšportom založeným na už veľkolepom kupé Aston Martin Valour. Zostáva verný ediktu spoločnosti Aston Martin, že veľké motory sú to, čo ľudia chcú, a používa twin-turbo motor V12 s výkonom viac ako 730 koní. A je spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Predstavte si Aston Martin Valiant ako luxusné, športové autá Porsche 911 GT3 RS od Aston Martin. Je to zahriaty, športovejší variant Valour navrhnutý pre výkon pred komfortom. Podľa spoločnosti nápad neprišiel od nikoho iného ako od jazdca Aston Martin Formule 1 Fernanda Alonsa, ktorý požiadal o takéto vozidlo ako osobnú potrebu.
Aston Martin Valiant ako taký bol vybavený množstvom aerodynamických doplnkov, vrátane prepracovanej prednej časti s veľkým splitterom, pevným krídlom vzadu a vážne veľkým difúzorom. Karoséria, pretvarovaná tak, aby zlepšila prúdenie vzduchu, je vyrobená výlučne z uhlíkových vlákien. 21-palcové horčíkové originál disky sú pokryté sadou aerodynamických diskov na zlepšenie aerodynamiky okolo vozidla, inšpirovaných Aston RHAM/1, ktorý pretekal v Le Mans koncom 1970. rokov. Zahaľujú sadu karbón-keramických bŕzd s priemerom 16,1 palca vpredu a 14,1 palca vzadu.
Pod kožou je ešte viac zmien. Aston Martin Valiant používa 3D tlačený zadný pomocný rám, titánovú momentovú trubicu a ľahkú lítium-iónovú batériu, ktoré spolu znižujú 23 kg. Pruženie Valour bolo vyhodené v prospech sady tlmičov Multimatic Adaptive Spool Valve (ASV), super-efektnej výbavy, o ktorej Aston Martin hovorí, že je “schopná súčasne nastaviť každú klapku na jednu z tridsiatich dvoch diskrétnych kriviek tlmiča za menej ako šesť milisekúnd.” Je to typ super-fantazijných vecí, ktoré nájdete na luxusných, športových autách ako Ford Mustang GTD, Ferrari Purosangue a moderných IndyCars.
5,2-litrový twin-turbo motor V12 vo vnútri Valiantu má výkon 735 koní, čo je o 30 koní viac ako Valour. Krútiaci moment je nezmenený, čo je podľa hovorcu spoločnosti Aston Martin výsledkom limitov krútiaceho momentu prevodovky. Šesťstupňová prevodovka je transaxle namontovaná vzadu pre lepšie rozloženie hmotnosti. Rovnako ako vo Valour je diferenciál s obmedzeným preklzom čisto mechanickou jednotkou.
Kabína Valiantu bola vyzdobená pretekárskym vybavením, ktoré zahŕňa polovičnú klietku, sadu sedadiel Recaro Pódium a štvorbodové postroje. Vo vnútri nájdete tiež obloženie z uhlíkových vlákien a Alcantary, ako aj exponované spojenie radiacej páky. Aston Martin hovorí, že pracoval na zlepšení pocitu a úsilia z radenia pomocou nového váženého gombíka špecifického pre luxusné, športové autá Aston Martin Valiant.
Aston Martin vyrobí len 38 kusov modelu Valiant, pričom všetky by už mali byť predané. Ceny za každú jednotku sa budú líšiť v závislosti od možností, hoci priemerná cena bude okolo 2 miliónov libier. Dodávky sa majú začať vo štvrtom štvrťroku 2024, pričom sa očakáva, že Alonso dostane prvý príklad.
Nový Aston Martin Valiant bude mať svoj dynamický debut na júlovom festivale rýchlosti v Goodwoode.
zdroj: motor1.com
Mercedes zdkonalil vlajkovú loď Meredcedes-Benz S27. Jún 2024
Do nového modelového roku odštartovali luxusné, športové autá Mercedes-Benz Triedy S s rozsiahlou aktualizáciou. Najnovšie verzie si možno už objednať. Pre exteriér sú k dispozícii dva nové laky: zelenostrieborná metalíza a zamatová hnedá metalíza. Už aj tak veľmi rozsiahla sériová výbava bola doplnená o komfortné opierky hlavy vpredu s prídavnými vankúšmi. Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes‑Benz ďalej optimalizoval používateľské rozhranie systému MBUX.
S funkciou Automatická zmena jazdného pruhu (Automatic Lane Change, ALC) ponúka Mercedes-Benz teraz aj v Európe ďalšie inteligentné zdokonalenie asistenčných jazdných systémov v oblasti čiastočne automatizovaného jazdenia (SAE úrovne 2). Automatická zmena jazdného pruhu je podporovaná na vhodných diaľniciach (napr. s dvoma stavebne oddelenými jazdnými pruhmi). Pri modeloch Triedy S od zmenového roku 2024 je funkcia nainštalovaná už od výroby.
Všetky vylepšenia platia aj pre pancierovú verziu luxusného, športového auta s označením Mercedes-Benz S 680 GUARD 4MATIC (kombinovaná energetická spotreba: 20,0 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 453 g/km | trieda CO₂: D). So stupňom ochrany VPAM VR10 spĺňa najvyššiu úroveň balistických testov pre civilné vozidlá a navyše je model mimoriadne odolný voči výbušným náložiam.
MANUFAKTUR je program na individuálne prispôsobenie luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz, ktorý siaha od exkluzívnych lakov v exteriéri až po bohaté možnosti výbavy interiéru. V prípade Triedy S možno uplatniť výnimočne veľký počet prvkov z programu MANUFAKTUR – portfólio pre tento konštrukčný rad zahŕňa celkovo 12 lakov MANUFAKTUR a päť farebných kombinácií MANUFAKTUR pre interiér. Za túto ponuku je zodpovedná dielňa Mercedes-Benz MANUFAKTUR v Sindelfingene. Ručne sa tam spracovávajú len tie najkvalitnejšie materiály. Zákazníci tak získajú automobil mimoriadnej hodnoty, ktorý bol vyrobený v súlade s ich osobnými predstavami a želaniami.
V dielni Mercedes-Benz MANUFAKTUR v Sindelfingene sa vyrábajú exkluzívne, na mieru šité a individuálne prvky interiéru, ktoré spĺňajú tie najvyššie nároky. Tu sa nevyužíva klasická sériová výroba, komponenty sa v prevažnej miere vyrábajú ručne.
Okrem definovaného programu MANUFAKTUR pre jednotlivé konštrukčné rady a mimoriadne edície možno na požiadanie realizovať aj individuálne želania zákazníkov.
Všetky luxusné, športové autá Mercedes-Benz Triedy S vrátane hybridných vozidiel, vozidiel Mercedes-Maybach Triedy S, ako aj modelu EQS vychádzajú z výrobnej linky vo výrobnom závode Factory 56. Flexibilný, digitálny a efektívny výrobný závod Factory 56 je stelesnením budúcnosti výroby v spoločnosti Mercedes-Benz.
Nové modely a varianty pohonu sa rýchlo integrujú do aktuálnej výrobnej linky, čo je dôkaz vysokej flexibility a efektívnosti výrobného závodu Factory 56. Základ výroby predstavuje digitálny ekosystém MO360. Cieľom stratégie digitalizácie, ktorej stredobodom je človek, je poskytnúť viac ako 1 500 zamestnancom výrobného závodu Factory 56 maximálnu podporu pri ich každodennej práci.
Nové BMW M5 je najvýkonnejšie v histórii, ale aj najťažšie26. Jún 2024
Máloktoré luxusné, športové auto rozruší nadšencov tak ako BMW M5. Po dlhom budovaní je tu najnovší super sedan spoločnosti BMW. Nová M5 je najvýkonnejšia, ktorá kedy nosila ikonický znak. Je to však aj najťažšia M5 všetkých čias vďaka štandardnému hybridnému pohonnému ústrojenstvu.
Ako sa dalo očakávať, pod kožou je DNA modelu BMW XM - konkrétne 4,4-litrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami a jediný elektromotor vložený do osemstupňovej prevodovky. Celkový výkon systému je 717 koní, čo je o niečo menej, ako dostanete v SUV BMW XM. Samotný motor dosahuje výkon 577 koní a ďalších 194 koní pochádza z elektromotora, čo je identické s tým, čo nájdete v XM. Hybridná batéria je však menšia, 14,8 kWh.
BMW tvrdí, že nové, luxusné, športové autá BMW M5 dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za 3,4 sekundy. Najvyššia rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, aj keď sa môže posunúť na 315 km/h s balíkom M Driver’s Package. Odvrátenou stranou tejto rýchlosti je tichá, čisto elektrická prevádzka, ktorá prichádza s plug-in hybridom. V elektrickom režime BMW premieta 40 km tichého dojazdu výlučne na batériu. Ak však šliapnete na plyn alebo sa rozhodnete manuálne preradiť prevodovku M Steptronic, auto bude predpokladať, že ste pripravení hrať a naštartovať motor pre väčší výkon.
Keď už hovoríme o hraní, pre luxusné, športové autá BMW M5 existujú tri štandardné režimy jazdy. Komfort je miesto, kde benzín a elektrina pracujú na zabezpečení čo najplynulejšej a najefektívnejšej cesty. Benzínový motor sa vypína častejšie a nastavenia odpruženia / prevodovky sú držané v najmenej rušivých konfiguráciách. Sport a Sport Plus všetko oživujú (pri zachovaní nepretržitého chodu motora), ale voliteľné nastavenia Dynamic a Dynamic Plus sú potrebné pre plnohodnotný zážitok z M5. Tieto režimy optimalizujú hnacie ústrojenstvo na plný výkon a zvyšujú chladiaci systém pre prácu na trati.
Dynamický je tiež spôsob, akým prepnete systém pohonu všetkých kolies xDrive na pohon zadných kolies. Môžete ho získať aj vypnutím kontroly stability, čo podľa BMW poskytne vodičom “ešte viac nefiltrovaného zážitku z výkonu”. K dispozícii je elektronicky riadená uzávierka diferenciálu pre zadnú časť, ktorá môže posielať výkon doľava alebo doprava podľa potreby na dokončenie práce, pričom nefunguje podobne ako systém kontroly stability. Rozdiel je v tom, že výkon – nie brzdy – sa používa na udržanie M5 pekného a uprataného. To sa premieta do rýchlejšieho prejazdu zákrutami s väčšou istotou, čomu ďalej napomáha aktívne riadenie zadnej nápravy, ktoré sa otočí až o 1,5 stupňa.
O zastavenie BMW M5 sa starajú šesťpiestikové strmene na 16,1-palcových kotúčoch vpredu, s jednopiestikovými plávajúcimi strmeňmi hryzúcimi 15,7-palcové kotúče vzadu. Karbónovo-keramické brzdy M sú voliteľné, pričom narazia na veľkosť predného kotúča na 16,5 palca. Sedia za sadou originál diskov BMW s rozmermi 20 palcov vpredu a 21 vzadu.
To všetko je súčasťou prispôsobeného nastavenia hnacieho ústrojenstva modelu BMW M5, ktoré ďaleko presahuje tuhšie pružiny radu 5. Päťprvková zadná náprava je špecifická pre daný model a využíva zosilnené ovládacie ramená, ovládacie ramená odklonu a vodiace ramená navrhnuté pre vyššie zaťaženie g. Predná náprava s dvojitými priečnymi ramenami je tuhšia a využíva náboje špecifické pre luxusné, športové autá BMW M5.
K dispozícii je dodatočné vystuženie pre vzperové veže, podlahové výstuhy a držiaky pre rôzne komponenty podvozku sú silnejšie. Štandardom je samozrejme adaptívny M podvozok BMW s elektronicky riadenými tlmičmi, ktoré môžu vodiči jemne doladiť.
A k dispozícii je množstvo jemných úprav. Okrem spomínaných jazdných režimov umožňuje nová M5 individuálne nastavenie odpruženia, bŕzd, riadenia, prevodovky a systému pohonu všetkých kolies xDrive. Zatiaľ čo diskutujeme o technológiách, nájdete operačné systémy BMW 8.5 s displejmi špecifickými pre luxusné, športové autá BMW M pre vodiča a cestujúcich na predných sedadlách. Heads-up displej je štandardom a vo chvíľach, keď sa vám nechce šoférovať, môžete streamovať videá alebo hrať vybrané hry AirConsole.
Vizuálne je nové BMW M5 nezameniteľné so svojimi štvoritými koncovkami výfuku vzadu. Je tiež o dotyk širší – 7,6 cm vpredu a 4,8 cm vzadu. BMW tvrdí, že boky M5 sú prepracované oproti radu 5, aby mu pomohli zaujať agresívnejší postoj. Predná maska s vetracími otvormi, kontrastnými uhlami a jemný spojler dodáva zadnej časti charakter. Pri uvedení na trh je k dispozícii deväť štandardných farieb, ale kupujúci sa môžu vybrať z mnohých odtieňov BMW Individual a získať niečo jedinečné.
A teraz niečo o hmotnosti. Nové BMW M5 (2025) váži 2.445 kg. Ide o pomerne vysokú hodnotu, aj keď podľa prvotných testov sa zdá, že aj s takouto hmotnosťou nestratilo nové BMW M5 nič zo svojej ovládateľnosti. Testy reálneho vozidla ale čoskoro ukážu realitu, keďže luxusné, športové autá BMW M5 pôjdu do predaja v druhej polovici tohto roka. Nový model začína na základnej cene 144.000,- EUR.
zdroj: motor1.com