Novinky
Nové Lego Technic prináša ikonický McLaren P115. Júl 2024
McLaren P1 je jedinenčné luxusné, športové auto a teraz je to aj pozoruhodná stavebnica Lego. Ikonické hybridné hyperauto bolo oficiálne zvečnené ako model Lego Technic v mierke 1:8 a vyzerá fantasticky. Takéto detaily však vo svete Lega nie sú lacné. Stojí to 449,00 dolárov.
Za túto cenu získate 3 893 kusov, ktoré sa spoja v konkrétnom poradí. Ak nezmeškáte ani krok, budete mať dvojstenné dvere, ktoré sa otvárajú a odhaľujú pôsobivo dôkladný interiér. Ďalej vzadu je detailný 3,8-litrový motor V8 so sedemstupňovou prevodovkou, zastrčený do priestoru, ako by ste našli na skutočnom luxusnom, športovom aute McLaren. Jazdí na funkčnom odpružení a zadný spojler sa zdvíha alebo spúšťa podľa vášho vkusu.
Samozrejme, vyzerá to aj ako McLaren P1. Strecha má ostrý vrchol ako skutočné auto a bočné sacie otvory sledujú správne línie smerom dozadu. Dizajnéri Lega spolupracovali s McLaren na vyrobení všetkých detailov, vrátane správneho odtieňa žltej pre kocky. Nebolo však ľahké dostať všetky tieto P1 funkcie a funkčné prvky do malého Lego výtvoru.
“S naším modelom Lego Technic sme chceli zachytiť tieto detaily najlepším možným spôsobom a nechceli sme robiť žiadne kompromisy,” povedal Kasper Rene Hansen, dizajnér spoločnosti Lego Group. “Preto sme pracovali na viacerých variantoch vozidla, aby sme otestovali rôzne dizajny. Čelili sme tiež obrovskej výzve s ikonickými motýlími dverami, pretože potrebovali nový mechanizmus, aby zostali otvorené. Bol to skvelý zážitok znovu vytvoriť McLaren P1 a dúfam, že všetci nadšenci luxusných, športových automobilov sú pripravení preskúmať detaily a zložitosti skutočného McLarenu P1 vo forme Lego Technic.”
P1 je súčasťou série Lego Technic Ultimate Car Concept Series, ktorá sa pripája k ďalším pozoruhodným hyperautám ako Bugatti Chiron, Lamborghini Sian a Ferrari Daytona SP3. Predaj začína v auguste; Každá súprava bude mať jedinečné sériové číslo a Lego Insideri môžu získať logo Technic McLaren P1, ak si ho zakúpia pred 7. augustom.
zdroj: motor1.com
Red Bull po dlhom čakaní predstavil svoj hyperšport RB1714. Júl 2024
Po rokoch klebiet a upútaviek Red Bull konečne odhalil svoje vôbec prvé zákaznícke, luxusné, športové auto, určené na okruhy, RB17, na festivale rýchlosti v Goodwoode. Dvojmiestne hyperauto so stredným motorom dosahuje výkon viac ako 1 200 koní vďaka elektricky podporovanému 4,5-litrovému atmosférickému motoru V10, ktorý je schopný otáčok dosiahnuť neuveriteľných 15 000 otáčok za minútu. Váži menej ako 900 kg, pričom Red Bull sľubuje automobilovú úroveň výkonu na trati Formuly 1.
Tento neuveriteľný údaj o hmotnosti pochádza z dvojmiestneho monokoku z uhlíkových vlákien RB17, ktorý využíva motor ako namáhaný prvok podvozku. Výkon sa dostáva na zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky a hydraulicky uzamykaného aktívneho samosvorného diferenciálu. Neexistuje žiadny spiatočkový stupeň; Zálohovanie má na starosti elektromotor namontovaný v hnacom ústrojenstve.
Len tento elektromotor produkuje 200 z celkového počtu 1 200 koní, pričom motor V10 dodáva ďalších 1 000 koní. Všetku túto silu udržiava pod kontrolou štandardná kontrola trakcie s prítomnými protiblokovacími brzdami, ktoré zabraňujú vodičom zablokovať sa v ťažkých brzdných zónach. Najvyššia rýchlosť je viac ako 360 km/h.
Ako sa dalo očakávať pri vozidle vyvinutom inžinierskym géniom Red Bullu Adrianom Neweym, s RB17 funguje pôsobivá aerodynamika. Red Bull tvrdí, že auto produkuje až 1.700 kg prítlaku, čo je takmer dvojnásobok jeho vlastnej hmotnosti. Do karosérie sú zabudované systémy riadenia prebudenia kolies, ktoré vyhladzujú prúdenie vzduchu okolo pneumatík. Predné a zadné krídla tiež dostávajú aktívne prvky na nastavenie prítlaku pre rôzne scenáre.
Zvyšok vnútorností RB17 je rovnako inšpirovaný motoristickým športom. Vo všetkých štyroch rohoch je nastaviteľné odpruženie tlačnej tyče, ktoré je súčasťou aktívnej kontroly výšky a nakláňania, spolu s režimom zdvihu, ktorý pri nízkych rýchlostiach prekonáva nerovnosti. Vo všetkých štyroch rohoch je tiež hydraulicky podporovaný posilňovač riadenia a karbónové brzdy. Zaujímavé je, že iba zadné brzdy sú ovládané systémom brake-by-wire.
Tieto brzdy zahaľujú 18-palcové kolesá z uhlíkových vlákien s pretekárskymi slickami Michelin vyvinutými špeciálne pre toto luxusné, športové auto. Zákazníci sa tiež môžu rozhodnúť pre možnosť 20-palcových kolies zabalených do vysoko výkonných pneumatík s dezénom.
Red Bull skonštruoval RB17 tak, aby ste si ho mohli užívať ľahko a často. K dispozícii sú vlastné možnosti sedadiel, nastaviteľný pedálový box a vstavaný úložný priestor na veci, ako sú pretekárske kombinézy a prilby. Každé auto dostane záruku 2 roky/4 000 kilometrov (podľa toho, čo nastane skôr). Spoločnosť tvrdí, že toto luxusné, športové auto je dostatočne odolné na to, aby bežalo 24-hodinové preteky bez servisu. Bežný servis je možné vykonať v centrále spoločnosti Red Bull, v miestnom servisnom stredisku alebo u zákazníka. Hlavné služby sa uskutočňujú každých 8 000 kilometrov a musia sa uskutočniť v sídle spoločnosti.
Rovnako ako iní výrobcovia luxusných, športových automobilov, ako sú Ferrari a McLaren, Red Bull plánuje každý rok usporiadať niekoľko súkromných podujatí, aby zákazníci mohli používať svoje luxusné, športové autá na trati podľa plánu. Spoločnosť tiež plánuje pustiť majiteľov do svojho vnútorného kruhu a pozvať ich na oslavy Red Bull Racing, simulátory a spoločenské udalosti mimo trate.
“Premýšľal som nad myšlienkou prijať výzvu navrhnúť naše vlastné hyperauto, od konceptu až po dodanie, mnoho rokov a bol to veľkolepý projekt a cesta,” uviedol Newey vo vyhlásení. “To, že to bol konečne deň, keď stiahneme kryty a uvidíme zrod RB17, je skutočne pozoruhodné. Hyperauto RB17 zahŕňa všetko, za čím si stojíme: nepopierateľný výkon, rýchlosť a krásu. Je veľmi prispôsobivý vo svojich schopnostiach a uistili sme sa, že ho navrhneme ako dvojmiestne vozidlo, aby ste si vzrušenie z jazdy rýchlosťou F1 mohli vychutnať s priateľom alebo partnerom.”
Neexistuje žiadne slovo o cene RB17 (pravdepodobne ale cca 6 miliónov EUR), aj keď je bezpečné predpokladať, že je v sedemcifernom rozsahu. Niežeby na tom záležalo, pretože všetkých 50 exemplárov už bolo predaných. Očakáva sa, že výroba sa začne budúci rok.
zdroj: motor1.com
Nový Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ je teraz ešte agilnejší13. Júl 2024
Značka Mercedes-AMG predstavila v rámci festivalu Goodwood Festival of Speed najnovšieho člena rodiny AMG GT: luxusné, športové autá Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ sú určené pre automobilových nadšencov, ktorí vyhľadávajú mimoriadnu jazdnú dynamiku. Agilné reakcie na jazdné pokyny a celkový výkon pritom ponúkajú ešte športovejší jazdný zážitok, ktorý možno obzvlášť pocítiť aj pri príležitostnom jazdení na pretekárskej trati. Vyšší výkon, vylepšená aerodynamika s ešte viac zníženým vztlakom a výkonnejším chladením prispievajú k zvýšenej dynamike jazdy a rýchlejším časom na pretekárskom okruhu.
Nový model zároveň ponúka rovnaké výhody ako ďalšie luxusné, športové autá AMG GT. Na základe jasnej požiadavky zákazníkov po zlepšenej praktickosti pri každodennom používaní umožňuje AMG GT v druhej generácii v porovnaní s predchádzajúcim konštrukčným radom veľkorysý pocit z priestoru a dobrý výhľad na okolie vozidla. Okrem toho sa na želanie dodáva s konfiguráciou sedadiel 2 + 2. High-tech komponenty ako podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania, sériové riadenie zadnej nápravy a aktívna aerodynamika navyše dodávajú jazdným vlastnostiam ešte ostrejší ráz. Športové kupé okrem toho prenáša svoj výkon na vozovku s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.
Štvorlitrový motor AMG V8 biturbo na vývojovej úrovni s výkonom 450 kW (612 k) zabezpečuje suverénny náhon. Dosahuje o 20 kW (27 k) vyšší výkon ako luxusné, športové autá Mercedes- AMG GT 63. Maximálny krútiaci moment zvýšili odborníci na motory z Affalterbachu o 50 Nm na 850 Nm pre ešte dynamickejšie zrýchlenie. Toto zvýšenie výkonu umožnila úprava riadiaceho prístroja motora. Model AMG GT 63 PRO presvedčí celkovým výkonom, najmä pri vyšších rýchlostiach. Z 0 na 200 km/h zrýchli model AMG GT 63 PRO len za 10,9 sekundy (o 0,5 sekundy rýchlejšie ako model AMG GT 63). Maximálna rýchlosť dosahuje 317 km/h.
Na to, aby sa hnacie ústrojenstvo neprehrialo ani pri zvýšenom zaťažení, posilnili odborníci na AMG GT vysokoteplotný aj nízkoteplotný okruh chladenia. V ľavom aj pravom prednom podbehu kolesa sú teraz umiestnené po dva chladiče. Vďaka nim sa zvyšuje chladiaci výkon hnacieho ústrojenstva, a tým aj celkový výkon vozidla na pretekárskej trati.
Nadstavené chladiče diferenciálov na prednej a zadnej náprave, ako aj chladiče rozdeľovacej prevodovky plnovariabilného náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ sú teraz aktívne chladené. Pomocou elektricky poháňaných čerpadiel vody cirkuluje chladiace médium v príslušných okruhoch chladenia, vďaka čomu môže optimálne odvádzať zvýšené teplo, ktoré môže vznikať pri jazdení na pretekárskej trati, prostredníctvom nadstavených chladičov.
Nová geometria rozvádzacích lopatiek na spodku karosérie a prepracované krycie plechy bŕzd okrem toho privádzajú k brzdám viac vzduchu. Tým sa zvyšuje odolnosť a zabraňuje príliš vysokým teplotám bŕzd.
Aj vyladenie aerodynamiky zvyšuje celkový výkon v súvislosti s pozdĺžnou a priečnou dynamikou. Odborníci na aerodynamiku a jazdnú dynamiku v tejto oblasti úzko spolupracovali. Novonavrhnutý spojler predného nárazníka je teraz ešte dominantnejší. Ďalšie prvky vedenia vzduchu z pohľadových uhlíkových vlákien sú integrované okolo zväčšených bočných vstupov vzduchu. Aktívny aerodynamický profil na spodku karosérie, aktívny systém regulácie vzduchu AIRPANEL na spojleri predného nárazníka a aerodynamický balík s pevným zadným krídlom na zadných výklopných dverách takisto patria k sériovej výbave. Na prednej náprave sa vztlak znižuje o viac ako 30 kilogramov. Tak budú reakcie pri zatáčaní ešte presnejšie. Okrem toho má vozidlo AMG GT 63 PRO na spodku ďalšie prvky vedenia vzduchu podobné tým v luxusnom, športovom aute Mercedes-AMG ONE. Tieto plutvy, ktoré sa vždy nachádzajú vo výške prednej a zadnej nápravy, zrýchľujú prúdenie vzduchu na spodku karosérie. Všetky opatrenia sú navzájom zosúladené a zakomponované do koncepcie zadného krídla, vďaka čomu sa na zadnej náprave zvýši prítlak o cca 15 kilogramov.
Keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG so 6-piestikovými pevnými strmeňmi vpredu a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi vzadu, ktorá je súčasťou sériovej výbavy, je na prednej náprave vybavená 420-milimetrovými brzdovými kotúčmi. Sú to momentálne najväčšie keramické brzdové kotúče, ktoré Mercedes-AMG dodáva v rámci sériovej výbavy. Podobne ako v motoristickom športe sú zadné strany výkonných brzdových doštičiek vyrobené z ľahkého a veľmi pevného titánu. Brzdová sústava znižuje hmotnosť a redukuje neodpruženú hmotnosť. Ďalšími výhodami sú ešte vyššia odolnosť a neznižovanie brzdného účinku pri vysokej záťaži (tzv. efekt vädnutia bŕzd) – garancia rýchlych kôl. Brzdová sústava boduje aj vysokou životnosťou a spontánnou odozvou. Aj pri každodennom jazdení v uliciach je to výrazný faktor pre vysokú bezpečnosť.
Ľahké 21-palcové kované originál disky AMG Performance s dizajnom krížových lúčov sú exkluzívne nalakované matným lakom vo farbe himalájska sivá. V rámci sériovej výbavy ich zdobia pneumatiky Michelin Pilot Sport 5. Na želanie sú bez príplatku k dispozícii pohárové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2R. Predné rozmery sú 295/30 ZR 21 a zadné 305/30 ZR 21.
Sériový exteriérový balík uhlíkových vlákien AMG s predným rozdeľovačom prúdenia, ozdobnými lištami v bočnom obložení prahov, difúzorom a zadným krídlom s kvalitne spracovanými pohľadovými uhlíkovými vláknami zdôrazňuje blízkosť k motoristickému športu. Načierno nalakované strmene bŕzd, sedadlá AMG Performance s výrazným bočným vedením a volant AMG Performance v koži napa/mikrovlákne MICROCUT sú takisto súčasťou sériovej výbavy.
Trojnásobný úspech Mercedesu na AutomotiveINNOVATIONS Awards12. Júl 2024
Mercedes-Benz podčiarkuje svoje postavenie popredného výrobcu luxusných, športových automobilov: Renomované Centrum automobilového manažmentu (Center of Automotive Management, CAM) ocenilo značku s hviezdou na AutomotiveINNOVATIONS Awards 2024 hneď niekoľkokrát. V rámci svojej každoročnej inovačnej štúdie porota udelila značke Mercedes-Benz hlavnú cenu “Najinovatívnejšia prémiová značka”. Odborníci zdôraznili najmä inovácie v oblasti rozhrania a interiéru, konektivity a elektrického pohonu.
Na odborníkov CAM urobili nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz E dojem a udelili im titul “Najinovatívnejší model”. Trieda E bodovala inováciami v oblasti rozhrania a interiéru a konektivity, predovšetkým superobrazovkou MBUX a telekomunikačným modulom 5G na využívanie digitálnych doplnkov. Okrem toho Trieda E zaujala aj z hľadiska pohonu: Ako hybridná verzia dobíjateľná zo siete má najdlhší elektrický dojazd a najnižšiu spotrebu paliva vo svojom segmente.
Za úspechy v oblasti softvéru získala značka Mercedes-Benz navyše aj ocenenie “Najinovatívnejšia prémiová značka v oblasti infotainmentu a konektivity”. Toto ocenenie završuje trojitý úspech značky Mercedes-Benz.
“Opätovne je značka Mercedes-Benz víťazom v sérii a je tak najinovatívnejším výrobcom spomedzi prémiových značiek. Jasným ťažiskom v roku 2023 bola oblasť rozhrania a interiéru, ale Mercedes ponúka aj niekoľko svetových noviniek na poli hybridných modelov dobíjateľných zo siete.” Prof. Dr. Stefan Bratzel, riaditeľ Centra automobilového manažmentu (CAM)
“Trojnásobný úspech na AutomotiveINNOVATIONS Awards je odmenou za našu tvrdú prácu a zároveň motiváciou pre ešte inovatívnejšieho ducha. Skutočnosť, že sme boli poctení titulom “Najinovatívnejšia prémiová značka”, naša nová Trieda E titulom “Najinovatívnejší model” a ocenená bola aj oblasť konektivity, potvrdzuje cestu, ktorú sme si zvolili. Veľká vďaka patrí všetkým, ktorí vizionárskou silou a inovatívnymi nápadmi posúvajú každý deň individuálnu mobilitu vpred.” Markus Schäfer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, technický riaditeľ, vývoj a nákup
Od roku 2005 identifikuje Centrum automobilového manažmentu (CAM) v Bergisch Gladbachu v rámci AutomotiveINNOVATIONS Report vynikajúce inovačné úspechy v automobilovom priemysle. Podkladom pre rozhodnutie o udelení ocenení je databáza inovácii CAM. Inovácie automobilových technológií globálnych automobilových spoločností sú systematicky skúmané a vyhodnocované podľa kvantitatívnych a kvalitatívnych kritérií. Tento rok bolo preskúmaných približne 1 000 inovácií, ktoré môžu v podmienkach rastúcej konkurencie poskytnúť rozhodujúcu výhodu zákazníkom na globálnych automobilových trhoch.
Limitovaná edícia Rimac Nevera dostala medenú farbu11. Júl 2024
Tento rok si pripomíname 15 rokov podnikania spoločnosti Rimac. Spoločnosť oslavuje túto príležitosť špeciálnou edíciou modelu Rimac Nevera. Chorvátska automobilka v utorok oznámila, že vyrobí deväť luxusných, športových automobilov Rimac Nevera 15th Anniversary Edition, z ktorých každý bude stáť 2,35 milióna EUR. Prvé vozidlo bude mať premiéru na tohtoročnom festivale rýchlosti v Goodwoode, kde dokončí ikonické stúpanie do kopca.
Edícia Nevera 15th Anniversary Edition obsahuje všetky dostupné možnosti a zodpovedajúcu súpravu batožiny na mieru. Každé toto luxusné, športové auto má odhalené lesklé uhlíkové vlákna v spodnej polovici a novú medenú farbu na vrchu s matným povrchom, prvú pre superšport. Rimac tiež používa farbu na zvýraznenie kolies, zatiaľ čo odznak k 15. výročiu zdobí dvere. Rimacov vzor podobný doske plošných spojov sa tiahne po celej dĺžke auta.
Vo vnútri pokračuje medená téma s eloxovanými rozvádzačmi a akcentmi, zatiaľ čo zákazníci môžu dokončiť kabínu a sedadlá v čiernej alebo bielej farbe. Rimac zdôrazňuje svoje 15. výročie v celej kabíne vyrazením čísla “15″ na medené opierky hlavy a karty dverí. Označuje tiež výrobné číslo vozidla a roky “2009-2024″ medzi sedadlami.
Nie je tu žiadna zmienka o žiadnych vylepšeniach pohonnej jednotky, čo nás vedie k predpokladu, že špeciálna edícia robí rovnaký výkon 1 914 koní ako normálne luxusné, športové autá Rimac Nevera. Šprint z 0-100 km/h zvládne za 1.75 sekundy s maximálnou rýchlosťou 430 km/h.
Rimac a jeho zakladateľ prešli od svojho vzniku v roku 2009 dlhú cestu. Mate začal svoje podnikanie prestavbou svojho BMW radu E30 3 z roku 1984 na elektrické vozidlo. Teraz spoločnosť vyrába silné, plne elektrické luxusné superšporty. V roku 2011 odhalila Concept_One, ktorý začala dodávať zákazníkom o päť rokov neskôr. C_Two debutoval v roku 2018 a predstavuje ukážku modelu Nevera, ktorý máme dnes.
“Úprimne povedané, keď som sa začal pohrávať so svojím prvým autom v garáži, nemohol som ani snívať o tom, že budem o 15 rokov neskôr tam, kde sme,” povedal Rimac.
Rimac sa v roku 2021 zlúčil s Bugatti a vytvoril Bugatti-Rimac, čím nám dodal Tourbillon. V druhej polovici desaťročia uvidíme aj technológiu batérií spoločnosti, ktorá bude poháňať budúce modely BMW Group. Rimac súhlasil s vývojom a výrobou technológie vysokonapäťových batérií pre nemeckú automobilku začiatkom tohto roka. Mate tiež vyvíja autonómny robotaxi s názvom Verne, ktorý by mal byť uvedený na trh v Európe o dva roky.
Nie je jasné, aká budúcnosť čaká Rimac po Nevere. Mate sa vyjadril o meniacom sa vkuse luxusných kupujúcich, ktorí sa už vyhýbajú elektrickým vozidlám. Zatiaľ čo spoločnosť začala s výrobou elektrických automobilov, Mate začiatkom tohto roka odhalil, že Rimac “nie je výlučne elektrický”. Začala vyvíjať technológiu spaľovacích motorov dva roky pred zlúčením s Bugatti, takže možno benzín pomôže poháňať Rimac ďalších 15 rokov.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Maybach S na oslavu 150 rokov založenia Robbe & Berking10. Júl 2024
Láska k jedinečnému remeselnému spracovaniu, jasnej estetike a nadčasovej elegancii spája luxusné, športové autá Mercedes-Maybach a manufaktúru na spracovanie striebra a výrobu jácht Robbe & Berking. Rovnako sa usilujú vytvárať individualizované produkty pre vyznávačov výnimočnosti. Pri príležitosti 150-ročného jubilea manufaktúry na spracovanie striebra vo Flensburgu vytvorila spoločnosť Mercedes-Maybach exkluzívne prepracovaný model Triedy S. Jeho dizajn vychádza z legendárnej „dvanástky“ SPHINX, ktorá bola vyrobená v roku 1939 a do histórie plachetníc sa zapísala ako „nočná modrá kráska“. Bola prvou klasickou drevenou jachtou, ktorú zreštaurovala spoločnosť Robbe & Berking. Na základe toho bola v roku 2008 založená lodenica Robbe & Berking Classics na stavbu a opravu jácht. Jubilejné, luxusné, športové auto Mercedes-Maybach S 680 (kombinovaná energetická spotreba: 14,2-13,2 l/100 km | kombinované emisie CO2: 323-300 g/km) má rovnakú farebnú schému ako jachta SPHINX: dvojfarebný lak pozostávajúci z nautickej modrej metalízy v hornej časti a laku vo farbe patagónska červená MANUFAKTUR bright v dolnej časti karosérie. Ako odkaz na bielu čiaru ponoru jachty ich oddeľuje filigránsky prúžok vo farbe opalitová biela MANUFAKTUR metallic.
„Rovnako ako jachta SPHINX, aj naše exkluzívne jubilejné luxusné, športové auto Mercedes-Maybach Triedy S je stelesnením umenia remeselnej výroby, elegancie a lásky k detailom. Srdečne gratulujeme spoločnosti Robbe & Berking k jej jubileu a tešíme sa na ďalšiu úspešnú spoluprácu.“ Daniel Lescow, riaditeľ Mercedes-Maybach, spoločnosť Mercedes-Benz Group AG.
„Toto nádherné jubilejné vozidlo je ďalším znakom priateľstva, ktoré už dlho spája značky Maybach a Robbe & Berking. Máme tiež spoločnú vášeň: remeselné spracovanie, ušľachtilé materiály a nadčasovo krásne línie. Na ceste, na vode, ako aj na stole.“ Oliver Berking, konateľ manufaktúry Robbe & Berking na spracovanie striebra.
Interiér v krištáľovej bielej koži napa v kombinácii s ozdobným prešívaním vo farbe sivá Orión a ozdobnými prvkami z dreva s hliníkovými ozdobnými lištami
Interiér unikátneho modelu Mercedes-Maybach Triedy S žiari v krištáľovej bielej koži napa Exklusiv Maybach MANUFAKTUR s kosoštvorcovým prešívaním. Týmto ušľachtilým materiálom sú potiahnuté sedadlá, čalúnenie stropu, stredové diely obloženia dverí aj odkladací priečinok pod centrálnym displejom. Na vybraných miestach na bielej koži vyniká ozdobné prešívanie vo farbe sivá Orion, čo predstavuje analógiu s plachtou. Ďalší elegantný kontrast vytvárajú mimoriadne ozdobné prvky vo vyhotovení drevo orech so svetlými hliníkovými ozdobnými lištami. Tie pripomínajú lodnú palubu. Individuálne sú prispôsobené aj podušky zadných sedadiel, ktoré sú potiahnuté kožou napa. Hladká, trojuholníková bočná plocha vo farbe striebrosivá pearl kontrastuje s krištáľovou bielou kožou s kosoštvorcovými stehmi vo farbe sivá Orión a s razbou MAYBACH. Dizajn podušiek dotvára kéder z kože napa vo farbe striebrosivá pearl. Prvky mimoriadnej výbavy tohto exkluzívneho modelu boli vyhotovené ručne v manufaktúre v Sindelfingene.
Medzi ďalšie zaujímavé prvky výbavy patria elektrické komfortné dvere vzadu, nástupné lišty MANUFAKTUR s načerveno osvetleným nápisom MAYBACH a špičkový 4D obklopujúci ozvučovací systém Burmester®. Vozidlo má aj špičkový systém zábavnej techniky MBUX pre oblasť zadných sedadiel a chladiaci priečinok s dvoma postriebrenými čašami na šampanské od spoločnosti Robbe & Berking. Čaše z manufaktúry na spracovanie striebra, ktorá bola založená v roku 1874, dokážu od roku 2002 na želanie dodať modelom Mercedes-Maybach lesk výnimočnosti a u zákazníkov sa tešia rastúcej obľube. Exkluzívny jedinečný exemplár luxusného, športového auta Mercedes-Maybach Triedy S je už rezervovaný pre jedného zákazníka.
Jachta SPHINX patrí do slávnej 12-metrovej triedy R (jachta 12mR). Veľké a elegantné jachty tejto triedy sa stavali v rokoch 1907 až 1987. Ako lode kráľovskej triedy jachtingu sa v rokoch 1958 až 1987 zúčastňovali na pretekoch amerického pohára (Americaʼs Cup). Sú stelesnením klasickej jachty a snom každého nadšeného priaznivca plachtenia. Sú však výrazne dlhšie ako dvanásť metrov. Označenie „dvanástka“ je výsledkom legendárneho „medzinárodného pravidla“, na ktorom sa v roku 1906 dohodli veľké jachtárske národy s cieľom stavby pretekárskych plachetníc.
21,48 metra dlhú jachtu SPHINX postavila v roku 1939 lodenica Abeking & Rasmussen ako klubovú loď pre Severonemecký regatový zväz (NRV) v Hamburgu. Bola poslednou zo série desiatich „dvanástok“, ktoré boli spustené na vodu. Neskôr niekoľkokrát zmenila majiteľa a plavila sa pod rôznymi menami. Napríklad v rokoch 1958 až 2004 slúžila nemeckému námorníctvu pod názvom „Ostwind“ (Východný vietor) ako loď na výcvik dôstojníckych kandidátov. Okrem iných ocenení deväťkrát získala Modrú stuhu za najrýchlejšiu jachtu v morskom zálive Flensburger Förde. V roku 2005 ju kúpil vášnivý jachtár Oliver Berking spolu s dvoma priateľmi. S láskou k detailom a veľkou vášňou zreštaurovali pretekársku jachtu podľa pôvodných plánov. Klasickú drevenú jachtu pod jej pôvodným menom SPHINX potom opäť sprístupnili jachtárskemu svetu. S cieľom zachovať a ďalej využívať získané odborné znalosti sa Oliver Berking v roku 2008 rozhodol v mestskom prístave vo Flensburgu založiť lodenicu Robbe & Berking Classics na stavbu a opravu jácht. Tá sa stala celosvetovo vyhľadávaným špecialistom na reštaurovanie klasických plachetníc a na stavbu verných replík stratených klasických lodí.
Pagani Huayra dostane konečne aj manuálnu prevodovku9. Júl 2024
Rovnako ako Zonda, Pagani bude pravdepodobne pokračovať vo výrobe špeciálnych verzií hyperšportu Huayra, kým sa zákazníci neprestanú o tieto luxusné, športové autá zaujímať. Už sme videli Codalungu, Imolu a Huayru R. Teraz Pagani debutuje s novou verziou na tohtoročnom festivale rýchlosti v Goodwoode – ktorá má manuálnu prevodovku.
Áno, toto je prvé Pagani Huayra s manuálnou prevodovkou. Vhodne pomenovaná Huayra Epitome, ktorá mala predstavovať vrchol Pagani, bola objednaná mimoriadne dobre situovanému klientovi, ktorý chcel luxusné, športové auto Pagani Huayra s manuálnym radením. Sedemstupňová prevodovka pochádza od spoločnosti Xtrac a používa “najnovšiu trojkotúčovú spojku pre lepší prenos krútiaceho momentu”. A je umiestnený v krásnej hliníkovej otvorenej bráne, rovnako ako v Utópii.
Tento sedemstupňový manuál je pripojený k 6,0-litrovému motoru V12 s dvoma turbodúchadlami od spoločnosti Mercedes-AMG, ktorý dosahuje výkon 852 koní. Huayra Epitome má rovnaké množstvo energie ako Utópia, čo jej umožňuje dosiahnuť maximálnu rýchlosť 362 km/h. Šesťcestný titánový výfukový systém vysiela zvonivý zvuk zo zadnej strany modelu Huayra, doplnený o fúkaný difúzor pre dodatočný prítlak.
Inde inžinieri sprísnili odpruženie. Epitome má menší rozstup a nakláňanie ako štandardná Huayra, hovorí Pagani, ale existuje režim “Super Soft”, ktorý udržuje jazdu na najpohodlnejšej úrovni. Tento režim jazdy sa automaticky vypne pri rýchlosti 150 km/h.
Exteriér dostal mierny redizajn, ktorý zahŕňa úpravu predného a zadného nárazníka s novými LED svetelnými akcentmi a väčšou mriežkou chladiča pre lepšie prúdenie vzduchu. Obrovské integrované zadné krídlo zdobí veko kufra a celé telo je zahalené tmavomodrou väzbou z uhlíkových vlákien. Zlaté akcenty a zlaté originál disky Pagani dotvárajú luxusný vzhľad.
Auto bolo postavené divíziou špeciálnych vozidiel Grandi Complicazioni spoločnosti Pagani a jeho plánovanie trvalo deväť mesiacov a dokončenie ďalších 10 mesiacov. Ale ak ho chcete – máte smolu. Toto bude jediné luxusné, športové auto Pagani Huayra svojho druhu.
zdroj: motor1.com
Podľa Koenigsegg môže Jesko dosiahnuť rýchlosť 500 km/h8. Júl 2024
Koenigsegg nedávno odhalil jedinečné luxusné, športové autá Chiméra, ale nezanedbáva ani starý sľub, ktorý dal s modelom Jesko. Hoci sa najvyššia rýchlosť ešte len musí uskutočniť, matematika vyzerá dobre. Test dyno podvozku odhalil, že Koenigsegg Jesko Absolut prekonalo rýchlosť 500 km/h predtým, ako narazil do obmedzovača otáčok na deviatom prevodovom stupni. Naznačuje, že na odomknutie čaká priestor pre ešte väčšiu rýchlosť.
Odhalenie urobil samotný muž – Christian von Koenigsegg – počas podcastu Top Gear. Prečo sa ešte neuskutočnila jazda maximálnou rýchlosťou so skutočným luxusným, športovým autom? Dva dôvody: nájdenie správnych pneumatík a prázdny úsek cesty dostatočne dlhý na to, aby sa Jesko Absolut mohlo rozbehnúť. Šéf spoločnosti Honcho povedal, že dúfa, že sa to “stane čoskoro”, bez toho, aby poskytol presnejší časový harmonogram.
Keď Jesko Absolute debutoval v marci 2020, Koenigsegg povedal, že to bude najrýchlejšie luxusné, športové auto, aké švédska značka kedy vyrobila. Exotická značka sľúbila, že prelomí bariéru 300 mph a potenciálne prekoná Bugatti Chiron Super Sport 304.77 mph. Hoci maximálne schopnosti vozidla ešte neboli testované, má na svojom konte niekoľko rekordov. Je to najrýchlejšie sériové auto s rýchlosťou 400 km/h. Okrem toho ho žiadne iné vozidlo nemôže poraziť v testoch 0-400-0 km/h.
Pokiaľ ide o to, kde by Jesko Absolut mohlo uvoľniť svoj mocný výkon 1 578 koní, Christian von Koenigsegg neprezradil. Naznačil, že pravdepodobne pôjde o uzavretý úsek verejnej cesty.
zdroj: motor1.com
Predaj benzínového Porsche Boxster a Cayman skončí v roku 20257. Júl 2024
Začiatkom tohto roka bolo Porsche nútené vyradiť z predaja luxusné, športové autá Porsche 718 Boxster a Cayman v Európe kvôli novým predpisom o kybernetickej bezpečnosti. Macan s benzínovými motormi postihol rovnaký osud. Duo športových vozidiel a crossover je však stále možné zakúpiť mimo EÚ.
Výrobný manažér Porsche Albrecht Reimold pre Automobilwoche povedal, že luxusné, športové autá Porsche Boxster a Cayman ukončia výrobu do polovice budúceho roka. Porsche tlačí dopredu s plne elektrickou náhradou, ktorú už riadil, a sľubuje, že to bude “skutočné zábavné auto”. Žiadne ďalšie podrobnosti neboli zverejnené, ale súdiac podľa špionážnych záberov, kabriolet pravdepodobne vyjde ako prvý.
Ďalším Porsche s benzínovými motormi, ktoré speje ku koncu, je predchádzajúca generácia crossoveru Macan. Zatiaľ čo úplne nový elektrický nástupca je už vonku, starý športový crossover sa stále predáva mimo Európy. Reimold hovorí, že do polovice roku 2026 bude spoločnosť “plne oddaná” elektrickému nástupcovi. Obmedzená dostupnosť dielov urýchľuje zánik benzínového modelu.
Čoraz prísnejšie predpisy v Európe sú tiež ďalším klincom do rakvy Macana. Reimold spomenul, že by nebolo finančne uskutočniteľné investovať do 10-ročného auta, aj keď je to jeden z najpredávanejších produktov: “Samotný objem nie je pre nás ako luxusného výrobcu meradlom.”
Súdiac podľa predaja luxusných, športových automobilov Porsche v roku 2023, blížiaci sa zánik týchto troch automobilov bude mať pravdepodobne obrovský vplyv na dodávky. Modelový rad 718 vzrástol v minulom roku o 13% na 20 518 vozidiel, zatiaľ čo dopyt po modeli Macan zostal na úrovni predchádzajúceho roka s 87 355 vozidlami. Menšie z dvoch SUV Porsche bolo takmer najpredávanejším, za Cayenne zaostávalo o menej ako 200 kusov.
Elektrický Macan má väčšiu šancu prilákať kupujúcich, ktorí by sa rozhodli pre benzínový motor. Uvidíme, ako sa budú nadšenci cítiť, keď nebudú mať motor za sedadlami Porsche Boxster/Cayman.
zdroj: motor1.com
Minulý rok boli zničené tri falošné Ferrari6. Júl 2024
Je pomerne známe, že automobilka Ferrari má veľký problém s falzifikátmi svojich produktov, pričom je jasné, že o luxusné, športové autá ide až v druhom rade. Len minulý rok ale boli v rámci širšej kampane proti falzifikátom rozdrvené tri falošné autá. Novo zverejnené údaje z Maranella ukazujú rozsah úsilia spoločnosti o odstránenie produktov, ktoré nie sú autentické.
Rozdrvený model Ferrari 360 je len časťou príbehu, pretože talianska spoločnosť minulý rok zničila šokujúco vysoké množstvo tovaru značky Ferrari. Viac ako 100 000 kusov oblečenia a viac ako 91 000 okuliarov bolo rozbitých spolu s takmer 61 000 náramkovými hodinkami. Peňaženky boli tiež horúcou komoditou, s niečo vyše 57 000, ktoré museli byť vymazané.
Ďalšie pozoruhodné produkty zahŕňajú viac ako 30 000 fliaš parfumov, 17 000 tašiek, ďalších 17 000 párov topánok a viac ako 13 000 opaskov. Rôzne predmety sa pohybovali od takmer 1 100 loptičiek až po takmer 900 modelov v mierke. Zničených bolo aj nie menej ako 800 falošných skútrov. Napodiv, chladnička bola jedným z najnovších produktov, o ktorých sa zistilo, že nesú logo Ferrari falošne.
Ak chcete pomôcť veci a získať malú cenu za svoje úsilie v prospech Ferrari, projekt odmeny za falšovanie, ktorý bol spustený minulý rok, vám umožní pomôcť spoločnosti vystopovať falzifikáty. Dostanete “oficiálne poďakovanie” spolu s “doplnkovým gadgetom Ferrari”. Táto kampaň je už teraz veľkým úspechom, pretože správy prichádzajú denne. Ľudia zodpovední za overovanie podozrení z falzifikátov majú zjavne dosť práce.
Pred pár rokmi Ferrari požehnalo sedem replík áut postavených pre filmárov o Enzovom neuveriteľnom živote. Hoci vozidlá napodobňujúce pretekrske stroje z roku 1957 boli starostlivo postavené s pomocou 20 odborných reštaurátorov, aj tieto luxusné, športové autá boli nakoniec zničené. Smutný osud týchto realistických kópií bol stanovený ešte pred začiatkom natáčania. Krátko po tom, čo film vznikol, boli všetky repliky demontované.
zdroj: motor1.com