Novinky

Podľa AMG potrebujú zákazníci čas, aby ocenili štvorvalec C6325. Júl 2024

AMG urobilo nemysliteľné a znížilo počet valcov pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG C63 na polovicu, pričom vyradilo robustný motor V8, aby uvoľnilo miesto pre štvorvalcový motor. Nová 2.0-litrová preplňovaná jednotka vyvolala značnú kritiku kvôli dramatickému zmenšeniu. Prechod z úctyhodného M177 od Affalterbachu na menší M139l vyvolal vlažné prijatie. Šéf AMG je však presvedčený, že sa (nakoniec) zákazníci zahrejú aj so štvrvalcom.

V rozhovore pre Autocar muž zodpovedný za výkonnostnú divíziu Mercedes povedal, že “niektorí zákazníci potrebujú čas, aby boli skutočne nadšení z technológie.” Tento pozdĺžne inštalovaný motor, ktorý je v podstate vylepšenou verziou priečne namontovaného motora, ktorý sa nachádza v kompaktných autách “45″, priniesol nových zákazníkov. AMG opisuje ako technologickú značku, takže to neznamená, že všetky luxusné, športové autá musia mať veľký starý motor V8.

Výkonný riaditeľ radí zákazníkom, že “je dôležité byť otvorený, pokiaľ ide o technológie”. Plug-in hybridné 2.0-litrové nastavenie sa nenachádza len v due sedan a kombi Mercedes-AMG C63, ale aj v kupé GLC63 a GLC63. Okrem toho Mercedes-AMG použil variáciu štvorvalcového motora pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG GT43 a SL43, ale tieto dva nie sú plug-in hybridy.

Napriek fámam o možnom návrate k V8 pre C63 Schiebe minulý rok tieto správy odmietol. Osem valcov sa pod kapotou C63 alebo väčšieho E63 nevracia. Ten ešte nedebutoval vo svojej novej generácii, ale očakáva sa, že bude obsahovať plug-in hybridné nastavenie s radovým šesťvalcom. Keďže menší E53 už má šesť valcov, bolo by zvláštne, keby vlajková loď mala menší spaľovací motor.

Autocar sa spýtal Schiebeho na výber motora pre Mercedes-AMG CLE63, ktorý bude v podstate náhradou za dvojdverové modely C63 a E63. Bez poskytnutia podrobností najvyšší predstavitelia AMG uviedli, že “urobili správne rozhodnutie” a že všetci budeme “nadšení”, keď bude debutovať. Nepotvrdené správy naznačujú, že CLE63 mal mať pôvodne len štyri valce, ale teraz sa zrejme plánuje väčší benzínový motor.

Kontroverzia sa začala s C63 a AMG mohlo zmierniť úder, ak by bolo auto ľahšie po strate veľkého motora. S hmotnosťou 2.154 kg je však v skutočnosti asi o 385 kg ťažší ako model predchádzajúcej generácie vďaka dodatočným hybridným komponentom.

V rozhovore pre Top Gear minulý rok Schiebe uviedol, že AMG sa zaviazala k svojmu elektrifikovanému štvorvalcovému motoru, pretože je ”veľmi, veľmi progresívny” a že spoločnosť verí vo výkonné hybridy. Treba pripomenúť, že veľké, luxusné, športové autá Mercedes-AMG S63 sú tiež športový PHEV, rovnako ako špičkové verzie GT Coupe, GT 4-dverové kupé a SL.

zdroj: motor1.com


Prvé americké BMW M5 bude vydražené na charitu v Pebble Beach24. Júl 2024

BMW včera oznámilo, že v auguste plánuje vydražiť prvé luxusné, športové auto BMW M5 pre Severnú Ameriku v roku 2025 na Pebble Beach. Auto, ktoré bolo vyrobené v spolupráci s Pebble Beach Concours d’Elegance, má krásny matný oranžový lak a viac ako 57 000 dolárov v doplnkoch.

Auto, oficiálne nazvané “2025 BMW M5 Pebble Beach Concours d’Elegance #1/1″, je projektom spolupráce medzi BMW M, BMW INDIVIDUAL a Pebble Beach Concours. Podľa BMW to bude jediná nová M5 lakovaná v metalíze Frozen Orange, pretože táto farba bude po výrobe tohto luxusného, športového auta ukončená.

Medzi ďalšie jednorazové štylistické zmeny pre #1/1 patria oranžové originál disky BMW a matné zlaté strmene pre karbónovo-keramické brzdy. Vo vnútri sú sedadlá potiahnuté kožou Kyalami Orange a Silverstone, zatiaľ čo opierky hlavy sú vyrazené logom Pebble Beach Concours. Toto logo spolu so symbolom “#1/1″ je vytlačené na palubnej doske a prahoch predných dverí.

Keďže ide o veľmi špeciálny jednorazový model, #1/1 má množstvo voliteľných doplnkov, vrátane balíka Driving Assistance Professional, ktorý prichádza s vecami, ako je asistent udržiavania v jazdnom pruhu, kontrola vzdialenosti a asistenčná jazda bez použitia rúk do 65 km/h. K dispozícii je tiež balík Executive, ktorý pridáva veci ako osvetlená mriežka chladiča, vetrané sedadlá a okenné rolety vzadu. Karbónový balík pridáva karbónovú strechu, karbónové kryty spätných zrkadiel a karbónový spojler.

Aj keď sme si istí, že ten, kto si toto luxusné, športové auto kúpi, ho navždy strčí do garáže, bude pripravené na službu na pretekárskej dráhe. Balík M Drive Professional pridáva dva režimy špecifické pre trať – Dynamic a Dynamic Plus – ktoré majú vyťažiť maximum z hybridného systému a upraviť chladiaci systém pre prácu na trati. K dispozícii je tiež balík M Driver’s, ktorý zvyšuje elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť na 315 km/h a získa vám aj 1-dňovú školu v BMW Performance Center.

#1/1 bude vystavený v stánku Gooding & Company na Pebble Beach počas Monterey Car Week budúci mesiac, ktorý sa začína v stredu 14. augusta. Aukčný dom predá auto v piatok 16., pričom všetok výťažok nad cenníkovú cenu auta pôjde na charitu Pebble Beach. Zatiaľ nie sú k dispozícii žiadne odhady predajných cien, aj keď vzhľadom na exkluzivitu auta neočakávame, že pôjde lacno.

zdroj: motor1.com


Predaj modelov Tesla klesá v USA aj v Európe23. Júl 2024

Zdá sa, že to nie je dobrý rok pre luxusné, športové autá Tesla. Po rekordných výsledkoch z roku 2023, keď bol najpopulárnejším výrobcom elektromobilov s najpredávanejším vozidlom na svete, nie je rok 2024 ani zďaleka taký robustný. Najnovšie údaje zozbierané spoločnosťou JATO Dynamics za prvú polovicu tohto roka ukazujú, že Tesla stráca pôdu pod nohami v Spojených štátoch aj v Európe, kde predaj klesol o 8%, respektíve 13%.

Zatiaľ čo široká verejnosť nie je úplne nadšená elektromobilmi, celkový dopyt v oboch regiónoch skutočne vzrástol. Nové, konkurencieschopnejšie modely zavedené na oboch stranách Atlantiku priťahujú viac ľudí, a to aj napriek rastúcej neistote týkajúcej sa stimulov a budúcich plánov výrobcov pôvodného zariadenia, ktorí vyrábajú tieto autá.

Pokles predaja nemusí vždy znamenať stratu podielu na trhu, ale to nie je prípad spoločnosti Tesla. V Európe klesol objem značky zo 185 200 kusov v prvom polroku 2023 na 161 300 kusov za rovnaké obdobie v roku 2024. V rovnakom časovom rámci sa však celkové registrácie EV zvýšili o 1,7%.

To znamená, že trhový podiel spoločnosti Tesla na európskom trhu BEV tento rok klesol z 19,8% na 17,2%. Tesla bola automobilkou s druhým najvyšším poklesom podielu na trhu BEV v Európe počas prvých šiestich mesiacov roku 2024, za skupinou Volkswagen, ktorá klesla z 22% na 18,7%.

Tesla a Volkswagen stratili pôdu pod nohami pred skupinou Geely, ktorá bola posilnená solídnymi výsledkami modelu Volvo EX30, a BMW Group, ktorá naďalej žne úspechy so svojimi najnovšími luxusnými, športovými autami. Rástli aj čínske značky, najmä vďaka BYD.

Situácia v Spojených štátoch je podobná. Objem predaja spoločnosti Tesla klesol z 324 900 vozidiel v prvej polovici roku 2023 na 299 200 vozidiel v tomto roku. Medzitým sa celkový predaj BEV v rovnakom období zvýšil o 7,6%. V dôsledku toho podiel spoločnosti Tesla klesol z 59,8% v roku 2023 na 51,2% v roku 2024. Spoločnosť je stále dominantným hráčom na svojom domácom trhu, ale stojí za zmienku, že mnohí konkurenti zaznamenali silné zisky uprostred strát spoločnosti Tesla. Hyundai vzrástol o 34%, zatiaľ čo Ford zaznamenal nárast o 48%. Rivian bol ešte lepší so 77% a Kia zvládla 110-percentný skok.

Prvý dôvod poklesu spoločnosti Tesla je zrejmý. Rast nemôže pokračovať donekonečna, najmä keď je modelová rada stále obmedzená a dosť stará. Tesla Model 3 dostal obnovu v roku 2023, ale datuje sa do roku 2017. Model Y má už päť rokov a Model S siaha až do začiatku roku 2010.

A konkurencia prichádza silná. V Európe Tesla pociťuje tlak zo strany prémiových nemeckých značiek a čínskeho priemyslu. Ako už bolo spomenuté, Ford, Kórejčania a Rivian sú v USA silní. Najnovší automobil spoločnosti, Cybertruck, sa z hľadiska predaja skutočne nerozbehol, v USA sa do prvej polovice roku 2024 predalo iba 11 300 kusov.

Nakoniec, zníženie cien, ktoré fungovalo tak dobre v roku 2023, teraz nie je také atraktívne. Keďže na trh prichádza viac elektromobilov iných značiek, zvyšovanie ponuky a výberu účinne znižuje dopyt a pokles cien. V tomto bode Tesla potrebuje viac ako len veľké zľavy a atraktívne aktualizácie pre svoje luxusné, športové autá. Potrebuje čerstvejšie produkty vo viacerých segmentoch.

zdroj: motor1.com


Koenigsegg nebude vyrábať trojvalcovú Gemeru, nikto ju nechce22. Júl 2024

Koenigsegg šokoval svet, keď oznámil trojvalcový motor pre svoje luxusné, športové autá Koenigsegg Gemera. Bol to veľký odchod pre výrobcu hyperáut, ktorý si svoju reputáciu vybudoval na motoroch V8. Ako sa ukázalo, Koenigsegg si bude musieť počkať, kým rozšíri svoje možnosti pohonu. Kupujúcich Gemery bolo tak málo, ktorí sa rozhodli pre 2,0-litrový motor s dvoma turbodúchadlami, že sa ich automobilke podarilo presvedčiť, aby si namiesto toho zaobstarali V8.

Generálny riaditeľ Christian von Koenigsegg odhalil zánik trojvalca v rozhovore pre podcast Top Gear Magazine začiatkom tohto mesiaca. Spoločnosť samozrejme neopustila technológiu. Christian povedal, že pokračuje v práci na motore a že jedného dňa môže skončiť v Gemere (alebo jej verzii). Ale V8 sa ukázal byť oveľa populárnejší, čo je škoda.

Koenigsegg’s Tiny Friendly Giant bol súčasťou silného hybridného systému, ktorý kombinoval 2,0-litrový trojvalcový motor s tromi elektromotormi pre celkový výkon 1 700 koní. Prvé štvormiestne vozidlo spoločnosti mohlo mať zrýchlenie z 0-100 km/h za 1, 9 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 415 km/h.

Luxusné, športové autá Koenigsegg Gemera budú teda zatiaľ iba s motorom V8, podľa Christiana, ktorého jeho popularita neprekvapila. 5,0-litrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami dosahuje výkon 2 300 koní na palivo E85. Začiatok výroby je naplánovaný na neskôr v tomto roku, pričom dodávky zákazníkom sa začnú v roku 2025. Koenigsegg plánuje postaviť iba 300 exemplárov.

zdroj: motor1.com


Oceľové 19tky sú štandardom pre Audi Q4 E-Tron21. Júl 2024

Audi síce vyrába luxusné, športové autá, ale to nie vždy znamená, že dostanete tie najkrajšie veci – dokonca aj na základnom modeli. Vezmime si napríklad Audi Q4 E-Tron, elektrické SUV, ktoré slúži ako krajšia alternatíva k Volkswagenu ID.4. Základná verzia predávaná v Nemecku však nie je taká luxusná, pretože prichádza s oceľovými kolesami. Je to veľká 19-palcová súprava pribalená k nádherným krytom nábojov. Je iróniou, že ID.4 má na domácom trhu zliatiny.

Audi Q4 E-Tron má tiež bubnové brzdy na zadnej náprave, pretože Audi tvrdí, že kotúče nie sú potrebné. Systém rekuperácie energie vykonáva 90% brzdenia, zatiaľ čo predné kotúče sa vo veľkej miere starajú o zvyšných 10%. Predpokladá sa, že bubnové brzdy majú nižšie náklady na údržbu a znižujú riziko korózie. Keďže zadné disky by sa používali zriedka, predčasne by hrdzaveli.

Audi Q4 E-Tron a jeho súrodenec Sportback nie sú jediné luxusné, športové autá Audi predávané so štandardnými oceľovými kolesami v Nemecku. Supermini Audi A1 a subkompaktný crossover Audi Q2 tiež odstraňujú efektné zliatiny v úrovniach základnej výbavy. Prvý z nich dostane malú 15-palcovú sadu, zatiaľ čo druhý má o niečo väčšie 16-palcové kolesá. Oba modely žijú z požičaného času, pretože ani jeden z nich nebude obnovený pre ďalšiu generáciu.

V podstate Volkswagen Polo v smokingu, Audi A1 Sportback je k dispozícii už za 22 700 EUR v Nemecku, kde Audi chce najmenej 28 600 EUR za Audi Q2. Keďže Audi Q4 E-Tron je plne elektrické, je predvídateľne oveľa drahšie. Začína na 45 600 € a to len preto, že je tu nová základná výbava. Bol uvedený na trh tento týždeň a je k dispozícii aj pre Q4 Sportback E-Tron s cenou 47 600 €.

Predaj elektromobilov je náročná snaha, pretože Audi sa uchýli k ponuke Q4 s oceľovými kolesami a látkovými sedadlami. Vstupným bodom v rade je batéria s kapacitou 52 kWh, čo je výrazný pokles oproti predchádzajúcemu 77,0-kilowatthodinovému balíku. Tento nový Q4 35 E-Tron podhodnocuje Q4 45 E-Tron o 7 350 €. Ale tu je skutočný šok – dokonca aj drahší z týchto dvoch má tieto ocele kolesá. Áno, môžete si kúpiť nové Audi s oceľovými kolesami (a zadnými bubnovými brzdami) za 52 950 €.

zdroj: motor1.com


Audi sa zbavuje falošných výfukov20. Júl 2024

Počas predchádzajúceho desaťročia si Audi vyvinulo nepríjemný zvyk umiestňovať falošné koncovky výfuku na niektoré svoje luxusné, športové autá. Dieselové Audi S5 predávané v Európe bolo pravdepodobne najhorším príkladom, ale aj SQ5 a S6 boli rovnako zvláštne. Našťastie sú umelé výfuky minulosťou, pretože Audi sa zaviazalo zbaviť sa kontroverzného nastavenia.

V rozhovore pre časopis Auto Express hovorca Audi prisľúbil, že budúce luxusné, športové autá Audi s novou architektúrou Premium Platform Combustion (PPC) budú využívať “funkčné koncovky výfuku.” Dobrou správou je “spätná väzba od zákazníkov”, čo je zdvorilý spôsob, ako povedať, že ľudia falzifikátom pohŕdali.

Stále viac áut má koncovky výfuku zastrčené pod nárazníkom. Audi ich chce predviesť vo svojich nových vozidlách založených na PPC. Uvidí sa, či menšie vozidlá na platforme MQB budú nasledovať. Ak chce mať nemecká luxusná značka súdržný dizajn naprieč modelovým radom, lacnejšie vozidlá by mali mať tiež skutočné nastavenie.

Niekoľko ďalších modelov založených na PPC je na ceste, vrátane Audi Q5, A7 a Q7. Všetci traja pravdepodobne dostanú ošetrenie S a zaobídu sa bez krikľavých falošných koncoviek výfuku. Väčšie trojradové SUV, predbežne známe ako Audi Q9, prichádza ako oneskorená odpoveď na luxusné, športové autá BMW X7 a Mercedes GLS. Nie je jasné, či vrcholný model Audi A8 dostane ďalšiu generáciu so spaľovacími motormi. Ak áno, bude preznačený na A9.

Značka so sídlom v Ingolstadte aktualizuje svoju nomenklatúru presunom všetkých spaľovacích áut na nepárne čísla a elektromobilov na párne čísla. Preto stará A4 uvoľnila miesto novej A5. Nová generácia A6 s benzínovými a naftovými motormi sa stane A7. To umožní Audi uviesť na trh plne elektrický model Audi A6, A4 bez spaľovacích motorov, ktoré prídu neskôr v tomto desaťročí, pravdepodobne po veľkom chlapcovi Audi A8 EV.

Skutočné koncovky výfuku tu už dlho nebudú. Pokiaľ nedôjde k zmene plánov, Audi má stále v úmysle prejsť na čisto elektrický pohon do roku 2033. Výroba automobilov so spaľovacím motorom by mohla v Číne chvíľu pokračovať v závislosti od miestneho dopytu.

zdroj: motor1.com


Porsche predstavilo historicky najvýkonnejšiu Panameru19. Júl 2024

Niekoľko dní po vytvorení rekordu na Nürburgringu je najvýkonnejšie Porsche Panamera zo všetkých oficiálne tu. Porsche predstavilo luxusné, športové autá Panamera Turbo S E-Hybrid vybavené elektrifikovaným motorom V8. Nielen, že je silnejší ako jeho predchodca, ale prichádza aj s podstatným vylepšením batérie. Lepivé pneumatiky, aero súprava z uhlíkových vlákien a bohatý zoznam štandardnej výbavy zvyšujú jeho príťažlivosť.

Pod kapotou je ukrytý 4,0-litrový motor s dvoma turbodúchadlami s výkonom 591 koní. Elektromotor, zabudovaný do osemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky, má ďalších 187 koní. Obaja spoločne poskytujú výkon 771 koní, čo prepožičiava novému modelu Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid výraznú výhodu 81 koní oproti starému modelu.

Vďaka extra elektrifikovanému výkonu sú teraz luxusné, športové autá Porsche Panamera o dve desatiny sekundy rýchlejšie pri zrýchlení z 0-100 km/h. Čas 2,8 sekundy hovorí za všetko. Maximálna rýchlosť je 335 km/h, čo je o 13 km/h viac ako dosahoval starý model.
Porsche zvýšilo hrubú kapacitu batérie o 44% na 25,9 kilowatthodín, čo viedlo k vyššiemu elektrickému dojazdu.

Luxusné, športové autá Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, ktoré sedia na vrchole potravinového reťazca dostanú štandardne bohatú výbavu. Keramické brzdy sú súčasťou balenia od štartu, rovnako ako kované 21-palcové originál disky Porsche so stredovým zámkom. V zozname možností, ktoré môžete začiarknuť, je stále niekoľko políčok, konkrétne aero kit a pneumatiky Michelin. Prvý zvyšuje prítlak o 60 kg pri rýchlosti 200 km/h, zatiaľ čo druhý je guma Pilot Sport Cup 2 na mieru.

Vylepšeniami prešlo aj Porsche Panamera GTS, ktoré má 493 koní alebo o 20 koní viac ako predchádzajúca generácia. Potrebuje 3.6 sekundy na dosiahnutie zrýchlenia z 0-100 km/h, takže je o desatinu sekundy rýchlejší. Okrem toho inžinieri zo Zuffenhausenu vylepšili ochranné tyče proti prevráteniu a pracovali na diferenciáli s obmedzeným preklzom pre pútavejšiu jazdu.
zdroj: motor1.com


Audi už nevyrába žiadny model kupé a ani kabriolet18. Júl 2024

Koniec pre dvojdverové, luxusné, športové autá Audi začal už v roku 2019, keď bol ukončený predaj Audi A3 Cabriolet. Letný smútok pokračoval aj minulý rok, keď roadster Audi TT vyrazil do príslovečného západu slnka a vzal so sebou aj kupé TT. Pred niekoľkými mesiacmi opustila montážnu linku posledná R8, ktorá prakticky ukončila superšport Coupe a Spyder.

Aktuálne sa skončila aj výroba dvojdverových modelov A5. To zahŕňa aj ich vysoko výkonné, luxusné, športové autá Audi S5 a RS5.

V skutočnosti to znamená, že Audi už nevyrába kupé a kabriolety. Výmena za menej praktické modely A5 sa neplánuje, preto sa neuskutočnili žiadne špionážne zábery prototypov, ktoré prechádzajú testovaním. Modelový rad novej generácie A5 pozostáva len z dvoch členov: sedan A5 (technicky je to liftback) a A5 Avant. Obaja už majú horúce verzie S5, po ktorých budú nasledovať aj luxusné, športové autá Audi RS5.

Audi naznačilo, že jedného dňa prinesie TT a R8 späť ako elektrické, luxusné, športové autá, ale bez poskytnutia konkrétneho časového harmonogramu. Nevkladali by sme príliš veľké nádeje do ďalšieho kupé alebo kabrioletu vo veku konvenčných motorov, pretože sa zdá, že táto loď už odplávala. Cieľom značky VW Group je do roku 2033 prejsť výlučne na elektromobily, takže už teraz dochádza čas na ďalšie vozidlo s dvoma dverami poháňané benzínom alebo naftou.

Konkurenčné značky stále majú vozidlá, ktoré sa vyhýbajú zadným dverám. BMW naďalej ponúka luxusné, športové autá BMW Z4, kupé/kabriolet radu 4 a kupé/kabriolet radu 8. Všetky však údajne o niekoľko rokov zmiznú. Našťastie menšie kupé radu 2 sa drží na dlhú trať.

V Mercedese zostali len CLE Coupe/Cabriolet, AMG GT Coupe a SL. Je to preto, že SLC, kabriolet triedy S a roadster AMG GT sa vydali cestou konca. Nová CLE efektívne spája dvojdverové modely triedy C a triedy E do jedného páru kupé/kabriolet.

Smutnou pravdou je, že kupé a kabriolety sa ťažko predávajú. Ľudia chcú pohodlie. Skladacia strecha tiež poškodzuje praktickosť tým, že znižuje dostupný objem nákladu. Napriek tomu by mnohí tvrdili, že značka tak veľká ako Audi by mala mať vo svojej ponuke aspoň jedno kupé alebo kabriolet.

Potreba čistejšieho chodu spaľovacích motorov, aby spĺňali čoraz prísnejšie emisné predpisy, si vyžaduje obrovské investície. To isté možno povedať o vývoji čisto elektrických modelov. Finančné počítadlá súhlasia s tým, že uvedenie ktovie koľkého SUV na trh namiesto kupé alebo kabrioletu je bezpečnejšou stávkou. Preto prichádza trojradový model, potenciálne ako Audi Q9.

Aby sme nezabudli, ostatné luxusné, športové autá Audi boli v posledných rokoch ukončené kvôli pomalému predaju. Trojdverové modely A1 a A3 sú už nejaký čas mŕtve a sedan A4 nemá priamu náhradu. Očakáva sa, že A4 sa vráti koncom tohto desaťročia ako elektrické vozidlo. Medzitým je nepriamou náhradou benzínového modelu nový sedan A5 Sedan.

V nasledujúcich rokoch Audi úplne vyradí supermini A1. Okrem toho subkompaktný crossover Q2 zomrie už po jednej generácii. Odstránenie týchto modelov zo zostavy umožňuje spoločnosti zamerať sa na to, čo sa predáva lepšie.

zdroj: motor1.com


Nová rada Audi A5 kompletne nahradí model A417. Júl 2024

Po 30 rokoch na čele ponuky malých výkonných benzínových a dieselových vozidiel Audi sa teraz končí púť modelu Audi A4. Model A5 – predtým luxusné, športové autá v verzii kupé – je teraz benzínovým sedanom Audi (alebo liftbackom) pre stredných manažérov. Audi A4 nezomiera úplne. Autá Audi s párnym číslom budú elektrické a jeho nepárne autá budú stále používať klasické motorizácie.

Nové, luxusné, športové autá Audi A5 prichádzajú so sviežim vzhľadom, aktualizovanými technológiami a dvojicou energických spaľovacích motorov, o ktorých Audi dúfa, že udržia vodičov spokojných bez ohľadu na ich rozpočet. Základný model má preplňovaný 2,0-litrový štvorvalec, ktorý prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky posiela na všetky štyri kolesá výkon 268 koní. Variabilná geometria turbodúchadla zvyšuje účinnosť motora.

Vrcholný model Audi S5 má preplňovaný 3.0-litrový motor V6, ktorý posiela 362 koní na všetky štyri kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojky. Je to prvýkrát, čo Audi použilo túto prevodovku pre luxusné, športové autá Audi S5. Jeho systém pohonu všetkých kolies Quattro je pripojený k športovému diferenciálu Quattro s vektorovaním krútiaceho momentu.

V spojení s týmito výkonnejšími motormi Audi tvrdí, že vykonalo “rozsiahlu detailnú prácu na odpružení a riadení [A5 a S5].” Budete si môcť vybrať adaptívne tlmiče, ktoré vám umožnia nastaviť jazdu podľa vlastného uváženia.

V USA budú luxusné, športové autá Audi A5 a S5 k dispozícii v karosérii jedného sedanu. Mimo USA bude k dispozícii verzia kombi Avant každého z nich, ale nie sú žiadne plány na kupé alebo kabriolet. Je to prvé z mnohých vozidiel, ktoré využívajú novú lesklú architektúru Premium Platform Combustion od Audi, ktorá je nastavená pre pohon predných alebo všetkých kolies, ako aj priame benzínové alebo hybridné pohonné jednotky.

Nové Audi A5 je väčšie, aj keď nie také prevratné ako staré Audi A5 Sportback. Vpredu je široká mriežka lemovaná masívnymi vetracími otvormi a vzadu sú všetky koncovky výfuku skutočné.

S novým dizajnom prichádza nová technológia exteriéru. V tomto prípade denné LED svetlá osvetľujú prednú časť, zatiaľ čo druhá generácia diód OLED osvetľuje zadnú časť. K dispozícii sú dynamické svetelné efekty s až ôsmimi prispôsobiteľnými možnosťami.

To isté platí pre zadnú časť Audi A5. Panely OLED môžu byť tiež použité ako komunikačné svetlo, ktoré informuje ostatné vozidlá – prostredníctvom funky tvarov – o nebezpečenstvách, ktoré sú pred vami.

Vo vnútri Audi postavilo štyri kľúčové stĺpiky, ktoré ukotvia nový dizajn Audi A5. Prvým je dizajn zameraný na človeka, čo zhruba znamená “ľudia sem zapadajú a môžu jazdiť bezpečne”. Existuje niečo, čo sa nazýva “digitálna scéna”, pozostávajúca z dvoch displejov infotainmentu MMI, ktorá vysiela dôležité informácie na vodiča aj spolujazdca. Tretím na zozname je “Material Driven Design”, čo je odkaz na zmysel pre priestor a pohodlie, ktoré ponúka. Nakoniec je tu “vizuálna čistota” alebo ľahko použiteľné usporiadanie kabíny.

Vďaka dlhšiemu rázvoru je vo vnútri Audi A5 viac miesta. A dokonca aj so skloneným zadným profilom je v druhom rade slušný priestor nad hlavou. Luxusné, športové autá Audi A5 a S5 s americkou špecifikáciou sa štandardne dodávajú s tónovaným panoramatickým strešným oknom – nie je k dispozícii pevná strecha – zatiaľ čo balíky vyšších výbav majú stmievateľnú elektrochromatickú strechu, ktorú je možné nastaviť v šiestich segmentoch.

Nastavenie infotainmentu Digital Stage určite vyzerá pôsobivo. Skladá sa z voľne stojaceho, tenkého OLED MMI displeja a používa 11,9-palcovú virtuálnu obrazovku kokpitu spolu so 14,5-palcovým dotykovým displejom MMI. Pre cestujúcich je k dispozícii aj voliteľný 10,9-palcový displej. K tomu všetkému je tu konfigurovateľný head-up displej, ktorý po prvýkrát umožňuje vodičovi ovládať funkcie vozidla a infotainmentu. Je to rovnaká architektúra a technológia, akú majú aj luxusné, športové autá Audi Q6 E-Tron, a takmer určite sa objaví aj v iných modeloch.

Ako každé nové, luxusné, športové autá, aj modely Audi A5 a S5 majú veľa hračiek. Voliteľná obrazovka spolujazdca umožňuje druhému pilotovi hrať sa s navigáciou alebo sledovať streamovaný obsah počas jazdy. Nebojte sa, má špeciálny povlak, takže vodič nevidí obrazovku. Začiarknite správne políčka a môžete mať zvukový systém Bang and Olufsen, ktorý umiestni reproduktory do opierok hlavy. Nielen to, ale sú dvojzónové, takže cestujúci môže počúvať hudbu, sledovať filmy alebo robiť… Čokoľvek chcú robiť, zatiaľ čo vodič môže prijať hovor.

Nová A5 stavia na dedičstve A4 s vylepšenými funkciami, pôsobivými technológiami a mierne novým názvom.

zdroj: motor1.com


Dvaja majitelia Porsche 935 zlegalizovali na cestu svoje okruhové autá16. Júl 2024

Najnovší výtvor značky Lanzante posúva hranicu medzi pretekárskym a cestným autom. Dvaja majitelia Porsche 935 oslovili špecialistu na úpravy s jedinečnou požiadavkou: premeniť svoje okruhové Porsche 911 na luxusné, športové autá povolené pre cestnú premávku. Po 18 mesiacoch vývoja dvojica debutovala na tohtoročnom festivale rýchlosti v Goodwoode.

Porsche predstavilo nové 935 na Rennsport Reunion 2018. Na základe modelu 911 GT2 RS, traťový model 935 obsahoval 3,8-litrový plochý motor s dvoma turbodúchadlami s výkonom 700 koní. Porsche vyrobilo iba 77 exemplárov, ale všetky mali zostať na trati.

Proces vývoja trval 18 mesiacov, čo viedlo k tomu, že Lanzante urobil početné vylepšenia modelu 935, ktorý Porsche predstavilo so širším postojom, aerodynamickou a predĺženou zadnou časťou.

Úpravca dal Porsche jedinečné nastavenie odpruženia, vylepšené brzdy, ručnú brzdu a nové originál disky. Do aerodynamickej karosérie integroval aj na mieru šité svetlomety, ktoré sú nevyhnutnosťou pre použitie na ceste, s elektronikou vyrobenou na mieru, aby to všetko zvládol. Lanzante navrhol svoje vylepšenia tak, aby vyzerali ako pôvodná výbava vozidla, pričom jeden zakončil modernou interpretáciou karosérie Martini a druhý červeno-bielym dizajnom Marlboro chevron.

935-ky sú len dve luxusné, športové autá, ktoré Lanzante priniesol na festival. Predviedol tiež svoje driftovacie vozidlo McLaren P1 GTR s rotačnou výmenou a nový TAG Championship 911, doplnený skutočným motorom Formuly 1.

zdroj: motor1.com