Novinky

Ferrari sa lúči s modelmi SF90 Stradale a 812 GTS4. August 2024

Zostava Ferrari nikdy nebola taká komplexná. V stajni v Maranelle sa vždy niečo deje, či už ide o nový prírastok do zostavy, luxusné, športové auto novej generácie, aktualizovaný model alebo špeciálnu edíciu. Aj keď tento mesiac neprináša uvedenie žiadnych nových vozidiel, Ferrari sa lúči s niekoľkými modelmi: SF90 Stradale a 812 GTS.

Ferrari hovorilo o zániku kupé a kabrioletu v dokumente týkajúcom sa výsledkov predaja za prvý polrok 2024. Prvý z nich bude čoskoro nahradený novým modelom, ktorý bol prvýkrát špionážne testovaný už v auguste 2023. Ten druhý už má nástupcu v Ferrari 12Cilindri Spider. Smrť SF90 sa striktne vzťahuje na bežnú verziu, pretože dodávky hardcore verzie XX sa začali v druhom štvrťroku roka.

Talianska značka spomína, že dodávky Ferrari Roma a 812 Competizione klesli v 2. štvrťroku 2024, pretože dve tieto luxusné, športové autá sa blížia ku koncu životného cyklu. Podrobnosti o výmene modelu Roma sú zahalené tajomstvom, ale logika hovorí, že Ferrari Roma Spider zostane dlhšie, pretože má menej ako dva roky. Čo sa týka modelu Ferrari 812 Competizione, jeho miesto v zostave už zaujal model Ferrari 12Cilindri.

Do júna Ferrari dodalo 7 044 áut po celom svete, čo predstavuje nárast o 1% v porovnaní s prvými šiestimi mesiacmi roku 2023. Budúcnosť vyzerá jasne, pretože legendárny výrobca superšportov (a SUV) má dostatok objednávok na to, aby bol zaneprázdnený až do roku 2026. Rast je poháňaný silným dopytom po nových modeloch Ferrari 12Cilindri.

Na rozdiel od Lamborghini, kde je Urus hnacou silou predaja, sa Ferrari zaviazalo, že sa nestane značkou zameranou na SUV. Pripomíname, že výroba Ferrari Purosangue bude obmedzená len na 20% celkovej ročnej produkcie značky.

Okrem bohatého mixu spaľovacích a plug-in hybridných modelov sa zostava Ferrari koncom roka 2025 rozrastie o plne elektrický model. Už čoskoro bude predstavený aj nový hyperšport Ferrari.

zdroj: motor1.com


Audi je teraz flexibilné, pripúšťa klasický pohon aj po roku 20333. August 2024

Výrobcovia automobilov jeden po druhom ustupujú od ambicióznych cieľov v oblasti elektromobilov, ktoré si stanovili pred niekoľkými rokmi. Audi ako posledné uznalo, že predaj luxusných, športových automobilov Audi so spaľovacími motormi môže pokračovať aj po pôvodne plánovanom dátume uzávierky. V roku 2021 spoločnosť prisľúbila, že do roku 2033 prejde na výlučne elektrické vozidlá, ale teraz zvažuje ponechanie vozidiel so spaľovacím motorom vo svojej zostave na dlhšie obdobie.

Generálny riaditeľ Audi Gernot Döllner v rozhovore pre časopis Top Gear zdôraznil, že nemecká luxusná značka musí zostať “flexibilná”. Toto vyhlásenie urobil v kontexte potenciálneho rozhodnutia Európskej únie odložiť svoj cieľ zakázať predaj nových áut, ktoré produkujú škodlivé emisie do roku 2035. Najvyšší predstavitelia v Ingolstadte, ktorí vedú aj technický vývoj, však dodali, že elektromobily sú z dlhodobého hľadiska jedinou cestou.

Medzitým sa Audi čoraz viac zameriava na ponuku plug-in hybridov. Všetky budúce luxusné, športové autá Audi so spaľovacími motormi budú obsahovať možnosť PHEV. Döllner uznal, že tieto čiastočne elektrifikované pohonné jednotky zostanú v zostave dlhšie, ako sa plánovalo, pretože prechod na čisté elektromobily nepostupuje tak rýchlo, ako sa pôvodne očakávalo.

Sediac pod rovnakým firemným dáždnikom VW Group, Porsche pred niekoľkými dňami povedalo niečo podobné. Uznala, že prechod na elektromobily trvá dlhšie, ako sa predpokladalo. Drží sa svojho cieľa, aby elektromobily tvorili viac ako 80% predaja do konca desaťročia, ale teraz pripúšťa, že to bude závisieť od dopytu zákazníkov. S ohľadom na to si Porsche Cayenne zachová svoj veľký motor V8 aj po roku 2030.

Bentley, ktoré zostalo v rámci koncernu VW, chcelo do roku 2030 prestať vyrábať svoje luxusné, športové autá na benzín, ale to sa už nedeje. Novým cieľom je rok 2033. Okrem toho prvý elektromobil spoločnosti už v roku 2025 nevyjde, pretože model s nulovými emisiami bol posunutý o rok kvôli “obavám súvisiacim s platformou” a problémom so softvérom.

Minulý týždeň konkurent Audi Volvo tiež naznačil, že spaľovacie motory by mohli zostať v zostave aj v nasledujúcom desaťročí. A to aj napriek cieľu značky, ktorý bol oznámený v roku 2021, prejsť do roku 2030 na plne elektrický pohon. Švédska značka stále plánuje ponúknuť výlučne elektrickú zostavu o šesť rokov, ale nerovnomerné prijatie elektromobilov po celom svete si môže vyžiadať zmenu plánov. Aby to bolo bezpečné, generálny riaditeľ Jim Rowan oznámil, že ďalšie investície sa uskutočnia do mild hybridov a plug-in hybridov.

Keď už hovoríme o konkurencii, Mercedes sa pôvodne zameral na to, aby PHEV a EV tvorili 50% jeho ročného predaja do roku 2025. Po kontrole reality sa však nový cieľ upravil tak, aby sa tento cieľ dosiahol do konca desaťročia. Autá s trojcípou hviezdou budú aj naďalej poháňané klasickými motormi “až do roku 2030″. Predtým spoločnosť predpokladala, že do roku 2030 bude úplne elektrická, “ak to trhové podmienky umožnia”.

Hlavná sesterská značka Audi Volkswagen nevylučuje, že ponechá súčasnú generáciu Golfu s motorom ICE vo svojej zostave, kým EÚ nezakáže predaj nových áut s emisiami. To by bolo o 10 rokov za predpokladu, že právne predpisy zostanú nezmenené do roku 2035. Golf deviatej generácie bude elektrický až po tom, čo sa začne predávať bližšie ku koncu tohto desaťročia, ale bude pokojne koexistovať s plynovým Mk8 po mnoho rokov.

Toyota, najväčší výrobca automobilov na svete, neverí ani v úplný prechod na elektromobily. Pred niekoľkými mesiacmi predseda predstavenstva Akio Toyoda povedal, že elektrické vozidlá nikdy neprekročia 30% podiel na trhu. Myslí si, že “motory určite zostanú”, a preto sa pracuje na novej rodine radových štvorvalcových jednotiek. Toyota sa nedávno spojila s Mazdou a Subaru, aby vyjadrila svoj dlhodobý záväzok k technológii spaľovacích motorov so zameraním na hybridy a uhlíkovo neutrálne palivá.

zdroj: motor1.com


Porsche si myslí, že 911-tka by mala byť menšia a ľahšia2. August 2024

Až na niekoľko výnimiek má každá generácia nového auta tendenciu byť väčšia ako tá predchádzajúca. Deje sa to už desaťročia, čiastočne urýchlené prísnejšími bezpečnostnými predpismi. Vtesnanie väčšieho množstva technológií do áut ich tiež robí tučnejšími, čo znamená, že kedysi malé a svižné luxusné, športové autá majú teraz podstatne väčšiu váhu.

Porsche si je vedomé tohto znepokojujúceho trendu, ale priznáva, že má v súčasnosti takmer zviazané ruky. V rozhovore pre austrálsky časopis Drive šéf dizajnu Michael Mauer hovorí, že legislatíva týkajúca sa bezpečnosti a ďalších požiadaviek prispela k zvýšenej váhe Porsche 911. Pridanie výkonu do tohto luxusného, športového auta prinútilo inžinierov namontovať väčšie kolesá a brzdy, aby zvládli extra silu motora.

V ideálnom prípade by Porsche chcelo predstaviť menšiu 911, ale v súčasnej ére spaľovacích motorov to nie je možné. Mauer naznačuje, že by to mohlo byť technicky možné neskôr, keď technológia elektrických modelov dozrie. Akonáhle sa hustota energie zlepší, čo umožní zmenšenie batérií, luxusné, športové autá Porsche 911 by mohli byť potenciálne menšie. Spoločnosť však vylúčila uvedenie plne elektrickej 911 na trh v tomto desaťročí. Či bude auto bez spaľovacieho motora také príťažlivé, sa ešte len uvidí.

V dokonalom svete by Mauer chcel, aby bola 911 “čo najkompaktnejšia” a vrátila sa k svojim koreňom ako “veľmi kompaktné malé luxusné, športové auto“. Obmedzenia týkajúce sa balenia však v súčasnosti bránia Porsche realizovať túto víziu zmenšenej verzie svojho ikonického modelu. Je to problém, ktorý sa týka takmer všetkých typov áut, nielen tých športových.

Pripomenieme, že nedávno uvedená 911 generácie 992.2 pribrala ešte viac. Carrera GTS je teraz hybrid a extra elektrické bity spolu s ďalšou štandardnou výbavou pridali 47 kg. Váži 1.604 kg v podobe pohonu zadných kolies a 1.649 kg pre ekvivalent AWD. Aby sme to uviedli do perspektívy, Porsche 911 Carrera RS 2.7 z roku 1972 má hmotnosť len 960 kg.

zdroj: motor1.com


Nové elektrické Audi A6/S6 je oficiálne tu1. August 2024

Prvé elektrické úsilie Audi sa zameralo na crossovery, ale nemecká luxusná značka je pripravená diverzifikovať svoje portfólio elektromobilov. Privítajme luxusné, športové autá Audi A6 Sportback E-Tron, vrátane praktickejšieho súrodenca Avant. Obe verzie jazdia na rovnakej platforme OOP, ktorá podporila aj luxusné, športové autá Audi Q6 E-Tron a nové Porsche Macan.

Pretože takmer každé auto v dnešnej dobe musí mať delené svetlomety, duo Audi A6 E-Tron prijíma trend s hlavnými svetlami pod samostatným pásom denných svetiel a smeroviek. Európska verzia má adaptívne maticové LED diódy a konfigurovateľné svetelné podpisy a digitálne zrkadlá.

Na rozdiel od Audi Q6 E-Tron, ktorý sme už spomenuli, s konvenčnými kľučkami dverí vyčnievajúcimi z karosérie, majú luxusné, športové autá Audi A6 E-Tron elegantnejší profil vďaka zapusteným kľučkám dverí. Keďže je označený ako Sportback, bežný A6 je technicky hatchback/liftback s praktickejšími dverami batožinového priestoru.

Audi ponúka koeficient odporu vzduchu len 0,21 pre Sportback. Figúrka Cd je pre verziu s dizajnom kolies špecifickým pre Európu a aerodynamicky optimalizovanými bočnými kamerami. Audi A6 E-Tron je najaerodynamickejšie cestné luxusné, športové auto Audi všetkých čias. Je to tiež aerodynamicky najefektívnejší produkt koncernu Volkswagen, ktorý je v súčasnosti v predaji. Vzácny VW XL1 to však urobil lepšie, len na 0,189. Ako sa dalo očakávať, A6 E-Tron Avant je menej aerodynamický, ale Cd 0.24 pre kombi je stále vynikajúca hodnota.

Podobne ako exteriér pripomína benzínové Audi A5, aj kabína vyzerá okamžite povedome. Áno, to znamená extra 10,9-palcový dotykový displej len pre cestujúceho. Na základnom Audi A5 bez prídavného displeja vyzerá palubná doska zvláštne. V strede dominuje 14,5-palcový displej, zatiaľ čo vodič dostane 11,9-palcový digitálny prístrojový panel – rovnako ako v novom A5.

Audi má v úmysle predávať A6 Sportback E-Tron v troch príchutiach: pohon zadných kolies, Quattro a horúcejší S6. Základný model bude mať výkon 362 koní, čo mu poskytne šprint z 0-100 km/h za odhadovaných 5.2 sekundy a maximálnu rýchlosť 215 km/h. Prejdite na model strednej triedy a na prednej náprave bude elektromotor. Kombinovaný výkon sa zvýši na 422 koní, čím sa šprint skráti na 4,3 sekundy pri zachovaní maximálnej rýchlosti.

Čo sa týka vlajkovej lode, tak luxusné, športové autá Audi S6 Sportback E-Tron budú mať k dispozícii 496 koní. Pomocou riadenia štartu sa celkový výkon systému dočasne zvýši na 543 koní, čo stačí na to, aby sa šprint dokončil len za 3,7 sekundy. Výkonná verzia naplno dosiahne rýchlosť 250 km/h.

Bez ohľadu na výber majú všetky tri spoločné lítium-iónovú batériu s využiteľnou kapacitou 94,4 kWh. Podporuje nabíjanie jednosmerným prúdom až do 270 kW, v takom prípade bude trvať 21 minút, kým sa batéria nabije z 10 na 80%.

Nové Audi A6 Sportback E-Tron so zadným náhonom prejde viac ako 775 km na základe odhadov Audi. Menej aerodynamický Avant by mal prejsť viac ako 745 km. Ako sa dalo očakávať, ostrejšie verzie S sú menej efektívne, 693 km pre Sportback a 663 km pre Avant.

Audi A6 E-Tron začína na cene 75 600 € v Nemecku za základný Sportback a stúpa na 101 150 € za luxusné, športové autá Audi S6 E-Tron v podobe Avant. V Európe sa knihy objednávok otvárajú v septembri. Audi hovorí, že budú nasledovať ďalšie deriváty pohonu zadných a všetkých kolies.

Zavedením elektrického modelu A6 signalizuje Audi začiatok konca klasického benzínového/dieselového modelu Audi A6. Ďalší model ICE prejde na prezývku A7. Súčasťou aktualizovanej nomenklatúry je, aby všetky elektromobily mali párne čísla a spaľovacie vozidlá nepárne čísla. Revidovaná stratégia pomenovania novej A5 Sportback/A5 Avant s konvenčnými pohonnými jednotkami je už zavedená, čím sa uvoľňuje priestor v zostave pre budúcu elektrickú A4. Podobne aj ďalšie luxusné, športové autá Audi A8 budú elektrické.

zdroj: motor1.com


Pagani Utopia roadster vyzerá bez strechy lepšie ako kupé31. Júl 2024

Pagani Utopia je umelecké dielo s motorom V12 s dvoma turbodúchadlami, manuálnou prevodovkou a honosným interiérom. Jediná vec, ktorá by mohla čo i len vzdialene zlepšiť zážitok z Utópie, je odnímateľná strecha. Skvelá správa – nové, luxusné, športové autá Pagani Utopia Roadster sú tu.

Pagani Utopia Roadster s odhaleným exteriérom z uhlíkových vlákien Habanero Red – farbou inšpirovanou červenou farbou Zonda Dubai Red – vyzerá ešte lepšie bez strechy. Má všetky rovnaké dizajnové prvky ako kupé: dvojité zaoblené svetlomety, otvorenú mriežku chladiča, kruhové zadné svetlá a samozrejme štyri koncovky výfuku. Dokonca si zachováva jedinečné motýľové dvere kupé.

Roadster jazdí na striedavo rozložených 21-palcových predných a 22-palcových zadných originál kolesách obalených pneumatikami Pirelli P Zero Corsa Cyber. Toto sú efektné nové pneumatiky, ktoré budú komunikovať s autom; Čítajú veci ako ABS, kontrola preklzu a kontrola trakcie, aby pomohli maximalizovať výkon. A je tu veľa výkonu, ktorý treba maximalizovať.

Pagani Utopia Roadster má rovnaký 6.0-litrový motor V12 s dvojitým turbodúchadlom ako kupé. Jednotka Mercedes-AMG posiela na zadné kolesá 852 koní prostredníctvom elektromechanického diferenciálu na zadnej náprave. Pagani Utopia Roadster má elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 360 km/h – len pár km/h menej oproti 366 km/h u verzie kupé.

Kupujúci si môžu vybrať zo sedemstupňovej manuálnej prevodovky alebo sedemstupňovej automatizovanej manuálnej prevodovky s pádlami za volantom. Posledná menovaná prevodovka sľubuje “bleskovo rýchle radenie” – ale stále to nie je manuálne.

Aj s odnímateľnou strechou s pevnou strechou váži Utopia Roadster úplne rovnako ako kupé – 1.280 kg suchej hmotnosti. Pagani pripisuje pevnosť a ľahkosť svojmu pokročilému monokokovému karbo-titánovému šasi, ktoré pomáha udržať túto hmotnosť. Spoločnosť tiež použila viac ako 40 “receptúr kompozitných materiálov” v konštrukcii Utópie, aby ju udržala ľahkú.

Interiér nie je o nič menej veľkolepý ako jeho náprotivok s pevnou strechou. Uhlíkové vlákna, koža a hliník pokrývajú takmer každý centimeter. Charakteristické odhalené radenie Utopie zostáva pre sedemstupňovú manuálnu prevodovku a samotná radiaca páka má leštenú vložku z uhlíkových vlákien.

Volant možno na prvý pohľad nevyzerá až tak zaujímavo, no je pôsobivo detailný. Bol skonštruovaný z jedného kusu kovu s hmotnosťou 4.300 kg a päťosovým frézkam trvalo 28 hodín nepretržitej práce. Celkovo vzaté, volant váži len 2,4 kg.

Rovnako ako luxusné, športové autá Pagani Utopia kupé, aj Utopia Roadster bude vzácnou šelmou. Pagani plánuje ponúknuť len 130 kusov po celom svete za cenu 3,1 milióna EUR za každý. Prvé Pagani Utopia Roadster má svoju svetovú premiéru počas Monterey Car Week v auguste.

zdroj: motor1.com


Doplnky M Performance znížia vysokú hmotnosť BMW M5 len mierne30. Júl 2024

Vždy, keď je vydané nejaké nové, luxusné, športové auto BMW M, je to medzi nadšencami zvyčajne veľká udalosť. Ale nové BMW M5 sa dočkalo oveľa chladnejšieho prijatia. Športový sedan čelil kritike za svoju masívnu hmotnosť a trochu pochybný štýl a plug-in hybridná pohonná jednotka neveštila nič dobré. Otázka znie: Môžu doplnky M Performance pomôcť G90 dodržať prestíž svojich predchodcov?

Tieto továrenské vylepšenia, ktoré sú k dispozícii od prvého dňa, vrhajú veľa uhlíkových vlákien na veľkú karosériu BMW M5. Od okraja predného spojlera až po delený zadný difúzor dostanú luxusné, športové autá M5 sortiment ľahkých kúskov. To všetko je len kvapka v mori vzhľadom na to, že auto váži kolosálnych 2.445 kg. Veľký rozdiel neprinesie ani uzáver palivovej nádrže alebo predĺženia prahu.

Okrem karbónových kúskov môžu byť nové, luxusné, športové autá BMW M5 voliteľne vybavené matnými čiernymi bočnými nálepkami a aramidovou anténou so žraločími plutvami. Od budúceho leta pribudnú do portfólia originál disky BMW z ľahkej zliatiny, doplnené o tašky na pneumatiky značky M Performance. Dokonca aj uzávery drieku ventilku hrdo zobrazujú písmeno “M”. Okrem toho reliéfne logo “M5″ zdobí koncovky výfuku vyrobené z kombinácie titánu a uhlíkových vlákien.

Nové BMW M5 obsahujú množstvo voliteľných doplnkov, ktoré uberajú trochu hmotnosti. Karbónová strecha odstraňuje 30 kg, zatiaľ čo karbónovo-keramické brzdy orezávajú 25 kg. Aj napriek tomu je to marginálny úbytok hmotnosti. Možno je prísnejšia diéta vo fáze plánovania pre potenciálne, luxusné, športové autá BMW M5 CS. Starý model M5 odstránil 104 kg v porovnaní s M5 Competition.

Napriek tomu, že BMW ponúka niekoľko voliteľných položiek a diely M Performance, nový model nebude mať pri uvedení siedmej generácie M5 k dispozícii karbónové škrupinové sedadlá. Limitovaná špeciálna edícia CS ich mala dokonca vzadu. V akcii chýbajú aj original disky Centerlock, napriek tomu, že sú k dispozícii pre menší sedan BMW M3.

zdroj: motor1.com


Nástupca Lamborghini Huracan sa predstaví už 16. augusta29. Júl 2024

Náhrada za luxusné, športové autá Lamborghini Huracan má svoj dátum predstavenia. V tlačovej správe o výsledkoch predaja za 1. polrok 2024 je zastrčené oznámenie Lamborghini o predstavení svojho úplne nového superšportu 16. augusta. Údajne pomenovaný Lamborghini Temerario, tretí plug-in hybrid zo Sant’Agata Bolognese, bude mať premiéru počas Monterey Car Week.

Na rozdiel od predchádzajúcich Huracánu a Gallarda je nový model čisto Lamborghini, pretože nebude spojený s Audi R8. Spoločnosť so zúrivým býkom zarába toľko peňazí, že si môže dovoliť utrácať za úplne nový model bez toho, aby musela rozložiť náklady na vývoj ekvivalentom R8. Audi, ktoré technicky vlastní Lamborghini, nemá v úmysle uviesť na trh nové, luxusné, športové auto podobné Audi R8, aspoň nie so spaľovacím motorom.

Ako je už dlhšie známe, nový model bohužiaľ stratí sladko znejúci atmosférický motor V10. Namiesto 5.2-litrového motora NA bude využívať twin-turbo V8 s výkonom 789 koní. Napriek nútenej indukcii sa 4.0-litrový motor roztočí na kričiacich 10 000 otáčok za minútu. Plochý V8 je odvodený od prototypu SC63 LMDh, kde vytláča o niečo menších 3,8 litra a pracuje s iným hybridným systémom.

Keďže pôjde o hybrid, kombinovaný výkon bude vyšší. Medzi spaľovacím motorom a priečne uloženou osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou pochádzajúcou z Lamborghini Revuelto je elektromotor s výkonom 147 koní. Ďalšie detaily zostávajú záhadou, ale vieme, že “Temerario” bude mať trojmotorový hybridný systém. Ak je to niečo ako jeho väčší brat, znamená to, že vpredu je jeden motor a vzadu iný.

V príspevku na LinkedIn šéf Lamborghini Stephan Winkelmann nedávno naznačil, že celkový výkon prekročí 887 koní. To je už zhruba o 250 koní viac ako najsilnejšie iterácie odchádzajúceho Huracánu. Logika však hovorí, že toto nové, luxusné, športové auto po pridaní všetkých tých elektrických kúskov trochu priberie.

zdroj: motor1.com


Stellantis naznačuje predaj Maserati28. Júl 2024

Spravovať 14 značiek je pre Stellantis zložitá záležitosť. Krátko po zverejnení neuspokojivých výsledkov za prvú polovicu roka generálny riaditeľ Carlos Tavares uviedol, že neziskové spoločnosti budú ukončené. Okrem možnosti ukončenia výroby automobilov, ktoré nezarábajú žiadne skutočné peniaze, by sa konglomerát mohol pokúsiť zbaviť ostatných. Luxusné, športové autá Maserati majú najlepšiu pozíciu pri získavaní nových majiteľov.

Toto nie sú len horúce klebety, pretože existuje skutočné vyhlásenie predstaviteľa Stellantisu. Finančná riaditeľka Natalie Knight pripustila, že môže prísť čas, keď bude Maserati k dispozícii. Jej presné slová boli: “V budúcnosti by mohlo nastať určitý bod, keď sa pozrieme na to, aký je najlepší domov pre Maserati.” Toto vyhlásenie prichádza krátko po slabých výsledkoch predaja za 1. polrok 2024. Do júna predala problémová talianska značka 6 500 luxusných, športových automobilov Maserati, čo predstavuje pokles o viac ako 50% v porovnaní s prvou polovicou roka 2023, keď bolo dodaných 15 300 vozidiel.

Spoločnosť s logom trojzubca žila ťažkým životom, od svojho založenia v roku 1914 mala viac ako niekoľko majiteľov. Taliansky priemyselník Adolfo Orsi spolu s Citroënom, de Tomasom, Chryslerom, Fiatom a Ferrari mali v určitom okamihu podiely v Maserati alebo ho kontrolovali. Spoločnosť je v súčasnosti pod korporátnou záštitou Stellantis po zlúčení Fiat Chrysler Automobiles a PSA Group v roku 2021.

Automotive News Europe uvádza, že budúcnosť Maserati vyzerá pochmúrne, pokiaľ ide o uvedenie produktov na trh. Okrem elektrického Maserati MC20, ktorý príde budúci rok, je nepravdepodobné, že by ďalšie nové luxusné, športové autá Maserati boli predstavené skôr ako v roku 2027. Superšport s odznakom Folgore pravdepodobne nepohne ručičkou, vzhľadom na to, že pôjde o špecializovaný model s vysokou požadovanou cenou.

Nájsť nový domov pre Maserati nebude ľahké vzhľadom na výsledky spoločnosti. Bojuje tak dlho, ako si pamätáme, takže je otázne, či sa kupujúci ponáhľajú s akvizíciou spoločnosti so sídlom v Modene, ak sa naskytne príležitosť.

zdroj: motor1.com


Základná verzia Audi A5 nebude mať obrazovku spolujazdca27. Júl 2024

Keď začiatkom tohto mesiaca debutovali nové, luxusné, športové autá Audi A5, ukázali aj interiér, ktorý obsahoval ďalší displej len pre cestujúceho.

Po spustení konfigurátora nového Audi A5 je jasné, že základný model bude bez voliteľného 10.9-palcového dotykového displeja. Audi už na začiatku vyhlásilo, že extra displej je “dokonale integrovaný do dizajnu palubnej dosky”. Je zrejmé, že prístrojová doska bola koncipovaná predovšetkým s ohľadom na dodatočnú obrazovku.

Základný model Audi A5 dostane čistý panel, ktorý vyzerá ako ekvivalent nadrozmerného prázdneho tlačidla hľadiaceho priamo na spolujazdca, pretože majiteľ na tejto funkcii šetril. Konečný výsledok je zbytočne neohrabaný a vytvára prvý dojem, že na strane spolujazdca je skutočne obrazovka.

Nie je to však tak, pretože Audi si za doplnkovú obrazovku účtuje príplatok. V Nemecku musíte získať voliteľný balík Tech Plus, ktorý stojí 2 350 €. Tento balík obsahuje aj Matrix LED svetlomety, trojzónovú klimatizáciu a ďalšie doplnky, takže neplatíte len za tento displej.

S obrazovkou alebo bez, ani najlacnejšie luxusné, športové autá Audi A5 nevyzerajú úplne zle. Iste, základný model má len 17-palcové originál disky Audi a látkové sedadlá, ale je to stále pekné auto.

Audi už predstavilo výkonnejšie luxusné, športové autá Audi S5 Avant s motorom V6 a dokončuje vrcholný model Audi RS5 Avant.

zdroj: motor1.com


Porsche Cayenne si udrží motor V8 aj po roku 203026. Júl 2024

Porsche tento týždeň pripustilo, že jeho plány na elektrifikáciu môžu byť príliš ambiciózne. Výrobcovia automobilov predávajúci elektromobily zaznamenali spomalenie predaja a mnohí prehodnocujú svoje budúce produktové plány. Štvrtá generácia Porsche Cayenne bude debutovať v druhej polovici desaťročia ako plne elektrické, luxusné, športové auto, ale automobilka bude popri novom naďalej ponúkať aj tretiu generáciu benzínového modelu.

Porsche bude pokračovať v investíciách do súčasnej generácie modelu Cayenne, vrátane zlepšenia svojho radu pohonných jednotiek a zefektívnenia motora V8, aby spĺňal budúce emisné predpisy. Peniaze bude minať aj na hybridy a do roku 2030 a neskôr ponúkne luxusné, športové autá Porsche Cayenne s tromi možnosťami pohonných jednotiek po celom svete.

Aj keď Porsche plánuje ponechať Cayenne na spaľovací pohon, úplne neopúšťa svoje úsilie o elektrifikáciu. Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Olivera Bluma by Porsche mohlo v roku 2030 dodať viac ako 80% svojich nových áut ako elektromobily, ak bude existovať dopyt zákazníkov. Súčasné trendy predaja však naznačujú, že prechod na elektrické, luxusné, športové autá by mohol trvať dlhšie, ako sa očakávalo, a preto Porsche a ďalší upravujú plány.

Automobilka už testuje elektrické Porsche Cayenne v reálnom svete. Prvé prototypy oficiálne opustili továreň a dokončia prísny hodnotiaci program na milióny najazdených kilometrov odteraz až do uvedenia SUV na trh o niekoľko rokov. Bude jazdiť na architektúre Porsche Premium Platform Electric a pravdepodobne bude obsahovať niekoľko konfigurácií batérií a pohonných jednotiek.

zdroj: motor1.com