Novinky

Takto by mohla vyzerať nová Tesla Model S7. Jún 2020

Luxusné, športové autá na elektrický pohon, Tesla Model S, sú v predaji už od roka 2012 a na svoju dobu boli revolučným zjavením. Model prišiel s novou technológiou a tiež atraktívnym dizajnom štvordverového kupé.

Tesla Model S sa stále dobre predáva, pričom drobný facelift auto dostalo v roku 2016. Ten prišiel s určitými zmenami dizajnu, čo udržalo toto luxusné, športové auto stále čerstvé, každopádne celkový tvar Modelu S zostal rovnaký ako v roku 2012.

Na internete sa objavilo už niekoľko vizualizácii, ako by mohli nové luxusné, športové autá Tesla Model S vyzerať. Väčšina z nich bola pomerne výstredná, na to aby mohla byť uveriteľná. Zaujímavú vizualizáciu ale vytvoril Giorgi Tedoradze, priemyslový dizajnér z Gruzínska.

Jeho instagram je plný veľmi kvalitných návrhov luxusných, športových automobilov. U Modelu S sa Giorgi pokúsil zachovať vizuálnu identitu súčasného modelu, pričom ale prichádza s ostrejším a modernejším dizajnom. Auto vyzerá veľmi dobre a uveriteľne, aj keď Tesla asi reálne príde s nejakou úplne odlišnou modifikáciou, ktorá nebude mať nič spoločné s prvou generáciou Modelu S.

zdroj: motor1.com


Takto sa vyrába motor W16 do Bugatti Chiron (video)6. Jún 2020

Auto, ako dopravný prostriedok, sa za posledných 130 rokov značne vyvinulo. Pre veľa ľudí sú autá niečo ako umelecké diela a akýsi vrchol techniky a pokroku ľudskej spoločnosti. Pri takomto pohľade budú na samom vrchole určite stáť luxusné, športové autá Bugatti. Nové video na internete teraz ukazuje, ako sa tieto superšporty vyrábajú.

Dokument na začiatku prezentuje ústredie spoločnosti v Molsheim vo Francúzsku, kde sa montuje predná a zadná časť. Samotný motor je presunutý do Nemecka, kde je postavený motor W16 o objeme 8.0 litra. Na celom svete je certifikovaných len osem technikov, ktorí môžu motor postaviť. Motor pre luxusné, športové autá Bugatti Chiron má asi 3.700 dielov a kapacita výroby je asi tri motory za týždeň. Aby sa zamestnanec stal certifikovaným výrobcom motorov Bugatti, potrebuje k tomu dvojročný výcvik.

Motor pre luxusné, športové autá Bugatti Chiron je len jedným z 2.600 kusov súčiastok, z ktorých sa model skladá. Kompletná výroba autá trvá asi dva mesiace. Motor a jednotlivé časti sa postupne spájajú, v rátane inštalácie káblových zväzkov (2.5 km). Samotné spájanie dielov je pomalý proces, ktorý trvá štyri dni, pričom poslednou namontovanou časťou je aktívne zadné krídlo.

Luxusné, športové autá Bugatti Chiron sú v predaji už štyri roky a za ten čas už vygeneroval aj niekoľko limitovaných derivátov, počínajúc Bugatti Divom alebo Pur Sport. Výkon motora je 1.500 HP a zrýchlenie z 0-100 km/h zvládne model za 2.3 sekundy.

zdroj: motor1.com


Šéf Porsche údajne mieri do čela Volkswagenu5. Jún 2020

Značka Volkswagen aktuálne čelí dvom veľkým problémom. Jedným z nich je dodávka elektrického modelu ID.3 a druhým je problém so softwarom nového Volkswagenu Golf 8. U oboch modelov je problém software, pričom dodávky ID.3 zatiaľ technicky omeškané neboli, prvé autá by mali prísť zákazníkom v lete. U Golfu 8 a podobne ak v Škode Octavii je situácia horšia, dodávky boli aktuálne pozastavené.

V súvislosti s problémami Volkswagenu sa v Auto Motor und Sport objavili informácie, že v horných poschodiach koncernu VW, príde čoskoro k personálnym zmenám. Zdá sa, že súčasný šéf výrobcu luxusných, športových automobilov Porsche Oliver Blume sa presunie na čelo Volkswagenu, aby riešil aktuálnu situáciu. Ak sa informácie potvrdia, aktuálny šéf Volkswagenu Herbert Diess odstúpi, pričom ale zostane šéfom celej skupiny VW.

Novým šéfom výrobcu luxusných, športových automobilov Porsche by sa mal sať súčasný šéf Śkody, Bernhard Maier. Nebola by to jeho prvá skúsenosť s Porsche, keďže už v roku 2001 riadil predajnú divíziu Porsche a neskôr v roku 2010 sa stal šéfom predaja a marketingu. Od novembra 2015 bol potom šéfom Škody.

zdroj: motor1.com


Motor Bentley V8 o objeme 6.75 litra končí po 61 rokoch4. Jún 2020

Dnešným dňom končí pre Bentley jedna éra. Britská automobilka uviedla na trh posledný zo svojich ručne vyrábaných motorov V8 o objeme 6.75 litra, ktorým uzatvára legendárny cyklus trvajúci viac ako 60 rokov. Za celú históriu bolo vyrobených 36.000 motorov, ktoré sa vyrábali ručne, každý asi 15 hodín.

Prvý motor rady L bol do luxusného, športového auta Bentley dosadený v roku 1959. Pôvodne bol konštruovaný inžiniermi Bentley v päťdesiatych rokoch minulého storočia, ako náhrada za iným motor. Najskôr bol motor použitý v Bentley S2, kde mal výkon 180 HP, čo bol v tej dobe vrchol pre luxusné, športové autá.

Od tej doby sa neustálym vývojom a zavádzaním nových technológii motor série L vylepšoval až do súčasného výkonu 530 HP a krútiaci moment 1100 Nm. Takéto parametre aktuálne ponúkajú luxusné, športové autá Bentley Mulsanne Speed. Bentley v priebehu desaťročí vylepšil aj emisie, pričom aktuálny motor má oproti tomu prvému o 99% emisii menej.

Posledný motor série L oživí špeciálnu sériu luxusných, športových automobilov Bentley Mulsanne 6.75 Mulliner, ktorá bude limitovaná len na 30 kusov. Hneď ako bude vyrobený posledný kus, Bentley sa posunie dopredu s novou vlajkovou loďou Bentley Flying Spur.

zdroj: motor1.com


Krásna limitka Porsche 911 Targa 4S Heritage Edition3. Jún 2020

Automobilka Porsche prichádza s luxusným, športovým autom Porsche 911 Targa 4S Heritage Edition, ktoré bude oslavou minulosti značky. Dizajnové doplnky evokujú 50.-60. roky, pričom Porsche pošle do predaja len obmedzenú sériu 992 kusov.

Luxusné, športové autá Porsche 911 Targa 4S Heritage Edition budú k dispozícii v exkluzívnej farbe Cherry Metallic, pričom zákazníci si môžu vybrať ešte aj ďalšie štyri odtiene. Horná časť predných blatníkov a spodná časť karosérie má výrazné biele pruhy. Špeciálna edícia bude mať k dispozícii originál disky Porsche Carrera Exclusive Design, ktoré evokujú klasický dizajn Fuchs.

Odkazom na päťdesiate roky sú zlaté emblémy. Na zadnej mriežke je špeciálny odznak, ktorý našiel inšpiráciu v odznaku, aký dostávali majitelia modelov Porsche 356 po dosiahnutí 100.000 kilometrov.

Interiér tohto luxusného, športového auta ponúka dvojfarebné kožené čalúnenie, pričom zákazníci si môžu vybrať v kombinácii červená Bordeaux a béžová Atacama alebo klasická čierna s béžovou Atacama. V strede sedadiel sa nachádza menčester, ako odkaz na interiér modelu Porsche 356. Logo značky Porsche je vyrazené na opierkach hlavy.

Technicky sú luxusné, športové autá Porsche 911 Targa 4S Heritage Edition totožné ako nedávno predstavené Porsche 911 Targa 4S. Pod kapotou sa ukrýva biturbo motor V6 o objeme 3.0 litra, ktorý generuje výkon 443 HP a krútiaci moment 529 Nm. Model je k dispozícii buď s osemstupňovým automatom alebo sedemstupňovou manuálnou prevodovkou.

Zákazníci, ktorí sa pre luxusné, športové autá Porsche 911 Targa 4S Heritage Edition rozhodnú, si budú môcť objednať aj špeciálnu edíciu hodiniek Porsche Design, ktoré majú rovnaké farebné schéma ako ich Porsche.

zdroj: motor1.com


Veľká mriežka BMW 4 sa asi u ďalších modelov neobjaví2. Jún 2020

BMW dnes predstavilo nové, luxusné, športové autá BMW 4, ktoré sa môžu pochváliť mierne hybridnou pohonnou jednotkou, najnovšími technológiami, pričom najviac sa debatuje o kontroverznej prednej mriežke. Dobrou správou ale je, že takto obrovská mriežka sa k ďalším modelom nedostane, aspoň zatiaľ.

Šéf dizajnu BMW Domogoj Dukec k veľkej, vertikálnej mriežke povedal: ´´V BMW sme cítili, že vertikálne ľadvinky sú tým pravým znakom pre toto luxusné, športové auto. Dizajn pritom nie je vždy o kráse alebo škaredosti, dobrý dizajn je o odvážnom charaktere. Zákazníci sú stále náročnejší, pretože trh je nasýtený dobrými produktmi, takže musíte vyniknúť. Keďže potreby našich zákazníkov sú tak odlišné, chceme každému dať iný produkt.´´

Nové, luxusné, športové autá BMW 4 sú určite odlišné od všetkých iných modelov BMW. Predná maska nového BMW 3, ani najnovšie BMW 5 nemá tak polarizujúcu prednú masku. V budúcnosti ani jeden tento model neprijme masívne ľadvinky vpredu.

´´Nechceme aby sa na modeloch opakovali detaily, každá rada by mala mať jedinečný charakter. Luxusné, športové autá BMW 3 a BMW 5 budú mať viac horizontálne ľadvinky a my si ozaj užívame ľadvinky rôznymi spôsobmi. Možno v budúcnosti bude viac modelov s vertikálnymi ľadvinkami, každopádne teraz sa celková stratégia BMW nemení,´´ dodal Dukec.

zdroj: motor1.com


Štvorvalce pomohli prežiť modelom Porsche Boxster a Cayman1. Jún 2020

Dlhoroční fanúšikovia luxusných, športových automobilov Porsche často hovoria, že štvorvalcové verzie Boxster a Cayman, nie sú skutočné Porsche. Teraz automobilka Porsche pridáva pre túto modelovú radu aj šesťvalce, čo by mohlo vyzerať ako priznanie chyby so štvorvalcami. Realita je ale trochu iná.

Frank Steffen Walliser, šéf modelovej rady 718 hovorí, že zavedenie štvorvalcových motorov pre luxusné, športové autá Porsche Boxster a Cayman v roku 2016 bolo jedno z najdôležitejších rozhodnutí pre celú modelovú radu. Štvorvalcový motor o objeme 2.0 litra otvoril ohromný priestor na čínskom trhu. Vďaka predpisom a oslobodenej dani z luxusu u tejto motorizácie, výrazne vzrástol dopyt po modeloch Boxster a Cayman.

Aj keď Porsche stratégiu nasadenia štvorvalca bráni, priznáva, že na niektorých tradičných trhoch to nebolo vnímané moc dobre. ´´So štvorvalcom musím povedať, že sme stratili časť objemu, povedzme na tradičných trhoch. Všetci vieme, že štvorvalcový motor je ozaj dobrý a auto s ním jazdí veľmi pekne, ale treba sa pozerať aj na emócie. A v tomto je motor iný, ako klasický šesťvalec, ´´ dodal Walliser.

Pokiaľ ide o objem predaja, Porsche hovorí, že v Číne sú jednotka a tým kompenzujú stratu na iných, často tradičných trhoch. Táto stratégia pomohla prežiť luxusným, športovým autom Porsche Cayman Boxster. Modelová rada 718 je z pohľadu Porsche nielen dobrý obchod, primárne vďaka Číne, ale ide aj o strategický model kvôli novým zákazníkom. ´´Dôležitou úlohou týchto modelov je, že podchytávajú veľmi silnú, mladšiu cieľovú skupinu zákazníkov. Typickým zákazníkom pre luxusné, športové autá Porsche Boxster je 30- ročná žena. Takýto zákazník si k značke vytvára vzťah a keď už sa raz dostane k Porsche, chce v ňom zostať aj v budúcnosti,´´ pokračoval Walliser.

Aktuálne automobilka Porsche pridáva do portfólia aj luxusné, športové autá so šesťvalcom, verzie GTS a GT4. Porsche dúfa, že týmto rozhodnutím sa jej viac otvoria aj tradičné trhy v Európe, Anglicku, USA alebo Austrálii.

zdroj: motor1.com


Manhart vylepšil najsilnejší Range Rover Velar31. Máj 2020

Luxusné, športové autá Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic majú pomerne dlhé meno, ktoré ešte Manhart doplnil o koncovku SV600. Číslovka v označení uvádza výkon 600 HP, ktorý generuje preplňovaný motor V8 o objeme 5.0 litra. Manhart navýšil výkon oproti štandardu o 10%.

Zlepšenie nastalo aj v kúriacom momente, ktorý vzrástol z 680 Nm na 750 Nm. Manhart nehovorí nič o výkonnostných parametroch, každopádne luxusné, športové autá Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za 4.3 sekundy. Maximálna rýchlosť auta je 274 km/h.

Nemecký úpravca Manhart spravil niektoré zmeny aj na výfukovom potrubí, aby zdôraznil zvuk preplňovaného motora V8. Model nesie vlastné 23´´ originál disky Manhart v čiernej farbe.

Luxusné, športové autá Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic majú dostatočne luxusný interiér, takže Manhart v tejto oblasti žiadne zmeny nespravil. Pre zákazníkov je ale k dispozícii aj úprava kabíny, záleží pritom na konkrétnych požiadavkách a finančných možnostiach konkrétneho klienta.

zdroj: motor1.com


Lamborghini Sian FKP 37 je skvelá hračka od Lego Technic30. Máj 2020

Pre malé aj veľké deti prináša Lego Technic hračky, ktoré sú často skôr pre dospelých alebo zberateľov. Jednou takou novinkou je replika luxusného, športového auta Lamborghini Sian, prvého hybridného modelu z dielne Lamborghini. Na počesť Ferdinanda Piecha, ktorý sa narodil v roku 1937, dostal neskôr model príponu FKP 37. Zložitá stavebnica Lego Technic nasleduje dve predchádzajúce, kde Lego prinieslo luxusné, športové autá Porsche 911 GT3 RS a Bugatti Chiron.

Posledný model Lamborghini Sian je ale najzložitejší so všetkých troch, keďže ma neuveriteľných 3.696 dielov obsiahnutých vo veľkej krabici. Farba vozidla zodpovedá presne rovnakej limetkovej farbe, aká bola prezentovaná na luxusnom, športovom aute Lamborghini Sian vo Frankfurte 2019. Vzhľadom k tomu, že model je v ,merítku 1:8, ide o pomerne veľkú hračku. Auto má dĺžku 60 cm, šírku 25 cm a výšku 13 cm.

Impozantná sada Lego Technic obsahuje takmer všetko, čo ponúkajú luxusné, športové autá Lamborghini Sian. Model má pohyblivé zadné krídlo, prepracované kolesá, predné a zadné zavesenie a veľmi detailne urobený interiér. Lamborghini hovorí, že existuje ´´funkčná osemstupňová sekvenčná prevodovka´´ ovládaná pohyblivým pádlom. Keď otvoríte kapotu, nájdete tam najmenšiu tašku Lamborghini na svete. Otvoriť sa dá aj kryt motora, ktorý odhalí mohutný motor V12 s pohyblivými piestami.

Luxusné, športové autá Lamborghini Sian v podobe modelu Lego Technic budú v predaji od 1. júna, pričom cena na americkom trhu je 379.99 dolárov.

zdroj: motor1.com


Rozsiahle zatraktívnenie modelu Mercedes-Benz E kupé a kabriolet29. Máj 2020

V rámci zatraktívnenia nadobudnú obe luxusné, športové autá pôsobivejší vzhľad. Dizajn získal športovo ostrý charakter: modernizáciou prešli najmä predné časti, svetlomety využívajú už iba LED technológiu. K vylepšeniam patria elektrifikované benzínové a naftové motory s integrovaným štartovacím generátorom, ďalšia generácia asistenčných jazdných systémov a infotainment MBUX. Kupé a kabriolet Mercedes-Benz E dorazia k európskym predajcom na jeseň 2020.

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz E s klasickou látkovou sklápacou strechou ponúkajú počas celého roka komfort pri cestovaní na dlhé vzdialenosti pre štyri osoby. Na želanie môže byť vybavený elektrickým systémom vetrolamu AIRCAP a vyhrievaním priestoru okolo hlavy AIRSCARF. K celoročnej využiteľnosti prispieva aj sériová protihluková sklápacia strecha. Viacvrstvová štruktúra s prepracovanou zvukovou izoláciou zabezpečuje teplotný komfort v každom ročnom období a znižuje hluk vetra aj jazdný hluk. S výraznými proporciami kupé, čistým a zmyselným dizajnom a komfortom pre štyri osoby kombinuje kupé Triedy E krásu a výhody luxusného, športového auta kategórie Gran Turismo s najmodernejšou technikou.

Interiér kupé a kabrioletu kombinuje moderný štýl a športový luxus. Sedadlá spájajú komfort na dlhé trasy a avantgardistický dizajn. Obzvlášť inteligentné je adaptívne prispôsobenie sedadla vodiča: po zadaní telesnej výšky do multimediálneho displeja alebo cez Mercedes me sa sedadlo automaticky nastaví do spravidla vhodnej polohy, ktorú si musí následne vodič už len doladiť. Športové sedadlá majú výrazné bočnice a integrované opierky hlavy. K dispozícii je množstvo kombinácií materiálov od látky cez imitáciu kože ARTICO, štrukturovanú kožu, kožu napa s kosoštvorcovým prešívaním až po kožu odrážajúcu slnečné žiarenie (pre kabriolet).

Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz E má k dispozícii najmodernejšiu generáciu asistenčných systémov. Rozpoznávanie zloženia rúk z volantu je teraz kapacitné. Trieda E sa sériovo dodáva s aktívnym asistentom brzdenia. Systém dokáže v mestských rýchlostiach reagovať brzdením aj na stojace vozidlá a chodcov prechádzajúcich cez cestu. V balíku asistenčných jazdných systémov je teraz táto funkcia dostupná aj pri odbočovaní cez protismerný jazdný pruh.

V novej Triede E je použitá najnovšia generácia multimediálneho systému MBUX. S ním sa sériovo dodávajú dve veľké obrazovky s uhlopriečkou 10,25 palca/26 cm. Na želanie sa dodávajú dve obrazovky s 12,3-palcovou/31,2 cm uhlopriečkou. Riadenie komfortu ENERGIZING prepája komfortné systémy vo vozidle pre individuálne požiadavky na pohodlie. Novinnkou je KOUČ ENERGIZING, ktorý na základe inteligentného algoritmu individuálne odporúča niektorý z vhodných programov. Ak sú pripojene hodinky kompatibilné s Garmin® Wearable, osobné hodnoty ako úroveň stresu alebo kvalita spánku optimalizujú precíznosť odporúčania. Balíky ochrany vozidla URBAN GUARD alebo URBAN GUARD Plus umožňujú v kombinácii s Mercedes me nepretržité monitorovanie zaparkovaného vozidla. URBAN GUARD Plus ponúka aj funkciu lokalizácie ukradnutých vozidiel aj v prípade, že zlodej deaktivuje lokalizačnú funkciu.

Štvorvalcový dieselový motor (OM 654 M) posúva elektrifikáciu pohonu o veľký krok vpred. Vo vrcholovej verzii s výkonom 195 kW (265 k) bude vybavený integrovaným štartovacím generátorom (ISG). Získa tým 48-voltovú čiastočnú napäťovú sústavu. Vďaka rekuperácii a možnosti kĺzania s vypnutým motorom je ešte efektívnejší. Druhá generácia štartovacieho generátora je súčasťou prevodovky (nie motora, ako doteraz). Dodatočný výkon a krútiaci moment, ktorý ISG poskytuje od najnižších otáčok, teda EQ Boost, predstavuje až 15 kW (20 k) a 180 Nm.

Radový šesťvalcový benzínový motor (M 256) je vybavený 48-voltovou technológiou s ISG. Agregát s elektrickou podporou dodatočného výkonu 16 kW a krútiaceho momentu 250 Nm zdôrazňuje športový charakter kupé a kabrioletu. Sériová kombinácia s náhonom na všetky kolesá 4MATIC zvýrazňuje dynamiku týchto dvoch modelov. Štartovaciemu generátoru ISG sa prispôsobila aj prevodovka 9G-TRONIC. Vďaka optimalizácii prináša výhody v oblasti priestoru a hmotnosti a možno ju jednoducho skombinovať s rôznymi spaľovacími motormi a zvýšila sa aj jej účinnosť.

Ponuku dieselových motorov pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz E dopĺňa radový šesťvalcový motor (OM 656), ktorý sa aj pre dvojdverové modely ponúka v kombinácii s náhonom na všetky kolesá 4MATIC.