Novinky

Dieselové Audi S4 od ABT dostalo výkon 378 koní19. November 2019

Úpravca luxusných, športových automobilov ABT pripravil balíček úprav pre facelift modelu Audi S4 Avant. ABT okamžite zhodil sériové kolesá a dodal pre Audi S4 nové 20´´ originál disky ABT v čierno- striebornom dizajne.

Dizajn ABT sa vyznačuje len jemnou zmenou, takže nie všetci na prvý pohľad poznajú, že ide o luxusné, športové auto z dielne ABT. Okrem vizuálnej stránky ABT upravil aj pruženie, ktorým je možné znížiť svetlú výšku o 15-40 mm.

To hlavné sa samozrejme ukrýva pod kapotou. Mierne elektrifikovaný dieselový motor V6 o objeme 3.0 litra generuje štandardne u Audi S4 výkon 342 HP a krútiaci moment 700 Nm. Úpravou ABT sa výkon vylepšil na 378 HP a krútiaci moment vzrástol na 760 Nm.

Vylepšený výkon zaisťuje aj mierne lepšie jazdné vlastnosti. Luxusné, športové autá Audi S4 Avant dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za 4.7 sekundy, čo je o 0.2 sekundy rýchlejšie ako štandardný model. Sedan Audi S4 od ABT má nižšiu hmotnosť, takže aj zrýchlenie je o niečo lepšie (4.6 sekundy).

Balíček ABT pre model Audi S4 je najnovším počinom úpravcu. Ponuka ABT je v tomto smere ale veľmi široká a zahrňuje balíčky od najmenšieho modelu Audi A1, až po luxusné, športové autá Audi SQ8.

zdroj: motor1.com


VW masívne investuje do elektrických a hybridných modelov18. November 2019

Skupina VW vylepšila svoje krátkodobé a dlhodobé plány, pričom oznámila ešte väčšie zameranie na elektrické vozidlá. Zatiaľ revidovaný krátkodobý plán hovorí, že do roku 2024 investuje VW do elektrických a hybridných modelov ďalších 60 miliárd EUR. Dlhodobé plány sľubujú, že VW chce do roku 2029 poslať do predaja 75 elektrických a 60 hybridných modelov, vrátane luxusných, športových automobilov.

V pláne VW je predať do roka 2029 viac ako 26 miliónov elektrických a 6 miliónov hybridných vozidiel. Z tohto počtu bude asi 20 miliónov vozidiel jazdiť na platforme Modular Electric Drive Matrix (MEB) a zvyšok na platforme High Performance Platform (PPE). Volkswagen oznámil, že do konca roka 2022 postaví svoje elektrické (aj luxusné, športové autá) vozidlá v 16 rôznych fabrikách po celom svete.

Všetky plány skupiny VW na elektrifikáciu si budú vyžadovať masívne investície, ktoré by mali byť vo výške 60 miliárd EUR. Viac ako 40% tejto čiastky pôjde na investície do pozemkov, budov a zariadení na vývoj a výskum. 33 miliárd EUR bude pritom investícia priamo do elektrickej mobility.

Plány skupiny VW už fakticky začali, keďže práve nedávno automobilka Volkswagen predstavila prvé, elektrické auto Volkswagen ID.3. Model ponúka dojazd na jedno nabitie až 550 km. VW už čoskoro predstaví model Volkswagen ID.4 pre Čínu.

je jasné, že automobilový svet je momentálne na križovatke. Nie všetky automobilky sú už rozhodnuté, ktorým smerom ísť. V tomto smere je budúcnosť VW jasná. Bežné, ale aj luxusné, športové autá skupiny VW budú v budúcnosti elektrifikované.

zdroj: motor1.com


Budúci rok predstaví Ferrari menej nových modelov17. November 2019

Pre fanúšikov luxusných, športových automobilov Ferrari bol rok 2019 vážne skvelý. Nielenže Ferrari predstavilo päť nových modelov, ale dodalo aj niekoľko jednorazových edícii. Predstavovanie nových modelov Ferrari bude pokračovať aj ďalej, každopádne budúci rok nebude tak explozívny. V rozhovore pre Autocar to uviedol obchodný riaditeľ Ferrari Enrico Galliera. V roku 2020 sa Ferrari zameria na predaj svojich najnovších, luxusných, športových automobilov.

Galliera uviedol, že niektoré nové modelové rady Ferrari sú v nových segmentoch a Ferrari sa tak bude snažiť informovať predajnú sieť a zákazníkov, ako tieto luxusné, športové autá zapadajú do zostavy Ferrari. Neznamená to, že budúci rok neuvidíme žiadny nový model, každopádne rozhodne ich nebude toľko ako v tomto roku.

Ferrari odštartovalo rok 2019 v marci predstavením modelu Ferrari F8 Tributo, ktorý mal v tej dobe pod kapotou najsilnejší biturbo motor V8 o objeme 3.9 litra (720 HP). V máji potom Ferrari predstavilo ešte výkonnejšie, luxusné, športové auto s motorom V8 a hybridnou technológiou, Ferrari SF90 Stradale. Model má kombinovaný výkon 986 HP, pričom samotný motor V8 je najvýkonnejšou jednotkou V8 z dielne Ferrari, ktorá generuje výkon 769 HP.

September priniesol predstavenie dvoch kabrioletov Ferrari- F8 Spider812 GTS. Koniec roka Ferrari uzatvorilo nedávno predstavením luxusného, športového auta Ferrari Roma, ktoré svojim minimalistickým dizajnom nadväzuje na legendárne modelové rady Ferrari 250 GT Berlinett Lusso a Ferrari 250 GT 2+2.

Do roku 2022 by mala automobilka Ferrari uviesť do predaja ďalšie luxusné, športové autá (asi 10 nových modelov), vrátane pripravovaného, prvého crossoveru Ferrari Purosangue.

zdroj: motor1.com


Pancierový Mercedes-Benz Guard má ochranu priamo z výroby16. November 2019

Luxusné, športové auto Mercedes-Benz Guard znamená vynikajúci komfort, rozsiahle možnosti individuálneho prispôsobenia a integrovaná ochrana najvyššieho stupňa priamo z výroby. Prvým pancierovým vozidlom Mercedes-Benz bola reprezentačná limuzína Pullman typu Nürburg 460 (W 08) predstavená v roku 1928. Toto vozidlo, ako aj objednávka japonského cisárskeho dvora z roku 1930 dvoch pancierových limuzín Pullman typu 770 „Veľký Mercedes“, boli na začiatku týchto jedinečných automobilov. Už viac ako deväť desaťročí dôverujú vlády, korunovaní vládcovia a spoločnosti pancierovým, luxusným, športovým autám so známou hviezdou. Aktuálne modely Mercedes-Benz Guard ponúkajú ochranu najvyššieho stupňa až po klasifikáciu VR10.

Pancierové vozidlá spĺňajú najvyššie triedy ochrany dostupné pre civilné vozidlá a ponúkajú komplexnú všestrannú ochranu. Umožňuje to integrovaná špeciálna ochrana z dielne Mercedes-Benz Guard. Vozidlá z rodiny Guard sú vyvíjané od začiatku spolu s bežnými variantmi. Špeciálne školenie o bezpečnej jazde od značky Mercedes-Benz oboznamuje zákazníkov a šoférov s dynamickými vlastnosťami luxusných, športových automobilov Guard. Toto školenie je zahrnuté v cene vozidla.

Všetky výstužné prvky zo špeciálnej ocele a iných vysokopevných materiálov sú už počas fázy výroby holej karosérie integrované do dutín medzi štruktúrou holej karosérie a vonkajším plášťom a cielene zosilňujú základnú štruktúru. Škáry a prechody materiálov sú opatrené inteligentnými systémami prekrytia materiálov. Spodok vozidla je na príslušných miestach pokrytý pancierom vyvinutým pre vozidlá.

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz Guard poháňa výkonný motor V12 s výkonom 390 kW (530 k) a krútiacim momentom 830 newtonmetrov pri 1 900 otáčkach za minútu.

Pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz Guard sa dodáva mimoriadny rozsah výbavy, napríklad:
- núdzový systém čerstvého vzduchu, ktorý chráni cestujúcich pred vniknutím dymu alebo dráždivých plynov
- hasiace zariadenie s automatickou spúšťacou funkciou
- výbava pre úrady, ako napríklad sirény, stroboskopické svietidlá a vysielačky
- batéria na núdzové naštartovanie
- poplašný systém v ohrození s jednoduchým ovládaním
- vonkajší komunikačný systém (reproduktor/mikrofón)

K dispozícii sú momentálne tri luxusné, športové autá Mercedes-Benz Guard s certifikáciou VR9 a VR10.

Mercedes-Maybach S 650 Guard (kombinovaná spotreba paliva 18,4 l/100 km, kombinované emisie CO2 421 g/km): ponúka momentálne najvyššiu možnú balistickú triedu ochrany VR10 pre civilné vozidlá a tým pádom je na vrchole civilných vozidiel so špeciálnou ochranou. Od svojej premiéry v roku 2015 je jedinou sériovou limuzínou s touto klasifikáciou priamo od výroby. So svojou dĺžkou 5 462 milimetrov meria o 200 milimetrov viac ako Trieda S sedan s dlhým rázvorom z čoho profitujú najmä cestujúci na zadných sedadlách. Sériová výbava zahŕňa riaditeľské sedadlá vľavo a vpravo či ďalšie exkluzívne detaily. Ponuka možnosti individuálneho prispôsobenia je mimoriadne rozsiahla: želania zákazníka sú najdôležitejšie.

Mercedes-Maybach S 650 Pullman Guard (kombinovaná spotreba paliva 20,6 l/100 km, kombinované emisie CO2 473 g/km): od roku 2018 je na celom svete jedinou reprezentatívnou limuzínou pre štátnikov s pancierovaním od výroby a má balistickú ochranu triedy VR9. Kombinácia mimoriadne veľkorysého priestoru s jedinečnými prvkami výbavy ponúka luxus na najvyššej úrovni. VIP hostia cestujú v smere jazdy na dvoch sériovo dodávaných riaditeľských sedadlách a vychutnajú si najväčší priestor v oblasti nôh v segmente a najkomfortnejšie nastupovanie a vystupovanie. Štyria cestujúci sa usadia tvárou v tvár za deliacou priečkou, ktorá sa spúšťa elektricky. V porovnaní s vozidlami Mercedes-Maybach Triedy S narástla verzia Pullman s dĺžkou 6 500 milimetrov o 1 053 milimetrov. Vďaka výške 1 598 milimetrov, čo je o 100 milimetrov viac štandardná Trieda S, ponúka výrazne viac priestoru na hlavu.

Mercedes-Benz S 600 Guard (kombinovaná spotreba paliva 18,4 l/100 km, kombinované emisie CO2 421 g/km): v roku 2014 bolo prvým vozidlom, ktoré získalo certifikáciu pre balistickú ochranu najvyššieho stupňa triedy odolnosti VR9. Rázvor dlhej verzie 3 165 milimetrov a celková dĺžka 5 255 milimetrov sa starajú o interiér s veľkorysými rozmermi. Aj pre Triedu S je k dispozícii množstvo možností individuálneho prispôsobenia.

Všetky luxusné, športové autá Mercedes-Benz Guard majú certifikácie od Balistického úradu v Ulme a spĺňajú smernicu BRV 2009, znenie 2 (Bullet Resistant Vehicles). Karoséria a sklá musia pritom odolať ostreľovaniu zo zbrane so zodpovedajúcou muníciou s tvrdým oceľovým jadrom. Ochranné opatrenia podľa triedy VR10 odolajú v porovnaní s ochrannými opatreniami triedy VR9 približne o 20 percent väčšej prieraznej sile.

Všetky vozidlá okrem toho účinne chránia svojich cestujúcich proti explóziám trhavín. Na streche, podlahe a stranách spĺňajú kritériá smernice ERV 2010 (Explosive Resistant Vehicles, vozidlá odolné voči výbuchu).

Mercedes-Benz si zachováva exkluzívne postavenie v oblasti osobnej ochrany už viac ako 90 rokov. Sústreďuje sa pritom vždy na najvyššiu možnú osobnú ochranu pre svojich zákazníkov. Už v roku 1928 typ Nürburg 460 účinne chránil cestujúcich pred ostreľovaním a výbuchmi. Mercedes-Benz vyvinul pancierové varianty aj z vozidiel vyššej triedy a reprezentačných vozidiel ako „Veľký Mercedes“ typ 770 a typy 500 a 540 K. Japonský cisár Hirohito si osobne vybral Pullman typ 770 ako vozidlo primerané svojmu postaveniu, ktoré mu bolo dodané v roku 1935 a v súčasnosti je možné ho vidieť v Múzeu Mercedes-Benz. Cisára nasledovali mnohé hlavy štátov a politici. V septembri 1963 bol predstavený pancierový legendárny typ 600.  V roku 1970 narástla v Latinskej Amerike potreba pancierových vozidiel na čo bol odpoveďou typ 280 SEL 3.5. Okrem toho vyrábal Mercedes-Benz pancierové, luxusné, športové autá z konštrukčného radu W 116 v osemvalcovom vyhotovení. Od roku 1980 boli všetky generácie Triedy S (konštrukčné rady 126, 140, 220, 221) a aktuálny model (konštrukčný rad 222) vždy k dispozícii aj vo verzii so špeciálnou ochranou.


Mercedes-Benz pokračuje v celosvetovom raste predaja15. November 2019

mercedes logoV rámci Európy bolo v októbri vyexpedovaných rekordných 81 017 osobných, luxusných, športových automobilov značky Mercedes-Benz (+ 1,3 %). Od januára do októbra sa rast odbytu v tomto regióne zvýšil o 0,6 %. V rámci trhu Nemecko bolo v októbri vyexpedovaných 30 763 vozidiel s nárastom odbytu o 5,3 %. Nemecko od začiatku roka zaznamenáva výrazný medziročný rast o 5,0 %. V Poľsku, Švédsku, Portugalsku, Dánsku a Maďarsku sa v októbri dosiahli nové rekordné hodnoty odbytu.

Odbyt vozidiel nižšej strednej triedy je v októbri, ako aj od začiatku roka do októbra naďalej na ceste k rekordu: od začiatku roka bolo vyexpedovaných viac ako 546 100 modelov Triedy A a Triedy B, CLA kupé, CLA Shooting Brake a GLA (+ 9,8 %). Aj v priebehu mesiaca vzrástli expedície v tomto segmente o 3,3 %. Dôležitým modelom bol sedan Triedy A, v Európe sa dvojciferným rastom prejavil odbyt nového kupé CLA.

Expedície sedanu a kombi Mercedes-Benz C s počtom okolo 31 800 celosvetovo predaných vozidiel v októbri narástli o 6,5 %. Od začiatku roka sa odbyt s počtom viac ako 335 100 vozidiel tiež nachádza nad úrovňou z predchádzajúceho roka (+ 1,3 %). Dlhá verzia sedanu Triedy C dosiahla v predchádzajúcom mesiaci, ako aj v mesiacoch január až október, novú rekordnú hodnotu. Celkovo je Trieda C už viac ako desať rokov najsilnejším modelom značky Mercedes-Benz z hľadiska objemu.

V segmente SUV Mercedes-Benz bola za október dosiahnutá nová rekordná hodnota: s počtom viac ako 69 500 vozidiel GLA, GLC, GLC kupé, GLE, GLE kupé, GLS a Triedy G bol v predchádzajúcom mesiaci zaznamenaný pozitívny nárast odbytu o 2,2 %. Nová GLC a GLC kupé, GLE, ako aj Trieda G pritom každá vzrástli o dvojciferné číslo. Okrem toho nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz GLC a nové kupé GLC takisto v októbri zaznamenali novú rekordnú hodnotu v rámci expedícií.

V rámci značky smart bolo do októbra celosvetovo vyexpedovaných 96 245 vozidiel (–10,5 %). V Nemecku, Francúzsku a Rakúsku odbyt od začiatku roka výrazne prekonáva úroveň vlaňajška. V prípade aktuálnej generácie dvoj- a štvordverových mestských žihadiel smart sa, pri príležitosti nadchádzajúcej modernizácie modelu, ktorá bola prvýkrát predstavená v septembri na výstave IAA vo Frankfurte, na aktuálny vývoj odbytu v októbri prejavili účinky životného cyklu v kombinácii s veľmi vysokým základom z predchádzajúceho roka.


Nové Ferrari Roma sa inšpirovalo retro minulosťou14. November 2019

Automobilka Ferrari už pomenovala svoje luxusné, športové autá po talianskych mestách Maranello, Modena alebo Portofino, pričom teraz prichádza model s označením hlavného mesta, Ferrari Roma. Dvojmiestne kupé má minimalistický dizajn, ktorý vzdáva hold životu v mestách v 50.-60. rokoch. Pri bližšom pohľade sa zdá, že nové Ferrari Roma sa inšpirovalo modelom Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso a 250 GT 2+2.

Luxusné, športové autá Ferrari Roma majú pod kapotou turbo motor V8 o objeme 3.9 litra, ktorý generuje výkon 612 HP a krútiaci moment 760 Nm. Špičkový výkon prenáša osemstupňová, dvojspojková automatická prevodovka.

Ferrari Roma dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 3.4 sekundy a z 0-200 km/h za 9.3 sekundy. Maximálna rýchlosť modelu 320 km/h. Luxusné, športové autá Ferrari Roma nezaprú svoju retro inšpiráciu, každopádne Ferrari udržuje jeho modernosť pomocou technológii, napr. v podobe adaptívnych LED svetiel, zapustených kľučiek alebo zadného expanzívneho skla.

Interiér tohto luxusného, športového auta prináša pre Ferrari neobvyklú stredovú konzolu, ktorá oddeľuje šoféra od spolujazdca. Šofér sa pozerá na veľký digitálny displej vedľa ktorého je obrazovka pre infotainment. Spolujazdec má navyše pred sebou svoj vlastný displej.

zdroj: motor1.com


Produkcia Maserati GranTurismo končí trojfarebným modelom13. November 2019

Luxusné, športové autá Maserati GranTurismo a GranCabrio oficiálne skončili. Na pamiatku ukončenia výroby pripravila automobilka jednorazovú edíciu GranTurismo Zéda, ktorá má karosériu v trojfarebnej kombinácii modrej, čiernej a bielej.

Maserati zvolilo pre konečný model GranTurismo prechodovú farbu, ktorá by mala symbolizovať prechod automobilky do novej éry. Povrchová úprava odtieňov sa tiež vyvíja smerom od saténového efektu vzadu až po vysokolesklý efekt vpredu.

Luxusné, športové autá Maserati GranCoupe a GranCabrio boli nosným modelom Maserati po celé roky. GranTurismo debutovalo na ženevskom autosalóne v roku 2007 a GranCabrio v roku 2009 vo Frankfurte. Pod kapotou sa ukrýval motor V8 vyvinutý spolu s Ferrari. Dizajn modelu zaisťovalo štúdio Pininfarina. Maserati predalo celkove 28.805 kusov modelu Coupe a 11.715 kusov verzie Cabrio.

Posledný kus Maserati GranCoupe nesie označenie Zéda, čo v taliančine znamená písmeno Z. Maserati tým chce ukázať, že každý koniec je vlastne začiatok, keďže fabrika v Viale Ciro Menotti sa chystá vyrábať nové, luxusné, športové auto už v roku 2020. Nový model by mal vychádzať z konceptu Alfieri. Produktový plán Maserati GranCoupe a GranCabrio navyše obsahuje aj čisto elektrický model, ktorý sa ale bude vyrábať vo fabrike v Turíne.

zdroj: motor1.com


Výkonnejšie Lamborghini Urus Performante bude realitou12. November 2019

Luxusné, športové autá Lamborghini sú mimoriadne populárne a ich predaj robí automobilke Lamborghini radosť. Urus sa dá zaradiť do kategórie SUV, každopádne podľa výkonnostných parametrov ide o praktický superšport.

Nie je to ale všetko, čo od Lamborghini Urus môžeme čakať.  Technický šéf Lamborghini Maurizio Reggiani totiž v rozhovore naznačil, že do predaja by sa mali dostať aj výkonnejšie, luxusné, športové autá Lamborghini Urus Performante.

Reggiani k tomu povedal: ´´Myslím, že uvidíme čo prinesie budúcnosť. Lamborghini pred niekoľkými rokmi, v dobe Gallarda, prišlo so stratégiou výkonnejších, luxusných, športových automobilov. Na túto stratégiu neskôr nadviazal Aventador a Huracan. Myslím, že v tejto ceste nebudeme špekulovať a podobný model zvolíme aj u Lamborghini Urus.´´

Reggiani presne nepotvrdil, že by sa malo jednať o verziu Performante, každopádne očakávať výkonnejšie, luxusné, športové autá Lamborghini Urus je na mieste. U Lamborghini nás teda čaká vzrušujúca budúcnosť, dokonca aj s možnosťou elektrifikácie, ktorá je rovnako v pláne.

zdroj: motor1.com


Porsche testuje nový model 911 Turbo11. November 2019

Je to už skoro rok, čo automobilka Porsche predstavila nové, luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera a Carrera S (generácia 992). Najsilnejšia verzia Porsche 911 Turbo predaji zatiaľ nie je, ale zábery z testovania ukazujú, že Porsche na nej usilovne pracuje.

V príspevku na Instagrame Porsche ukázalo niekoľko fotografii prototypov Porsche  911 Turbo. Obrázky sú z francúzskeho Nice, kde jazdilo niekoľko testovacích verzii 911 Turbo. Na jednom obrázku je dokonca Joerg Bergmeister (okruhový jazdec Porsche), ktorý si vyskúšal luxusné, športové auto Porsche 911 Turbo Cabrio.

Podľa dostupných informácii by nové, luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo mali ísť do predaja budúci rok na jar. Pod kapotou najsilnejšej verzie Porsche 911 Turbo S bude biturbo motor V6 o objeme 3.8 litra, ktorý by mal generovať výkon 641 HP a krútiaci moment 799 nm. Ide zatiaľ o nepotvrdené informácie, pričom je ale jasné, že verzia Turbo bude mať viac ako 600 HP.

Nové Porsche 911 Turbo by malo mať zrýchlenie z 0-100 km/h za 2.5 sekundy, čo je niečo málo rýchlejšie ako minulá generácia 911 Turbo. Luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo by mali mať maximálnu rýchlosť 330 km/h.

Nový model Porsche 911 Turbo bude štandardne dodávaný s pohonom všetkých štyroch kolies, s osemstupňovou automatickou prevodovkou s dvojitou spojkou a tiež s aktívnym riadením zadných kolies alebo adaptívnym pružením.

zdroj: motor1.com


Výkonnejšia verzia Audi E-Tron S sa blíži do predaja10. November 2019

Automobilka Audi to s ofenzívou luxusných, športových automobilov na elektrický pohon myslí ozaj vážne. V predaji je už crossover Audi E-Tron, ktorý by mal už časom dostať aj svoju výkonnejšiu verziu Audi E-Tron S.

Ostrejšia verzia sa už testuje, čo naznačujú obrázky a videá na ktorých je vidieť model podobný s E-Tron, ktorý má agresívnejšiu prednú masku, nový zadný difúzor a športovejšie doplnky. Luxusné, športové autá na elektrický pohon sú výkonovo ťažšie identifikovateľné, keďže nemajú výfuky, ktoré by silný motor odhalili.

Pokiaľ ide o luxusné, športové autá Audi E-Tron S, o výkone sa toho zatiaľ moc neviem. Štandardné Audi E-Tron ponúka v režime Boost Mode výkon 402 HP. Dá sa očakávať, že S- ková verzia by generovala výkon okolo 500 HP.

Keď Audi v roku 2015 predstavilo pôvodný koncept E-Tron, mal pod kapotou trojicu motorov (dva vzadu a jeden vpredu). Štandardné, luxusné, športové autá Audi E-Tron, ktoré sú aktuálne v predaji majú len dvojicu motorov. Dá sa teda predpokladať, že športovejšia verzia Audi E-Tron S by mohlo konštrukciou nadviazať na koncept s trojicou motorov.

zdroj: motor1.com